Den grønne snekkerboden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  8
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Venter på lamper så elektriker kan jobbe seg ferdig. Har igjen frontvegg, bakre del av rommet og listing (rundt rammene også) samt teppeflis når den tid kommer. Lånt et lite gulvteppe i front for en rask midlertidig løsning.

Har laget en rammedør forran Reciever/BD-spiller, men ikke fått oppdatert med bilde.

Barna har fått sett litt film og de litt eldre "barna" har fått sett The Dark Knight Rises, Star Wars- the force awakens og Mad Max. Tv kunne være større (om jeg hadde hatt råd, men det kan man jo oppgradere med tiden), men lyden er STRÅLENDE
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -img_8193-jpg   -img_8196-jpg   -img_8199-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rammelister

Har tenkt å "ramme inn" lydplatene på sidene for å dekke mellomrommene litt bedre, men fikk litt å gruble på. Har ikke lyst til å spikre/ skru de fast og om jeg limer de fast vil det bli så godt som umulig å ta ut platene (om det skulle bli nødvendig) uten å måtte rive av listene. Løsningen jeg da gikk for ble noe så enkelt som noen små biter med borrelås fra biltema.

Når jeg får hentet inn lister til topp og bunn og malt de vil det fullføre rammeverket på veggene.

Ramme forran reciever er på plass, så nå må jeg bare få tid til å gjøre ferdig frontveggen.

Fikk melding om at lampene jeg har plukket har kommet i posten, så nå kan elektriker bestilles for å koble seg ferdig!

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -img_8200-jpg   -img_8212-jpg   -img_8201-jpg   -img_8209-jpg  

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,045
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å bla gjennom å se noen andre som er oppe i det samme som meg om dagen.. Jeg er nå klar til å begynne male etter et par uker med snekring.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig samling og collectebles du har! Godt å få malt ja....godt steg i riktig retning!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt undersøking og feilsøking fant jeg ut at jeg hadde "lurt" meg selv litt. 7.2 oppsett, men receiver (Onkyo 805) viste bare 5.1 høytalerne og DTS Neo:6 istedenfor Dolby TrueHD ved teat av noen 7.1 og atmos filmer. Hadde kjørt igjennom oppsett med mikrofon og lyd I alle høytalere og alt ok. Viste seg at den Nye Blu-rayspilleren sendte pcm istedenfor bitstream og noen tidligere innspillinger på recieveren var satt til neo:6 cinema.

Anyhow..... låter kuler og krutt
    Lampene er kommet (må bare hentes) og elektriker er bestillt. Bare synd han ikke kunne komme før uti neste uke....

...to be continued

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste seg å være vanskeligere enn man kunne tro å få pakke fra Post Nord.
    Hentemelding kom mandag. Reiste for å hente pakken på tirsdag og de kunne ikke finne den. La igjen nummeret og fikk melding noen timer senere om at pakken var havnet i en annen post-i-butikk i sentrum. Reiste ned i butikk nr 2 som slettes ikke kunne finne pakke eller noe på det registreringsnummeret. Fikk svar at de pleide å motta og registrere pakkene på ettermiddagen, så mulig den kom da.

Reiser tilbake på onsdag morgen og de kan fortsatt ikke finne den eller noe på registreringsnummeret. Reiser tilbake til butikk nr 1 for å høre om pakken er dukket opp der (sporet på hjemmesiden sa at den var i butikk nr 1). Nix....lite oppbevaring der, så de kunne fort se igjennom alle pakker og at min ikke var der. "Ring post Nord du.... kundeservice er stengt for idag, så hør med de imorgen!"

Tusen og eeeeeen....tusen og toooooo (ikke sint...bare veldig,veldig skuffet, selv om jeg fort forstod at det ikke var butikkarbeidernes feil).

Ringte Post Nord på torsdag som på sine system raskt kunne fortelle meg at pakken lå i hylle C5 i butikk nr 2 (levert feil av budet). Han tok en telefon og fikk bekreftet at pakken lå der.
    Reiste senere samme dag ned til butikken og viser referansenummeret hvor jeg får til svar at "den ligger i butikk nr 1!" !!??!!!??

Måtte grundig forklare vedkommende (som var tydeligvis lei sin jobb og servicen gjenspeilet det) at jeg hadde snakket med post nord og at pakken lå i hylle C5! Etter noen minutter med overtaling gikk vedkommende for å se og jammenmeg dukket pakken min opp!!!!

Ser ut til at lampene passer, så gleder meg til torsdag og elektriker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bli lys.....

Elektrikker fullført sitt arbeid uten problemer, så nå begynner det å bli riktig så bra! Har også gjort meg ferdig med frontveggen.

Arbeid som gjenstår:
    Legge teppeflis
    Liste ferdig rundt rammer, til tak og gulv
    Få studiotingene up and running
    Småfuging og flikking av vegg og hvor det måtte trenges
    Male vinduskarm og fikse ferdig vinduet/blendemulighet til vinduene.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -img_8242-jpg   -img_8225-jpg   -img_8244-jpg   -img_8222-jpg   -img_8224-jpg  

-img_8228-jpg   -img_8229-jpg   -img_8233-jpg   -img_8234-jpg   -img_8241-jpg  

-img_8246-jpg   -img_8249-jpg   -img_8250-jpg   -img_8254-jpg   -img_8255-jpg  

-img_8258-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Update

Har vært noe stille herifra i det siste. Jobb, familietid og heller liten tid til arbeid i rommet, men litt har det blitt imellom slagene.
    Har nå fått vekk det midlertidige teppet og fått lagt mørk grå teppeflis. Aldri gjort før (ikke det heller), men var dukket ikke opp noen store problemer
    .
    Har begynt med videre listing, men har noen småting som plager meg litt. De største frontplatene kan nå flyttes ganske lett om jeg må bak til høytalere, men om jeg lister slik jeg hadde tenkt blir disse frontplatene "låst" fast og det vil bli vanskelig å komme til.
    På ene siden er ikke dette noe problem, men på den andre har jeg en Mac og lydkort (til studiomix/produksjon) som jeg har behov for å komme til iblandt.

Vurderer om jeg skal feste de siste gjeldende listene med borrelås slik at de kan fjernes når jeg må bak platen, men ikke bestemt meg helt enda.

Har videre et annet lite prosjekt jeg skal lage en liten bildetråd på senere. Bakstativene er ganske ustødige om de ikke får støtte og derfor stor sjans for at bakhøytalere kan falle ned eller flytte posisjon.

Har derfor tatt en hard pappplate (pr. side...fulgte med i høytalerinnpakningen som beskyttelse), malt svart i kantene og dekket med tilkuttet teppeflis. Høytalerstativene har 4 små hull i bunn og har derfor festet stativet fast i platen med skrue og mutter. Tenker deretter å skru platen fast i gulvet (feste skruene under teppeflisen) slik at alt står fast i riktig posisjon. Høytaler festes til toppen av stativet med borrelås og ledning ledes gjennom et borret hull i stativets fot og skjult rett ned i gulvet.

Skal ta bilder av alt, men først blir det 10 dagers ferie!

God sommer alle sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Etter litt kalibrering og måling av lyd ser REW resultatet mitt slik ut....

Kjenner programmet litt for dårlig..... noen brukere som vil kommentere om jeg bør kun måle opp mot feks 200 eller andre innstillinger jeg bør justere for nøyere måling?
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -kalibrering-20-10-jpg  

Newcomer Hr kotelett sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant prosjekt! har du varmekabler i gulvet? Har tenkt å legge teppeflis selv i kjelleren hvor jeg skal ha mancaven min. Men jeg har betonggulv og ikke spon som du har lagt. Så lurer på om det kan bli for gulvkaldt med kun teppeflis. Tøfler er jo et alternativ, men å være tøffelhelt i mancaven er vel ikke helt stuerent :-P

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du måle bass tror jeg kanskje 15-200hz gir litt mer mening.

Sitat Opprinnelig postet av kimgul Vis post
    Etter litt kalibrering og måling av lyd ser REW resultatet mitt slik ut....

Kjenner programmet litt for dårlig..... noen brukere som vil kommentere om jeg bør kun måle opp mot feks 200 eller andre innstillinger jeg bør justere for nøyere måling?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hr kotelett Vis post
    Interessant prosjekt! har du varmekabler i gulvet? Har tenkt å legge teppeflis selv i kjelleren hvor jeg skal ha mancaven min. Men jeg har betonggulv og ikke spon som du har lagt. Så lurer på om det kan bli for gulvkaldt med kun teppeflis. Tøfler er jo et alternativ, men å være tøffelhelt i mancaven er vel ikke helt stuerent :-P

Jeg hadde ikke økonomi til varmekabler så ble en enkel løsning for min del med en liten panelovn på veggen. lite rom, så den holder fin lunk i rommet.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -img_8264-jpg  
    Sist endret av kimgul; 10-26-2016 kl 18:48

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

REW kallibrering av Sub

Da har jeg vært igjennom div runder med justeringer. Ikke så jevnt som jeg håpet på, men har ingen andre jysteringer enn Audussey i receveren og småjusteringer i høytaleroppsettet. ser det lett kan bli investering i større sub (mine er 10) for å få litt mer mat i bunn. Slik ser det ut nå:
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -uten-sub-jpg   -venstre-sub-jpg   -yre-sub-jpg   -begge-subber-jpg   -audussey-jpg  

-etter-egen-tweaking-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdige rammer, gulvflis og lister

Teppeflisen er mørkere grå enn på bildet (vanskelig å få helt riktige farger med kameraet)
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -img_8265-jpg   -img_8267-jpg   -img_8271-jpg   -img_8282-jpg   -img_8283-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Studio på plass

Laget lite stativ til Macskjermen slik at den kunne rammes inn og "legges" ned.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -img_8275-jpg   -img_8278-jpg   -img_8276-jpg  

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Snekkerboden
    By kimgul in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 8
    Siste melding: 10-02-2015, 23:05
  2. Grønne pixler PS3
    By mihkku in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 0
    Siste melding: 10-06-2011, 12:32
  3. 2 grønne fingermerker på lerrete/PJ
    By Haugen in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 12-30-2009, 12:31
  4. Plasma TV bliver grønne
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 12-18-2008, 15:28
  5. 868 helt i det grønne?
    By barelurer in forum Blu-ray-spillere