Iby bygger hjemmekino - Side 4
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 131
    Veldig fin farge, har den selv både her og der.. Det som er litt kult at den skifter nyanse i forskjelling belysning og med andre brekkfarger..

Jeg har ikke dedikert kino, bare en ekstra stue og der har jeg denne på veggene og "bomull" i taket..meget fornøyd!

Denne kommer på veggene i den nye tv stua også, men der blir det nok hvitt gipstak..

...Og ang gips: ser du har gjort en formidabel sparkeljobb.. Jeg er ikke så flink på sparkel, men den giraffsliperen gjør kanskje jobben med å få flate glatte skjøter lettere?

Sitat Opprinnelig postet av Iby Vis post
    @Zeke1983; Det stemmer. Marrakesh. Supermatt.

Usikker på om det er lurt å ta den både på vegger og tak, men det ble sterkt anbefalt av min kone..

Fikk melding om at gulvet også er klart til henting, så det nærmer seg.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Veldig fin farge, har den selv både her og der.. Det som er litt kult at den skifter nyanse i forskjelling belysning og med andre brekkfarger..

Jeg har ikke dedikert kino, bare en ekstra stue og der har jeg denne på veggene og "bomull" i taket..meget fornøyd!

Denne kommer på veggene i den nye tv stua også, men der blir det nok hvitt gipstak..

...Og ang gips: ser du har gjort en formidabel sparkeljobb.. Jeg er ikke så flink på sparkel, men den giraffsliperen gjør kanskje jobben med å få flate glatte skjøter lettere?
    Takk for det. Er ikkje spesielt glad i å sparkle og pusse. Og noen "helligdager" er der, men eg synes malte gipsplater ser veldig bra ut og er verd innsatsen. Slipemaskinen hjelper, men tok lit tid til å venne seg til. Kjørte på med for mye press og for stor hastighet til å begynne med, og da går det unna....

Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Har fått noen kjekke pakker de siste dagene.

Rotel'en skal drive Atmos kanalene

Fikk også tak i noen Kef 3005 som skal brukes til Atmos. har hørt at disse er ganske OK til det formålet.

Ser helt OK ut. Mulig eg spraymaler de matt sort.

Har planer om ett DIY prosjekt her, men det vil eg bruke litt tid på.

Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Takk for det. Er ikkje spesielt glad i å sparkle og pusse. Og noen "helligdager" er der, men eg synes malte gipsplater ser veldig bra ut og er verd innsatsen. Slipemaskinen hjelper, men tok lit tid til å venne seg til. Kjørte på med for mye press og for stor hastighet til å begynne med, og da går det unna....

Har du noen tips til hvordan man får bra og jevne skjøter..? Brukte du jotun medium..?

Har du noen tips til hvordan man får bra og jevne skjøter..? Brukte du jotun medium..?
    Det er det nok mangen som kan gi bedre råd om enn meg, men kan prøve meg på en beskrivelse. eg brukte platesparkel på de aller fleste skjøtene.

Brukte mediumsparkel der det var litt mer som måtte fylles i.

Fyller forsenkningen med sparkel, legger papirremse oppi og klemmer denne ned i sparkelen med en sparkelskje. Dekker papirremsen med sparkel, enten med en gang eller etter at det har tørket. Lar dette tørke, og legger på en gang til med en bred sparkelskje. Deretter pusser eg, legger på en gang til, så tynt som mulig og pusser forsiktig en gang til. Til slutt går eg over en siste og tar punkter som ikkje ser bra ut. Siste gangen pusser eg for hånd...

Ingen bilder fra dette dessverre.

Det er det nok mangen som kan gi bedre råd om enn meg, men kan prøve meg på en beskrivelse. eg brukte platesparkel på de aller fleste skjøtene.

Brukte mediumsparkel der det var litt mer som måtte fylles i.

Fyller forsenkningen med sparkel, legger papirremse oppi og klemmer denne ned i sparkelen med en sparkelskje. Dekker papirremsen med sparkel, enten med en gang eller etter at det har tørket. Lar dette tørke, og legger på en gang til med en bred sparkelskje. Deretter pusser eg, legger på en gang til, så tynt som mulig og pusser forsiktig en gang til. Til slutt går eg over en siste og tar punkter som ikkje ser bra ut. Siste gangen pusser eg for hånd...

Ingen bilder fra dette dessverre.

Takk for svar! Dette er jo en egen kunst så det er klart at erfaring og mengde teller mest
    Brukte du jotun sine produkter? Sist brukte jeg en sparkel fra Flugger, den ble jeg aldri helt venner med, den var så veldig lettflytende! Dessuten brukte jeg en 115mm eksentersliper slik at man måtte være veldig nøye med å pusse jevnt og like mye..
    Ser for meg at jeg prøver biltema sin giraffsliper.. Det er jo lettere å få et jevnt resultat om pusseflaten er endel større!

Har fått noen kjekke pakker de siste dagene.

Fikk også tak i noen Kef 3005 som skal brukes til Atmos. har hørt at disse er ganske OK til det formålet.

