Tips angående hjemmekinokonstruksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips angående hjemmekinokonstruksjon

Som dere kanskje ser så er jeg relativt ny i dette forumet. Jeg har allerede tittet litt rundt forbi og fått mange gode tips. Mitt lille prosjekt får sin utfoldelse i et rom på ca 5 x 6 meter. Rommet er av slaget tideligere rotebod, men jeg har endelig sett rommets virkelige potensial. Rommets vegger er ubehandlet mur og gulvet har (dvs vil snart få) gulvbelegg av typen laminat. Rommet har ingen vinduer, kun en dør som befinner seg på en av 6 metersveggene. Det er da naturlig for meg å vise prosjektorens bilde på en av 5 meters-veggene.

Jeg er for øyeblikket student på siste året på videregående og det sier seg selv at prosjektet er av typen lavbudsjett. Dette vil dere se i utstyrslisten som kommer under. Mine mål for rommet vil derfor være: En "god" men billig (vrien kombinasjon) hjemmekino med surroundeffekt.

Utstyrsliste:
    Projektor
    Epson EMP-S1L

Surroundset
    Eltax Viper
    Har dessuten en aktiv sub, den som fulgte med settet var litt vel pinglete :|

Prosjektoroppheng
    Biltema
    Type biltemaoppheng, med aluminiumsplate under. Billig og fin løsning

Dimmere
    Ikea
    Kanskje ikke superrelevant. Men jeg anbefaler en titt på disse. Fungerer over all forventning.

PC
    Mini-itx basert system fra VIA

Xbox
    Skal modifiseres

Som dere ser er dette en billig, men nogenlunde ålreit løsning. Formålet med dette innlegget er som tideligere nevnt i tittel: Tips! Jeg har en hel del spørsmål som kanskje noen kloke hoder blandt dere kunne svare på. Jeg fyrer løs:

Projektor
    1)Hvor langt unna veggen burde jeg ha udyret, og hva slags størrelse burde jeg ha på et eventuelt lerret?