Lagringskommode for CDer og DVDer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lagringskommode for CDer og DVDer?

I forbindelse med planlegging av hjemmekino i kjelleren, innser jeg at selve rommet blir for lite til at det kan romme lekre hyller for hele samlingen min av CD-plater og DVDer. På utsiden av rommet vil det imidlertid være et lite gangareal hvor man kan få plass til noe.

Jeg har derfor funnet ut at det jeg trenger er en slags høy kommode, gjerne med mulighet for en hylleløsning oppå for å stille ut prakteksemplarene man skulle ha i samlingen.
    Kommoder er det jo mange av, så for å være perfekt for CDer og DVDer, så mener jeg at hver skuff i kommoden bør gå på skinner (gli lett inn og ut), være solide, og ha innvendig høyde på litt over 14,5 cm og innvendig bredde på omtrent 41 cm (som vil gi plass for enten 3 cd-plater eller 2 DVDer i bredden. Alternativt dobbelt så brede skuffer som det igjen (altså innvendig bredde på 82 cm).

Finnes det et slikt møbel til en rimelig penge?

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke helt hva du er på jakt etter...
    Men jeg tar sjansen allikevel.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...04*10173*10514

Jeg likte de så godt at jeg handlet med en gang.
    Du kan bestemme hyllehøyde selv.
    Plass til 88 DVD'er eller 180 CD'er.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo leite litt her feks. :arrow: http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...=media+storage

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett, Spitfire. Dette er ikke det jeg er ute etter (har selv en slik jeg skal sette opp i stua for å ha lett tilgang til den mest brukte musikken og filmene for ungene og kona). Jeg har vært gjennom det meste av IKEA-sidene uten å finne akkurat det jeg er ute etter. Det er nemlig viktig å kunne utnytte muligheten for lagring i dybden også. Hyllebaserte løsninger gir jo bare 14-15 cm utnyttelse av dybden inn mot en vegg.
    Siden dette er i et gangareal i kjelleren synes jeg også at det er positivt om platene er beskyttet mot tilfeldige slengere med hva det nå skulle være man frakter gjennom en kjeller.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Du kan jo leite litt her feks. :arrow: http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...=media+storage
    Flere fine der, men de skapene med "dype dører" er umulige å bruke f.eks.ved hjørneplassering av møbelet.

Foreløpig har jeg ikke sett noen kommoder med skuffer som kan brukes både til CDer og DVDer...

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne da? for høg kanskje?

638 standard CDs or
    160 Videos or
    270 DVDs or
    Any combination of the above

Har sett slik kommode som du etterlyser. Det var ikkje skuffer på skinner, men som man vipper utover. Den var dog kun til cd'er.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tar jo mye veggplass, da. Takhøyden i kjelleren blir sikkert ikke mye over 2 meter etter oppussing. Veggen jeg primært har sett ut er dessuten ikke så bred (maks 80 cm), og den er i et hjørne mellom to dører. Derfor ønsker jeg å utnytte dette hjørnet maksimalt.

Skisse:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •