Thali trenger hjelp til Miles oppsett - Side 3
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Jeg har fronter som large og sub med ekstra bass (Yamaha cx-a5000) da kommer subbene med automatisk.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
    Ahhh....
    Det kan jeg prøve, takk for tipset

Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Det som Hunsbedt har gjort fungerer utmerket.

Har du installert asio4all på PC ?

Asio4all? Det har jeg aldri hørt om, har jeg gått glipp av noe viktig?

Kjører du Java på lyd innstillinger ?

|Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 x 3|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Har ikke sjekket det tidligere, men ser nå at jeg gjør det ja.

Okey last ned denne : http://www.asio4all.com/

velg denne under innstillinger
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 x 3|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Takk! Skal gjøre det, hvilken forskjell vil det utgjøre?

Nei, jeg har aldri brukt Java. Men med asio kan du velge 7 kanaler og REW får exclusive mode. Jeg har som sagt aldri testet java, men kan du velge alle kanaler inviduelt ?

Ser ikke ut som jeg kunne velge kanaler med Java. Skal prøve å få gjort noen målinger med Asio senere, nå er minstemann våken her. Men vet du om det vil være noen ulemper ved å kjøre receiver på mono for å teste flere kanaler?

Du kjører via HDMI ? Ved bruk av asio står receiver som 7.1 pcm, da velger du bare hvilken høyttaler du skal måle i innstillinger.

Kjører via HDMI til receiver ja. Har installert Asio, men ikke testet enda. Satser på å gjøre det senere, nå skal minsten ha mat

Har i det siste lagt merke til knitrelyder/skraping som noen ganger kommer fra 2 av de 4 sub'ene som er koblet til samme kanal på iTech'en. Det kan av og til dukke opp mens vi ser på film og stort sett alltid når jeg skrur på anlegget. Opprinnelig håpet jeg problemet kunne være signalkablene fra receiver eller receiveren selv, men testet idag med receiver avslått og knitringen kommer fortsatt. Det er mest hørbart rett etter jeg skrur på iTech og varer typisk et par sekunder før det gir seg. Det har blitt såpass plagsomt at under samme episode av en TV-serie kan kona lure flere ganger på hva som skjer med lyden og da er det på tide å handle!

Er det noen som har noen tanker om hva dette kan være? Tyder det på problemer med iTech'en eller kan det være den får noe støy inn? Mistenker at det er noe med iTech'en siden det alltid kommer noen sekunder rett etter oppstart. Til info forsvinner knitringen dersom jeg muter den kanalen på iTech som knitrer..

Som første ledd med akustiske tiltak har jeg kjøpt 4 slike av Iby (takk for handelen, de ser veldig bra ut!). Har hengt opp to på hver sidevegg med ca 10cm luft bak og i avstander mot lytteposisjonen jeg ikke kan tenke meg er annet enn perfekt

Har forsøkt å kjøre ny runde med målinger, men etter å ha kjørt measure får jeg beskjed om at "clipping was detected" (se bilde under). Kjørte Check levels, det ser ut til å være OK og jeg mener volumet er lavere enn jeg har målt ved tidligere. Bør uansett være LANGT under noen smertegrense! Blir veldig usikker på om jeg kan stole på resultatet, har lagt ved bilde av vannfall. Noen som har vært borti tilsvarende?

Melding om clipping:
    Navn:		Clipping.JPG
Visninger:	65
Størrelse:	23.0 KB

Check levels ser ut til å være OK?
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		CheckLevels.JPG
Visninger:	21
Størrelse:	58.7 KB
ID:		125596

Vannfall:

Navn:		01-Waterfall-LeftCenterRightSW.jpg
Visninger:	23
Størrelse:	489.8 KB
ID:		125598
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Waterfall.jpg
Visninger:	24
Størrelse:	165.3 KB
ID:		125597  
    Sist endret av Thali; 10-23-2017 kl 22:04 Begrunnelse: Oppdatert vannfall

Hvis du prøver å sette Axis slik :

Navn:		ax.JPG
Visninger:	62
Størrelse:	13.9 KB

Da blir det lettere å se vannfall, (200hz er bare et eksempel, øk det for å se lengere opp i frekvens)

Se et vannfall fra meg da jeg testet Dirac( Dirac var forøvrig helt rått)

Navn:		dirac.jpg
Visninger:	19
Størrelse:	435.3 KB
ID:		125637

Sitat Opprinnelig postet av Thali Vis post
    Har forsøkt å kjøre ny runde med målinger, men etter å ha kjørt measure får jeg beskjed om at "clipping was detected" (se bilde under). Kjørte Check levels, det ser ut til å være OK og jeg mener volumet er lavere enn jeg har målt ved tidligere
    Har du prøvd å justere ned på input og heller skru opp på AVR ?

Navn:		de.JPG
Visninger:	13
Størrelse:	91.0 KB
ID:		125638

Testet å skru ned på level til både -18 og -24 og øke volumet på AVR, virker ikke som utgjorde noe særlig forskjell. Legger ved to vannfall hvor den laveste ikke clipper og den med hakket mer volum clipper. Har justert axis som du foreslo, håper det er lettere å lese grafen nå. Har vel noe å gå på når det gjelder både akustikk og kalibrering..

Hva trengs for å teste Dirac, både HW+SW?

Navn:		NoClipping.jpg
Visninger:	15
Størrelse:	640.1 KB
ID:		125644

Navn:		Clipping.jpg
Visninger:	19
Størrelse:	619.1 KB
ID:		125645

Jeg testet bare PC versjonen, gratis i 14 dager.
    Er det Windows du bruker ? Gå ned i høyre hjørne og åpne lyd innstillinger, der finner du umiken. Gå på properties, der kan du justere volumet til mikrofonen, sett det på 60%. Da tror jeg det vill fungere.

Ah! Trodde ikke jeg hadde gjort noen endringer der, men levels på mikrofonen sto på 99. Justerte ned og da var det mulig å måle høyere volum uten å tilsynelatende være i nærheten av clipping. Burde tenkt på å sjekke det selv, men takk for tipset!
    Nå som den feilen er borte stoler jeg mer på grafen og kan prøve å tolke resultatet. Tar gjerne imot innspill om det er mulig å si noe utfra vannfallet rundt kalibrering/behov for demping (flere ting jeg har lyst til å gjøre)/mulige faseproblemer/etc..

Angående Dirac, er du såpass fornøyd fornøyd at det er noe du vurderer å kjøpe?

Navn:		UpdatedMicVolume.jpg
Visninger:	22
Størrelse:	637.2 KB
ID:		125651

Sitat Opprinnelig postet av Thali Vis post
    Ah! Trodde ikke jeg hadde gjort noen endringer der, men levels på mikrofonen sto på 99. Justerte ned og da var det mulig å måle høyere volum uten å tilsynelatende være i nærheten av clipping. Burde tenkt på å sjekke det selv, men takk for tipset!
    Nå som den feilen er borte stoler jeg mer på grafen og kan prøve å tolke resultatet. Tar gjerne imot innspill om det er mulig å si noe utfra vannfallet rundt kalibrering/behov for demping (flere ting jeg har lyst til å gjøre)/mulige faseproblemer/etc..

Angående Dirac, er du såpass fornøyd fornøyd at det er noe du vurderer å kjøpe?

Navn:		UpdatedMicVolume.jpg
Visninger:	22
Størrelse:	637.2 KB
ID:		125651
    Hei, ja det er til vurdering. Jeg testet ikke lenge, det ble noe rart med fasen hos meg. Sikkert bare noe justering, men testet ikke noe videre med det.
    Er gratis i 14 dager så du kan jo teste det. Testet det kun på musikk da, du må spille film via pc for å teste det der via for eks. Jriver.

Ellers ser jo målingen i helt hoppe gal ut, du har kanskje litt mye bass i forhold til reste. Hva bruer du av EQ ?

Ja, det høres ut som noe som bør testes. Ulempen er å kjøpe noe såpass kostbart som kun har effekt ved PC som kilde og ikke f.eks. ekstern blu-ray-spiller? Du sier det ble noe rart med fasen, er det noe du måler deg frem til eller var det hørbart?

Synes det høres OK ut (mulig grunnet mangel på bedre referanser). Når jeg av og til prøver å dra på savner jeg litt trykk, både "brystkassebass" og dypere. Har derfor justert bassen litt opp nå og da, men føler jeg har mye å gå på. Mer akustisk behandling og bedre forsterkere står på ønskelisten, selv om jeg famler litt i blinde når det gjelder akustikk. Har lagt ved bilder av EQ på LCR.

Navn:		FilterCrossover.JPG
Visninger:	15
Størrelse:	57.8 KB
ID:		125656Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		ParametricEQ.JPG
Visninger:	14
Størrelse:	72.0 KB
ID:		125657

Se der ja. Du har lagt på en shelf nedover. Det gjør forsåvidt ikke noe. Er det en behringer inuke du sitter med ? Ser ut som det. Trodde du hadde itech ? Kan du legge ut en måling av frekvens responsen ?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Simen's soveroms hifi, bilde av oppsett og miles får finish!
    By Seigmann in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 17
    Siste melding: 04-06-2012, 15:12
  2. Trenger hjelp til oppsett!
    By vbergheim in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 06-05-2008, 22:01
  3. Hjelp fra Miles Davis diggere..
    By HoJ in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 8
    Siste melding: 04-14-2008, 14:36
  4. Trenger hjelp til 2.1 oppsett!
    By Revol2k in forum Høyttalere