Multiroom system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Multiroom system

Har vurdert å montere høyttalere på badet, kjøkken og soverom, men er ikke sikker på hva jeg trenger for å styre alt dette. Min RSX1065 har multi room ut, men kun en utgang (altså bare en kilde), men jeg tviler på at jeg kommer til å ha mer en hovedanlegget og et rom til gående samtidig.

Hva trenger jeg, bortsett fra en ekstra 6 kanals effekttrinn?

Ser for meg noen form for volum +/-, skip +/-, play, stop, pause osv funskjon i de forskjellige rommene, men vet ikke hva som er enklest.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vi bort fra de svindyre distribusjonssystemer fra USA så sansynligvis det beste (og det som er viktig - brukervennlige, etter min mening..) er MusicCast fra Yamaha. Kan kjøres både wired (CAT5) eller trådløs. Har både frittstående og innbyggningsklare "klienter" med LCD display + fjernkontroll...

Sergej V.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et mer "åpent" alternativ er MP-spillerne fra www.slimdevices.com. Som Yamaha-systemet finnes de med og uten tråd, men de kan ikke (enkelt) innbygges. Den største forskjellen er antakelig på server-sida. Yamaha har sin egen, dedikerte boks (MCX-1000), mens du bruker en vanlig PC som server for squeezebox'ene fra SlimDevices. Server-programvaren laster du ned gratis fra Internett-steder deres. Har du en PC fra før (som du gjerne kan bruke til tekstbehandling, strikkeoppskrifter etc samtidig), så kan det hende at dette blir rimeligere. Squeezebox'ene koster etpar hundre daler med CAT5-tilkobling, og bortimot tre amerikanske hundringser i trådløs-versjonen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •