Hva bør velges...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør velges...?

Hei!

Jeg håper det finnes noen (helt sikkert!) som kan gi meg svar på oppbyggingen av et nytt multimediarom.

Jeg er i ferd med å innrede et rom i tilbygget hvor jeg ønsker en takmontert prosjektor. Rommet er ca. 4x4m. Prosjektoren vil evt. monteres ca. 3.5 m fra lerretet. Via denne ønsker jeg å overføre TV, PC, DVD og Playstaion.

- Er dette mulig?
    - Hva slags kabling er det behov for (legges i skjult i rør i veggen)?
    - Hva slags prosjektor bør velges, da budsjettet bør være innenfor kr. 10.000,-
    - Finnes det evt. en splitter for signaler fra de forskjellige enhetene, slik at kun en kabel kan trekkes?

Send gjerne andre synspunketer også som er relevante i sammenhengen.

NB! Vi er ikke perfeksjonister mht bildekvalitet, men ønsker allikevel en kvalitet på bildet som kan sammenlignes med en god tv.

Håper på raskt svar da jeg er i full gang med røranlegget i tilbygget...

vh
    c

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Hva bør velges...?

Sitat Opprinnelig postet av certina
    ..... Prosjektoren vil evt. monteres ca. 3.5 m fra lerretet. Via denne ønsker jeg å overføre TV, PC, DVD og Playstaion.

- Hva slags kabling er det behov for (legges i skjult i rør i veggen)?
    - Hva slags prosjektor bør velges, da budsjettet bør være innenfor kr. 10.000,-
    - Finnes det evt. en splitter for signaler fra de forskjellige enhetene, slik at kun en kabel kan trekkes?
    Med TV/PC/PS så er vel en 4:3 pj med xga oppløsning er fint å ha eks: BenQ PB6200 til ca 11000,- den passer også lengden din ca. 3,5 meter, så gir den et bilde på rundt 200 cm i bredden. Xga innenfor 10000kr med egenskaper til også vise film er vanskelig å finne. Søker du på 6200 får du mye du kan lese på.

S-video klarer alle kildene men er ikke det beste alternativet ved filmvisning. Kjøper du en dyrere receiver så har noen av disse konverterings mulighet opp til komponent standard og da får du et bedre bilde. Eller som mange har: egen kabel for film og egen for resten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •