Iby bygger hjemmekino - Side 2
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 131
    KTS, for morgenøkten.

Dobbel americano, skrumaskin, metermål, stanleykniv, hansker og vernebriller.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Morgenøkt altså?
    Luksus da. Her i huset er det ikke knoting i kinorommet før etter leggetid. Og da er som regel jeg også ganske kaputt, så det går sakte ;-)

Ferdig med gips i bjelkelaget.

Ser ikkje så fint ut, men "who cares?"
    Usikker på hvor mye dette laget har å si for lydisoleringen, men det burde hjelpe så da kjører vi på...

Essve akrylflex 25 i 600ml tuber. Ser fort eg har altfor lite, mer er på vei, og kommer forhåpentligvis i neste uke.

dette blir heldigvis ikkje synlig.

Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Sitat Opprinnelig postet av larserikO Vis post
    Morgenøkt altså?
    Luksus da. Her i huset er det ikke knoting i kinorommet før etter leggetid. Og da er som regel jeg også ganske kaputt, så det går sakte ;-)
    Ja, men kom litt sent igang. kidsa klarer seg selv en stund på morgenen, også har eg en god og tålmodig kone:-) Viss ikkje hadde det blitt vanskelig.

Det er samme akryl som jeg benytter, men jeg har tuber. Burde ha valgt pølser, brukt 23 tuber til nå. Veldig glad jeg brukte noen kroner på elektrisk fugesprøyte ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette ser ut til å bli en flott kino. Regner med du har virke innen byggfag eller lider av samme verktøyfetisjen som jeg har. Gikk til anskaffelse av giraff gips settet til Festool når vi startet med oppussing av huset. Har ikke angret en dag på dette. Dykksagen med skinne er også rå. Tror jeg må skaffe meg en elektrisk akrylpumpe ettersom underarmen lett blir overbelastet.

Fikk iallefall kommet igang med isoleringen. To lag rockwool 95mm lydplater.

Lydplater skal være bedre til lydisolering enn vanlige Flexi A. Hvor my bedre vet eg ikkje, de har iallefall mye større tetthet.

Krevende å jobbe med, må kuttes veldig nøye er min erfaring iallefall..

Skal til å sette opp stederverk for veggene snart. Er det noen som har sterke meninger om eg bør la veggene gå helt opp til takbjelkene og også feste toppsvill I takbjelkene. Eller bør det være ett mellomrom mellom toppsvill og takbjelker. det siste alternativet vil veggene bli festet til de eksisterende betongveggene med vinkeljern og ekspansjonsboter eller tilsvarende.

Personlig heller eg mot å la veggen gå helt til taket, men tror kanskje ikkje det er noen stor forskjell uansett..

Måtte lage en ny døråpning i betongveggen, dette blir inngangen til kinoen.

Dette viste seg å være veldig mye mer arbeid enn det eg trodde..

En fiks løsning eg laga, denne sammen med festool støvsuger gav støvfri borring med SDS Max borhammer

Blokkene ble litt i overkant store og må deles opp før eg kan bære de ut.

Iby bygger hjemmekino

Det går stadig fremover, er så godt som ferdig å stendre til innerveggene, kan snart begynne på prosilence systemet i taket og strøm.

Lurer på hva andre gjør mtp stikkontakter, jeg tenker i utgangspunktet å legge opp nok til å dekke alle komponentene og unngå bruk av "padder".

Mottar gjerne råd fra andre kinobyggere.

Lenge siden siste oppdatering nå. Litt har skjedd, men ikkje alt som viser like mye. Har også en kjellerstue og en bod som skal bygges, og har brukt litt tid her også de siste ukene.

Men litt fremgang har det vært.

Topp og bunnsems til innerveggene settes opp. Støttene fra Clas Ohlson er ikkje spesielt kraftige, men fungerte bra til dette. Spesielt siden eg gjorde det alene.

Toppsems er skrudd. Til takbjelkene, og bunnsems er limt til gulv med Tec 7.

50 mm luftspalte mot betongveggen.

Fikk støpt igjen den gamle kjellerdøren.

Bruker 2x4 til veggene i kinoen. 1,5x3
    i resten av kjelleren.

Setter opp en kraftig hyssing i bakkant av stendere for å unngå at isolasjon dyttes inn i luftspalten og blir liggende mot betongveggen.

Stiftes

70mm flex A plater, Rockwool.

Bestemte meg etterhvert for at vinduet på det som blir bakvegg i kinoen hadde lite verdi og skapte endel problemer, så når eg fikk WA for å tette det var det bare å kjøre på.

Lecablokker, skal pusses utvendig etterhvert.

Fugeskum er sikkert litt juks, men sikkert også godt nok.

Hadde spart litt arbeid på å ta denne avgjørelsen tidligere, men men, ingen skam å snu tenker eg.

Fikk hjelp fra fruen, så da ble det enda litt isolering. Beklager rotet. Har mye ræl og lite plass akkurat nå.

Blir vel en liten økt til før fest og feiring av at 2016 (endelig) er over.

Det har ikkje skjedd allverden de siste dagene, det meste av tiden har gått med til strøm isolasjon og etterhvert plater i den tilstøtende kjellerstuen.

I kinoen er det nesten ferdig isolert, og eg er snart klar for plating. Strøm kommer utenpå gipsplatene, men vil skjules i egne bokser/kanaler.

Har fått på plass Dreamscreen prosilence kanalene i dag. Virker som ett solid og bra system. Enkelt å montere og jobbe med.

Klipsene bøyes ut, og slås på plass med hammer.

En stor milepæl ble nådd da eg kunne begynne å plate kinorommet.

Det skal være to lag gips med greenglue mellom. Første lag er fermacell. Platene er tunge OGG veldig harde, men i og med de kun er 60cm brede, så er de likevel veldig håndterbare.

Da strøm og kabler skal gå i kanaler på utsiden av veggene så går det mindre tid til utskjæringer etc.

Arbeidshestene for anledningen..

På grunn av desiteten i fermacell platene fungerte det best å sage disse. Og med en CTM 26 koblet til sagen så blir det lite støv.

For kutt på langs setter jeg sammen to føringsskinner. Da går det raskt og enkelt å ta lange kutt.

Og slik blir det.
    Motiverende å se at rommet tar form.

Panorama

Spennende å følge byggingen! ...og utrolig bra verktøy du har!

Du verden, for et arbeid! Veldig spennende og lærerikt å følge med på. Gøy!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Det går fremover.

Ferdig med første lag gips (fermacell). Usikker på om det var nødvendig, men eg tok meg bryet med å sparkle plateskjøtene. Så blir det iallefall helt tett. Dette er noen dager siden, eg har vært litt treg med oppdateringene

Festool Planex til pussingen. Eg har brukt altfor menge timer av livet mitt på å pusse sparkel med pussebrett. Nesten støvfritt blir det også.

Denne helgen satt opp lag nr to som er vanlige gipsplater. Greenglue mellom lagene.

Det ble en lang dag på lørdag, og fikk tatt første gipslag i taket også. Hadde god hjelp av min kone.
    Var litt slurvete med den første plata, og fikk litt ujevne mellomrom mellom tak og vegg, men skal nok få det tett og bra til slutt.

Støttene fra Chlas Ohlson kom til nytte igjen.

Og til slutt. En god avslutning på en lang lørdag.

Veldig bra! Gleder meg til fortsettelsen!

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Jarlaxle bygger hjemmekino
    By Jarlaxle in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 29
    Siste melding: 10-27-2015, 14:02
  2. Bygger hus med rom for hjemmekino
    By Ranger1 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 07-03-2014, 23:45
  3. Masimo Bygger Hjemmekino
    By masimo in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering