Lyd Dør i rom i rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd Dør i rom i rom

Jeg holder på å lage rom i rom i kjelleren. Jeg har bestillt en Daloc T34 lyd dør som kommer on 4-6 uker.
    Jeg tenkte jeg skulle begynne å montere gips plater før døren kommer. Det jeg lurer litt på er hvordan veggplatene monteres i forhold til døra i rom i rom.
    Monterer man gipsplatene som ved vanlige innervegger/innerdører ( skrur/ avslutter gipsplate i stender rundt dør, tetter gapet mellom stender å dørkarm med tettemasse, og legger list mellom gipsplate å dør kant)? Eller skruer/avsluttet man gipsplaten i dørkarmen på lyddøra, uten list?

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sikkert mange måter å gjøre dette på. Har du to lag gips sliter du også med å få dørkarmen i flukt med veggen da stenderverket kommer litt langt bak.

Selv har jeg brukt to lag gips og la det første laget mot stender rundt døren. Jeg fylte så "tomrommet" med fugeskum pluss epdm gummi og forseglet med silikon. Dette ble utrolig lydtett men har den ulempen at døren får lite å "gå på" ved temperaturendringer. Døren ble litt tight til meg så selve karmen sprakk når jeg skrudde til skruene i dørkarmen for å justere døren! Andre laget la jeg over dørkarmen, men skrudde i selve stenderverket.

Velger du å legge gipsen inntil dørkarmen så vær forsiktig med at selve dørlåsen kan komme borti gipsen de denne går 1-2 cm utenfor selve døren.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •