Endelig klart for kjellerstue! Trenger all hjelpen jeg kan få. PJ, lerret og audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2015
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig klart for kjellerstue! Trenger all hjelpen jeg kan få. PJ, lerret og audio

Hei og hå!
    Da er det omsider klart for å bygge et kombinert lekerom / man cave i kjelleren som har stått uberørt siden huset var nytt for 5 - v år siden.
    På grunn av at dette ikke blir en ren hjemmekino, må det inngås noen kompromiss med tanke på farge- og materiellvalg, noe som da stiller litt mindre krav til lyd og bilde enn en fullblods hjemmekino, derav et litt redusert budsjett.

Er rimelig grønn på A/V, så jeg trenger vel hjelp til det meste. Har lest en del rundt her på forumet, men i og med at ingen rom er like, lager jeg like godt en egen tråd for å være sikker på at det blir så bra som mulig, forholdene tatt i betraktning.

På grunn av litt lav takhøyde (2050mm ferdig tak) og en H-bjelke som stikker 150mm under der igjen, vil jeg tro en PJ med lens shift hadde vært optimalt?
    Tanken er å bygge hylle over sittegruppe for PJ, og det hadde vært greit å få denne så høyt opp som mulig.

Det vil bli trekt trekkrør for det som trengs av kabler, så jeg bør ha det meste klart før det blir kledd igjen. Snart ferdig med stenderverk og isolering nå.

Når det kommer til audio er jeg litt usikker på om et 5.x anlegg er optimalt med tanke på romkonstruksjonen? Ser for meg at mye lyd forsvinner bort til venstre for sittegruppen. Her trenger jeg innspill

Hva bilde angår er jeg ute etter et rammelerret. Mulig gråtonet? på grunn av veggene (MDF-panel i lys grå) og gips i tak som hvitmales
    Det er 2 rektangulære markert på skissen, til disse skal jeg lage egne plater med tettningslist rundt, for å få det så mørkt som mulig.

Er med andre ord ute etter forslag og anbefalinger til AV-ustyr til kjellerstuen, med et budsjett på maks 30.000. Kan leve med en liten budsjettsprekk om det er mye å hente på å gå LITT opp i pris.
    Bruksområdet vil være "det meste". Alt fra tv-titting til ishockey og PS3

Mange takk!

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -45cnvw-jpg  
    Sist endret av chrefs; 06-22-2015 kl 22:31

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken butikk har du i nærheten av der du bor? Eller betyr det ingenting? Du vil kanskje lytte til produktene du kanskje kjøper.

Hifi-Klubben og/eller Soundgarden eller andre?

Ønsker du sub eller store nok fronter til at du kan klare deg uten den dypeste bassen?

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 12-19-2012, 12:01
  2. Endelig kjellerstue
    By ChrisO in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 34
    Siste melding: 09-07-2012, 18:19
  3. Svar: 31
    Siste melding: 05-05-2010, 09:09
  4. Hammon's kjellerkino: Endelig klart for film på 129" Cinemascope!!!
    By hammon in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 20
    Siste melding: 12-15-2009, 22:06
  5. Valg av lerret til kjellerstue
    By pinto in forum Lerret
    Svar: 4
    Siste melding: 11-04-2008, 23:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg