Min førstehjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min førstehjemmekino

Hei,

Førstegang jeg bygger hjemmekino.

Er nå endelig ferdig med å male og trenger litt hjelp til hva jeg skal ha av møbler,lys og farger på kabelgatene osv.....

Planen er at dette skal være et spill rom samtidig som vi skal bruke det til å se på film osv...

Har bestemt at jeg skal kjøpe inn en 4K tv 65" som jeg skal bruke.

Lys:

Tanken er å ha 2-3 "kanaler" med lys, slik at jeg kan dimme disse og i tillegg ha muligheten til å kun slå på lysene bak oss, hvis vi ønsker å finne frem noe, slik at vi ikke forstyrrer bilde på skjermen. Noen som har noen gode forslag til noen fine/kule lys ?.

Lyd:

Det er enormt mye ekko i rommet da veggen er av panel. Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjør med lyd i forhold til bassfeller og slike ting..., prøve å få det så billig som mulig,

Kabelgater: Tenkte jeg skulle kjøpe noen hvite kabel gater på biltema eller Jula og spraye disse i en annen farge?. Noen som har forslag til hvilken farge de burde være i?.

Kabler: i forhold til kabling så er tanken at man kan sitte i sofaen/lenestolene og spill på pc, så trenger jeg nok lyd trekt bord der og blant annet USB forlengrere og høyttaller kabler til høyttallerene. Noe mer som kan være greit å ha her?

Møbler: Det er litt tungvint å komme ned til dette rommet da det ligger i kjelleren, noen som har noe å anbefale i forhold til sofa eller stoler?.

Se vedlagte bilder av rommet, beklager dårlig kvalitet på bildene

PS: tven skal ikke stå der den står nå.

Takk for alle tips
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20160919_193947-1-jpg   -20160919_194028-1-jpg   -20160919_194043-1-jpg   -20160919_194057-1-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kongla12345 Vis post
    Hei,

Førstegang jeg bygger hjemmekino.

Er nå endelig ferdig med å male og trenger litt hjelp til hva jeg skal ha av møbler,lys og farger på kabelgatene osv.....

Planen er at dette skal være et spill rom samtidig som vi skal bruke det til å se på film osv...

Har bestemt at jeg skal kjøpe inn en 4K tv 65" som jeg skal bruke.

Lys:

Tanken er å ha 2-3 "kanaler" med lys, slik at jeg kan dimme disse og i tillegg ha muligheten til å kun slå på lysene bak oss, hvis vi ønsker å finne frem noe, slik at vi ikke forstyrrer bilde på skjermen. Noen som har noen gode forslag til noen fine/kule lys ?.

Lyd:

Det er enormt mye ekko i rommet da veggen er av panel. Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjør med lyd i forhold til bassfeller og slike ting..., prøve å få det så billig som mulig,

Kabelgater: Tenkte jeg skulle kjøpe noen hvite kabel gater på biltema eller Jula og spraye disse i en annen farge?. Noen som har forslag til hvilken farge de burde være i?.

Kabler: i forhold til kabling så er tanken at man kan sitte i sofaen/lenestolene og spill på pc, så trenger jeg nok lyd trekt bord der og blant annet USB forlengrere og høyttaller kabler til høyttallerene. Noe mer som kan være greit å ha her?

Møbler: Det er litt tungvint å komme ned til dette rommet da det ligger i kjelleren, noen som har noe å anbefale i forhold til sofa eller stoler?.

Se vedlagte bilder av rommet, beklager dårlig kvalitet på bildene

PS: tven skal ikke stå der den står nå.

Takk for alle tips

Noen som har noen ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superenkle og billige løsninger følger. Ikke avanserte akustikk og lysløsninger.

Lys. Kjøp deg noen ledstrips om monter bak en foringsgerikt(list). Da vil du ikke se selve stripsen. Men vil få lys nedover veggene som gir en fin effekt.
    Så kjøper du en stikkontaktbryter med fjernkontroll, så har du kontroll på hvor det er lyst.

Lyd. ekko er det mye av i tomme rom. blir bedre bare med møbler og et teppe mellom sittesone og tv.

Kabelgatene sprayer du i veggfargen.

Laga meg et slikt møbel i tv-stua hjemme. funker gull med 1 palle på nederste trinn og 3 i høyden på øverste.

https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--gQM2TuQD--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/17iflulfszhqljpg.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående lys er jeg veldig fornøyd med Philips Hue (tror det finnes tilsvarende produkter som kanskje er mer prisgunstige). Philips hue får du både som lyspærer med ulike sokler og ledstrips. Fordelen er at med en slik løsning kan du justere både lysstyrke og farge per pære, sette opp ulike presets eller lage full disko om du ønsker det

Synes det er veldig greit å kunne styre alt slikt via en app på mobilen og ikke være avhengig av diverse fjernkontroller, men det finnes sikkert mange ulike løsninger rundt dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •