Erfaringstips hjemmekinorom. -Dine beste og dårligste erfaringer med egen hjemmekino.
Viser resultater 1 til 2 av 2

Erfaringstips hjemmekinorom. -Dine beste og dårligste erfaringer med egen hjemmekino.

Jeg bygger meg ei kjellerstue. Den har målene 4,2 x 7,3 meter. Rommet ligger i forlengelse av huset under en veranda. Det er mao bare én vegg som flukter med huset.
    Bygget har vinduer og dører på den ene langveggen på 7,3 meter, som vender ut. Ellers er de andre veggene uten lys utenfra. Rommet er pr i dag kun ferdig utvendig, mens det innvendig nå skal gjøres om til et hjemmekinorom. Litt om hva jeg har av utstyr først:
    -Patos lyric 501, lyric 401 og basic 100. Senter er Patos lyric (202 tror jeg den heter). Ingen sub pr. i dag.
    -Effektforsterker Carver 753 THX.

Jeg trenger altså en sorroundforsterker med pre out på de tre forreste kanalene. Tenker 7.1-system. Jeg tenker også lerret av et eller annet slag.
    Veggen med vinduer og dører på tenker jeg å ha tak- til gulv-gardiner som er helt lystette, og som også gjør jobben med å dempe resonans. Ellers er jeg helt på bar bakke med hvordan jeg skal gjøre det. Har googlet litt om baffelvegg og slikt, men det spørs om ikke det blir for mye tap av areal med de store Patosene mtp avstand til bakvegg. Tenker også å ha teppe på gulv og muligens også på tre av veggene. Lurer på om jeg skal ta sponplater og gips på veggene som skrus godt. Er det behov for dobbel gips? Naboklager er ikke et problem. Har greit med "luft" mellom meg og naboene.

Kort fortalt og med et kort spørsmål:
    -Hva er det lureste du har gjort med ditt hjemmekinorom, som ikke koster skjorta?
    -Hva angrer du på at du IKKE gjorde da du laget ditt hjemmekinorom?

1. Bygde rackskap mellom kinobakvegg og teknisk rom, med dører på begge sider. Det har i ettertid vist seg å være utrolig greit!
    2. Kunne ha bygd 80 cm bredere, 2 m lengre, og 50 cm høyere (innvendig) kinobygg. Hadde ikke kostet mange lappene, siden jeg gjør alt selv. Bygg så stort som du har mulighet til!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Lignende tråder

1. Dine 10 beste filmer innkludert triologier.
    By Danke in forum Filmomtaler
    Svar: 9
    Siste melding: 04-03-2014, 11:06
  2. Svar: 0
    Siste melding: 04-28-2013, 16:35
  3. Svar: 11
    Siste melding: 08-25-2009, 10:18
  4. Den beste sommermusikken! Kom med dine favoritter!
    By eMTea in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 10
    Siste melding: 06-11-2008, 12:17
  5. PS2-> Den dårligste 2.gen spillkonsoll?
    By Konrad in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 35
    Siste melding: 01-21-2006, 00:52

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •