Tak eller hylle

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tak eller hylle

Hei

Jeg skal kjøpe en Toshiba MT 200, og nå lurer jeg på om jeg skal montere den i taket eller på hylle i bakkant av rommet. Er det noen som vet hvor denne blåser lufta ut? Rommet er ca 410 cm fra der duken kommer til å være til bakre vegg. Er det fordeler/ulemper med det ene eller det andre?

Tor

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop kjøpt denne. Hengte den opp-ned på veggen i et modifisert tv-veggstativ fra biltema (står masse om dette stativet her på forumet) Viss den står på bordet foran deg kommer luften ut på venstre side.. Virker som om den blåser litt bakover og(fra hullet på venstre side), for gardina som henger bak den blirr litt varm =) Har ca. 10cm "fritt rom" bak projektoren...

Eg har kun 3.2 meter fra lerret til PJ, og den henger ganske høyt oppe.. Den har ganske mye "offset"...

Knall projektor :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Hvor langt ned kommer bildet?
    Et alternativ er vel å kutte ut stativet og heller skru pj fast i ei plate som er litt større enn pj, for så å skru den direkte i taket?

Hvor bredt er det ved 3,2 meter? Hvis kalkulatoren til Toshiba "virker", blir det 1,7 meter. Stemmer det?

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved 3.2 meter blir det ca. 163cm bredt med MAX zoom.. Har vært bort 3 kalkulatorer som alle ga forskjellige resultat for MT200... Her er det som står i bruksanvisninga:

------------------------------------------------------------
    bredde |avst.(max) |avst.(min.zoom)| offset(cm)
    ------------------------------------------------------------
    24.1(61) | --- | 1.20 | 16
    40(102) | 1.66 | 1.99 | 27
    60(152) | 2.48 | 2.99 | 40
    80(203) | 3.31 | 3.98 | 53
    100(254) | 4.14 | 4.98 | 67
    etc..
    290(736) | 12.00 | --- | 195
    .................................................. ........................

Husker at eg målte litt når eg fikk projektoren, og eg tror at denne tabellen stemmer...

bredde er i tommer med cm i parantes. Offset erså langt ned bildet kommer i forhold til center på linsa dersom projektoren er opp-ned. Som andre har nevnt på forumet så kommer bildet ganske langt ned, så skal du ha stort bilde bør du ha litt god takhøyde. Men i mitt tilfelle var ikkje dette noke problem...

Viss du har 410 cm fra duk til pj kan du vel få et bilde mellom 80 og 100". Ta frem målebånd og sjå kor stort det er =)

En tommelfingerregel er og at sitteavstanden skal være 1.5 ganger bredden på lærretet, men det er vel litt individuelt og..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra jeg har 380 cm under taket i leiligheten min...det burde da korrigere selv den verste offset(jeg har også mt200)...men problemet er selvsagt at jeg må kjøpe lange kabler( =dyrt) for å koble den med dvd`en.
    Jeg har 3-3.5 meter fra vegg til vegg ..og håpet at det ville holde kjøpe en hylle på rundt 2 meter og sette den på toppen av denne...men da blir vel bildet kanske litt vel lavt....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •