Støyisolering av hjemmekinorom

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støyisolering av hjemmekinorom

Hei. Jeg har et hjemmekinorom på ca. 20 kvadratmeter. To av veggene er i mur, resten i gips. Det fungerer bra, men jeg skulle gjerne ha bedre lydisolering der, slik at det går an å kjøre lydvolumet litt opp.

Jeg ønsker ikke å gjøre noe med veggenes innhold, så jeg lurer rett og slett på å lime Acoustiblok Wallcover-plater på vegger og tak. Noen som har erfaring med det, og vet noen om det har bra effekt?
    Acoustiblok

Døra inn til hjemmekinorommet er en tynn greie som nok også slipper gjennom mye lyd. Her kan man vel bytte dør, men jeg har også lurt på støydempende forheng. Hva tror dere om dette? Gigant støydempende forheng |*Produkt | Gigant

Vil denne totalløsningen fungere? Finnes det andre løsninger enn dette som kunne ha fungert?

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som et interessant produkt. Om jeg forstår deg riktig så er det gipsveggene du ønsker å utbedre, halve veggarealet, og da ender du opp i 8 plater som koster deg 14000,-.

Med ny lydisolerende dør samt lim og utstyr så havner du fort på over 20000,-. Forheng tror jeg du kan slå fra deg ettersom du mest sannsynlig vil får lyd-lekkasje i topp og bunn.

Ta en tlf til firmaet som leverer produktene og be om referanser. Tross alt dyre saker dette her.

3. Takk bjornara takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for respons. Ja, jeg tror jeg skal følge din anbefaling om å snakke med firmaet for å høre mer om produktet. Dersom jeg går for det så kommer jeg nok til å isolere tre av veggene i tillegg til taket. Dermed kan det vel hende at jeg havner på det dobbelte av det du antyder i pris. Men - hvis det har god effekt (i kombinasjon med en støyisolerende dør) så vil det være verdt det.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ut til at de mener du bør ta ned de gamle platene, sikre at veggen er isolert dekke med Acustiblok, tette helt og deretter kle igjen.
    Men du skrev at du planla å lime det på. Gir det like god effekt? Legger du da gips utenpå i tillegg?

Lignende tråder

1. bygging av kino rom, støyisolering gulv
    By PureHifi in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 09-14-2011, 14:36
  2. Ventilasjon og støyisolering
    By RuneW in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 4
    Siste melding: 10-08-2007, 23:20
  3. Planlegging av hjemmekinorom
    By karabas in forum Høyttalere
    Svar: 0