Kan bekrefte at 3005 funker utmerket til Atmos
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Takk for svar! Dette er jo en egen kunst så det er klart at erfaring og mengde teller mest
    Brukte du jotun sine produkter? Sist brukte jeg en sparkel fra Flugger, den ble jeg aldri helt venner med, den var så veldig lettflytende! Dessuten brukte jeg en 115mm eksentersliper slik at man måtte være veldig nøye med å pusse jevnt og like mye..
    Ser for meg at jeg prøver biltema sin giraffsliper.. Det er jo lettere å få et jevnt resultat om pusseflaten er endel større!
    Scanox platesparkel. Kjøpt på Coop Obs bygg.

Stor slikeflate er nok en fordel. Brukte Jordan pussebrett på det eg til tok uten maskin.

Har nu lest gjennom byggetråden din. Meget godt arbeide, dette blir nok veldig fint til slutt. All mulig lykke til videre.

Har hatt elektrikkeren på besøk i dag.

Downlights. Etled Deep.

Disse er ikkje på plass i kinoen enda. Kommer i morgen.

Gulvet levert. Taupe mansion oak.

Ser greit ut.

Hvor mange stikkontakter har du? Man kan nesten aldri få nok. Selv har jeg 16 på veggen der komponentene er og det er så godt som fullt.

Sitat Opprinnelig postet av TheNatural Vis post
    Hvor mange stikkontakter har du? Man kan nesten aldri få nok. Selv har jeg 16 på veggen der komponentene er og det er så godt som fullt.
    Har 15 uttak sentrert på bakveggen der anlegget skal stå. I tillegg har eg to doble utpå sidene på bakveggen. Totalt 8 doble fordelt rundt i rommet, i tillegg til de 15.

Og en enkel i taket til Projektor..

Det ble lys.

Det har gått i gulvlegging... Først bod, så kjellerstue, kino til slutt.

Har brukt Pergo Vinyl laminatgulv i alle rommene. Det er ett slitesterkt gulv, kommer i mange farger og er en god del mykere enn parkett og tradisjonell laminatgulv. Det bygger ca 4mm pluss underlaget som er ca 1 mm.

Klargjøring

Arbeidstasjon.
    Tilpassing skjer ver å skjære i dekorflaten og så brekke over en bordkant. Ingen saging.

Leggingen er tilnærmet lik ordinær klikk laminat og parkett. Men ingen slag. Plankene lirkes/dyttes i hverandre. Brukte tre-fire timer på ca 20 m2. Greit nok.

Og slik ble det.

Syns det begynner å se greit ut..

Det har gått i gulvlegging... Først bod, så kjellerstue, kino til slutt.

Har brukt Pergo Vinyl laminatgulv i alle rommene. Det er ett slitesterkt gulv, kommer i mange farger og er en god del mykere enn parkett og tradisjonell laminatgulv. Det bygger ca 4mm pluss underlaget som er ca 1 mm.

Klargjøring

Arbeidstasjon.
    Tilpassing skjer ver å skjære i dekorflaten og så brekke over en bordkant. Ingen saging.

Leggingen er tilnærmet lik ordinær klikk laminat og parkett. Men ingen slag. Plankene lirkes/dyttes i hverandre. Brukte tre-fire timer på ca 20 m2. Greit nok.

Og slik ble det.

Syns det begynner å se greit ut..

Dette blir meget lekkert Iby! Tenker det skal bli deilig å synke ned i sits`en etterhvert med en kaffe eller noe mer duggfriskt og nyte litt musikk og film!

Genial måte å kutte gulv på? planlegger du å ha noe teppe på i tillegg?

[MENTION=18131]Zeke1983[/MENTION] vil se det litt an med tanke på teppe. Det er sannsynlig at det blir ett teppe foran sofaen. Vurderer også tiltak i taket, men det blir litt etterhvert.
    Har endel paneler til veggene.

Iby bygger hjemmekino

Måtte se hvordan det ble med med lerretet oppe. Det blir iallefall stort nok.

Litt bekymret for at fronthøyttalerene får lite plass og kommer for nære veggene. Får se hvordan eg gjør det, og prøve meg litt frem.

Mulig det beste blir å plassere alt bak lerretet, men har ett par Scansonic MB 3.5 som er tenkt plassert i dette rommet...

Får se om det blir litt kobling og testing mot slutten av helgen.

Tar du bort refleksjonspunktet vil det hjelpe en god del selv om høytalerene står nært sidevegger..

Home theather in a(lot of) box(es)

Fikk trukket frontveggen med Molton. Det var egentlig ganske pyton arbeid, og usikker på om eg syns resultatet ble så bra. Tenker allerede på om eg skal gå over til rammer.

Det begynner å falle på plass.

Må få opp noen av panelene på veggene, også kan eg begynne å teste litt. Dessverre mangler eg 6,3amp sikringer til subwooferene, så det blir 7.0.4 frem til tirsdag.

Endel rot men er også endel småting som gjenstår.

Hylleanordningen er en DIY sak i Valnøtt og Sort melmalin. Skal gjøre litt om på dette og ta bort de to hyllene som går opp fra hovedmodulen, men det blir etterhvert.

Projektoren skal på en hylle på veggen evt henges fra taket.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. Jarlaxle bygger hjemmekino
    By Jarlaxle in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 29
    Siste melding: 10-27-2015, 14:02
  2. Bygger hus med rom for hjemmekino
    By Ranger1 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 07-03-2014, 23:45
  3. Masimo Bygger Hjemmekino
    By masimo in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering