Hvordan konstruere et hjemmekinoanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan konstruere et hjemmekinoanlegg?

Hei!

Jeg håper det finnes noen (helt sikkert!) som kan gi meg svar på oppbyggingen av et nytt multimediarom.

Jeg er i ferd med å innrede et rom i tilbygget hvor jeg ønsker en takmontert prosjektor. Rommet er ca. 4x4m. Prosjektoren vil evt. monteres ca. 3.5 m fra lerretet. Via denne ønsker jeg å overføre TV, PC, DVD og Playstaion.

- Er dette mulig?
    - Hva slags kabling er det behov for (legges skjult i rør i veggen)?
    - Hva slags prosjektor bør velges, da budsjettet bør være innenfor kr. 10.000,-
    - Finnes det evt. en splitter for signaler fra de forskjellige enhetene, slik at kun en kabel kan trekkes?

Send gjerne andre synspunketer også som er relevante i sammenhengen.

NB! Vi er ikke perfeksjonister mht bildekvalitet, men ønsker allikevel en kvalitet på bildet som kan sammenlignes med en god tv.

Håper på raskt svar da jeg er i full gang med røranlegget i tilbygget...

vh
    Leif

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke spar på rørene når du er igang. Det er også kjekt med >20mm rør, hvis du har vegger/lekter som takler dette. Husk å legge opp 220v kontakt til projektor i tillegg til ett par signalrør som går til kilden. Ellers så kan det være kjekt å legge opp rør til ett ekstra sett høytalere bak (7.1) hvis du tror dette er noe du kommer til å bruke senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •