Halvveis dedikert garasjeloftskino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så bra, synes garasjeloft passer ypperlig som hjemmekino.

Takvinkel er nok i underkant av 44' vil jeg tro, uten at jeg tatt frem cosinussetningen

Ser du for deg noe likt min, muuh?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde nok vært fordelaktig med to rader spotter ja. Det holder en en rad nå når rommet er hvitt, men.. Jeg har noen ønsker om LED-stripe rundt taket, men er som nevnt usikker på løsning. Har gjort klart strøm. Noen erfaringer med sånne ferdige LED-lister med frostet deksel over? Blir lyset diffust, eller ser man lyspunktene?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finish del 1

De siste dagene har gått med til maling (stønn). Jeg måtte skynde meg å male før vi ble for vant til det nye lyse rommet, så jeg gikk til innkjøp av maling, type matt sort.
    Etter det første strøket, som ble noe gråaktig, så arbeidslyset på 1500W ut som et stearinlys i hjørnet og jeg måtte bruke hodelykt for strøk nummer to. Det ble også klart at det måtte tre strøk til. Har ikke nevnt hvor mye jeg misliker å male.. Jeg grunnet tverrveggene også for å forhindre at skjøter i tapet vises så mye.

Ser absolutt at det hadde vært fordelaktig med to rader med spotter! Jeg har lagt opp til lys på endevegg, og så blir det muligens LED-stripe etterhvert når jeg finner en patent for å få den indirekte.
    Som en følge av dette har jeg endret formening om farge på teppet fra sort til en lys gråfarge

Er det forresten tidlig å begynne å tenke på oppgraderinger?
    Begynte å se for meg hvordan jeg kan legge opp til Atmos ved en senere anledning med innfelte høyttalere i taket. Jeg får vel vente til 7.1 blir komplett. Har en B&W ASW675 uten forsterker jeg fikk nesten gratis. Skal sannsynligvis sette inn en Yung klasse D på 500W. Denne finnes både med og uten bass booster på 6 db @ 25 Hz. Heller mot å velge med da det ikke er suben med mest trøkk der ute. Denne blir nok oppgradert etterhvert.

Bilde kommer - malingen tørker as we speak.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig godt gjennomført!! Selv synes jeg det så veldig stilig ut med hvitt rom og svarte detaljer Det kan fort bli veldig mørkt og "trist" og være der om alt er svart. Da blir det litt inn for å se film og ut igjen ofte

Fortsett og sleng ut bilder, veldig mange som titter og ikke skriver selv om det er mest moro med tilbakemeldinger
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du vurdert å bruke en ekstern dsp istaden for fast heving på amp ?
    f.eke minidsp eller antimode 8033
    onkyo 818+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Utrolig godt gjennomført!! Selv synes jeg det så veldig stilig ut med hvitt rom og svarte detaljer Det kan fort bli veldig mørkt og "trist" og være der om alt er svart. Da blir det litt inn for å se film og ut igjen ofte

Fortsett og sleng ut bilder, veldig mange som titter og ikke skriver selv om det er mest moro med tilbakemeldinger
    Ja, ble litt usikker på om det blir for svart. Jeg får se det litt an - det er jo "bare" å male igjen.. Jeg bestemte meg forresten for å droppe lister langs hjørnene i taket. Malte et strøk først, så la jeg sort MS40 i hjørnene og malte to strøk til etter det. Det ble egentlig ganske bra.

Sitat Opprinnelig postet av muuh Vis post
    har du vurdert å bruke en ekstern dsp istaden for fast heving på amp ?
    f.eke minidsp eller antimode 8033
    Det har jeg nok ikke vurdert, da jeg ikke hadde hørt om det før nå. Det kan jo se ut som man er inne på noe der for å få en anelse mer kontroll på hvordan lyden blir? Men da er det "boksen" som bestemmer?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    boksen bestemmer ja, men det er også innstillinger for bass boost på antimode 8033 hvertfall
    onkyo 818+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,544
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike bra. Stå på.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Black

Se der ble rommet sort som, tja, oljesøl uten glans?

Halvveis dedikert garasjeloftskino-rsn_3813_d7001600-jpg

Brannalarm satt opp koblet opp mot de i hovedhuset. Neste på listen over gjenstående arbeider blir vel teppefliser. Så kommer forhåpentligvis døra etter hvert.

For høyttalerterminaler har jeg bestilt gjennomføringer som jeg satser på å tilpasse til tette sentralplater. HDMI-uttaket er jeg som nevnt usikker på om jeg må tenke på versjon?

Det jeg er mest usikker på er projektoravstand. Noen som kan opplyse meg på kalkulatoren på projectorcentral om jeg er innenfor med f.eks. en W1070+ på 2,4 m og et lerret på 84"? Eller 90" ved 2,6m? Og jeg finner ikke W2000 der - er det et annet modellnavn?
    Også usikker på hvilken jeg skal velge; W1070+ ligger på ca. 8 K, W2000 ca. 9 K og W1110s på ca. 7 K.. Epson kjenner jeg ikke så godt..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,119
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runnis Vis post
    Det jeg er mest usikker på er projektoravstand. Noen som kan opplyse meg på kalkulatoren på projectorcentral om jeg er innenfor med f.eks. en W1070+ på 2,4 m og et lerret på 84"? Eller 90" ved 2,6m? Og jeg finner ikke W2000 der - er det et annet modellnavn?
    2.4m = 72" - 95"
    2.6m = 79" - 103"

W2000 er en nyere modell enn 1070, og har bedre spesifikasjoner over hele linjen. Jeg har ikke selv erfaring med den, men det er mulig andre kan komme med input på det. De som har testet projektoren konkluderer stort sett med at det er et steg opp fra 1070.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gulv

Det har vært en lang pause fra bygging Nå er teppeflis på plass. Jeg har også fått satt inn døra! Føles veldig bra. Døra er hvit og helt slett. Blir kanskje tapet på den som nevnt. Mangler nå listverk og vegglys.

Halvveis dedikert garasjeloftskino-rsn_3841_d700800rz-jpg

Nå må jeg finne ut hvor stort lerret jeg skal gå for. Tror det blir bare en sitterad med noen puter/sakkosekker foran så det ikke gjør så mye at lerret blir for lavt og jeg kan gå for 90/92".
    Prosjektor er heller ikke innkjøpt. Tro om 4K blir å komme for fullt snart, så jeg ikke bør kline til nå? Ser ut for at jeg lander på Benq W3000, da denne skal være bedre på sortnivå ift. W2000.
    Sist endret av runnis; 09-28-2016 kl 11:03

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dør

Halvveis dedikert garasjeloftskino-rsn_3849_d7003200bw-jpg

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begrenset takhøyde og begynte å fundere på høyden av prosjektoren..Jeg har lyst til å få den så nært taket som mulig.
    - Trenger jeg å tenke på høyden fra taket med en Benq W2000/3000 når toppen av lerretet starter ca. 40 cm fra taket?

Edit: Da er projektor (W2000), lerret (90") og kinosofa fra Fnky bestilt.
    W3000 er ca. 6500 kr dyrere enn W2000, og ut fra det jeg klarer å lese meg til mister jeg frame interpolation, horisontal lens shift og litt på sortnivå, men får en noe stillere projektor - og jeg sparer penger.
    Går for 90 fremfor 84" lerret, noe usikker her, men vi får se.
    Det ble 2seter kinosofa fremfor dedikert 3seter klappstoler. Mister et sete på raden, men sparer litt plass i bredden og får noe bedre sittekomfort.
    må skryte litt av Fnky; de hadde ingen 2seter Cinema i grå på lager og fikk sannsynligvis ikke denne inn før kanskje 6 mnd, men de kunne fjerne midtdel en av en 3seter for å levere. God service!
    Sist endret av runnis; 10-06-2016 kl 10:17

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden oppdatering. Det skyldes hovedsaklig at jeg storkoser meg for tiden! Jeg har fått opp projektoren, byttet ut vindsperra med et 90" motorisert lerret, fått kinosofaen i h̶u̶s̶ garasje, hengt opp et par vegglys på bakvegg. Jeg har til og med begynt forberedelsene til listverk; dvs. jeg har malt fire lengder i sort.

Men bilder først:

Halvveis dedikert garasjeloftskino-rsn_3863_d7001600ed-jpg

Halvveis dedikert garasjeloftskino-20161026_222211-jpg

Video:
    Valget falt som nevnt og argumentert på Benq W2000. Føler dette er en god innstegsmodell. Jeg har en gammel Samsung BD-7500 blurayspiller som kilde.
    Lerret:
    90" motorisert lerret fra Kingpin Screens. Jeg funderte mye på størrelse, både med tanke på hvor lavt nedre del av lerretet havnet, samt sitteavstand. Kingpins lerret hadde bare 7cm byggemål på kassetten, noe som lot meg feste det høyest mulig. Etter noen filmer er jeg veldig fornøyd med størrelsen. Sitteavstanden kan jeg justere, men sitter i dag på ca. 2,5 meters avstand. Da er det plass til noen barn foran i sakkosekker og plass for en sitterad bak om jeg skulle finne på det. Det ble også plass til å eventuelt skyve sofaen til sidevegg og sette inn en lenestol i bredden.
    Sofa:
    2-seter Cinema fra Fnky. God å sitte i og helt grei kvalitet. Glad jeg valgte grå fremfor sort. Den tok mindre plass i bredden enn jeg trodde.
    Audio:
    Jeg kjøpte meg en B&W HTM61 på finn, da en LCR600 som egentlig hører til frontene (DM604 S3) viste seg noe vanskelig å oppdrive. Jeg har et par DM601 S3 på vei i posten som skal inn som bakhøyttalere.
    Jeg er rett og slett imponert over lyden fra frontene i f.eks. Deadpool. Det trøkker rett og slett godt i kropp og garasje! Har ingen subwoofer enda, men en B&W ASW675 uten forsterker jeg skal ordne snart. Tror jeg blir å gå for Yung 500 W med boost, da denne passer rimelig greit i eksisterende hull. Frontene drives med den trauste H/K AVR7500. Denne må oppgraderes, men jeg er skeptisk til dagens oppgitte effekter.. Havner nok på et effekttrinn på de.
    Sist endret av runnis; 10-27-2016 kl 12:00

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,975
    Takk & like
    Nevnt
    33 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut Halvveis dedikert garasjeloftskino

Sent from my iPad using Tapatalk
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lignende anlegg for en liten stund siden med 604, LCR600 og 603 som bakhøyttalere. Helt rått anlegg!
    Bruker fremdeles 604 i stua med M1 som bakhøyttalere og de blir ikke solgt med det første!
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut! Godt jobba!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til inspirasjon for andre Skal med tiden selv få garasje med loft. Tanken er å bygge et kinorom. Det er veldig fint det du har gjort. Well done!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøleskap

Ikke skjedd så mye i kinoen siden sist, annet enn at den blir brukt 😊
    Har imidlertidig felt inn kjøleskap i veggen!

Halvveis dedikert garasjeloftskino-20170429_144936-jpg

Halvveis dedikert garasjeloftskino-20170625_151815-jpg

20. Liker lygren har likt denne posten
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    637
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra, dette er nok ett morsomt rom. Har du tenkt noe på akustikken ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Dedikert Lydkort
    By egbert in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 1
    Siste melding: 01-13-2013, 10:01
  2. dedikert blu-ray spiller
    By Fogl in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 08-30-2009, 01:53
  3. Må en sub ha dedikert inngang?
    By eagle914 in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 09-15-2008, 12:50
  4. Dedikert bakhøyttaler
    By GøranB in forum Høyttalere