Tv-Stue/Hjemmekino i gammelt rekkehus - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble idag bestillt en 3-seter Cinemasofa fra fnky.no til 7990,-
    Får den ila romjul (ikke at jeg trenger den enda forsåvidt)

Spent på comforten i denne, hadde i utgangspunktet tenkt på ekornes, så vi får se hvor lenge den blir stående.

Billig da, så verdt et forsøk. Valgte mikrofiber da jeg ikke er særlig glad i skinn, og pga lyd.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir gøy å se fortsettelsen =)
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-nr1030 i hus, et lite monster av en receiver

Denne får duge en stund nedi kinoen. Har en Arcam A32 som skal drive Mantra 50. Så da har jeg nok kanaler til å kjøre 7.2.4

Mangler fortsatt innkjøpt av atmos ht. Mulig det blir XTZ Cinema S2 Atmos til kr 3750,- paret.

Har skjedd noe småtteri nedi kinorommet også, har starta med operasjon flytende gulv.
    Liten utfordring er det også med en liten plate som er støpt opp ca 40mm.

Ferdig smurt md Hey'di

Fikk lagt litt Hey'di bestflyt også for å rette opp grovstøpen som var veldig GROV!

Neste er å få lagt Plast - 50mm EPS - 24mm Silencio lydtrinn - 12mm fibergips - 22 mm gulvgips
    Sist endret av St_Thomas; 12-12-2015 kl 23:45

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt planlegging før legging av flytende gulv i morgen. Orker ikke stå der nede en søndagsmorgen og lure på hvordan man skal starte.

Håper at dette gulvet gir meg litt bedre demping av lave frekvenser mot resten av kjeller.

Slik som gulvet var før jeg demonterte sponplater så kunne jeg banke med hammer i kinorom, og kjenne vibrasjoner lett noen meter ut i gangen ved siden av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel begynne å planlegge den akk så kjedelige ventilasjonen også.

Det blir to hull i vegg, ett i front hvor vifte skal sitte på utsiden.
    Og ett bak hvor jeg skal ha innsug.
    Lyddemper og ett bend på hver sløyfe ser jeg for meg, dette skal ligge i de planlagte spotkassene.

Sender i vei et skikkelig langskudd;
    Noen som har tips til gode nettbutikker som har litt grei oversikt og utvalg over ventilasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flexit er et bra sted å starte

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt framgang i kinoen den siste tiden

Legging av flytende gulv går ganske fort;

Glava EPS S80:

Hunton Silencio 24mm: (Lagt i forband og på tvers av EPS)

Fermacell Fibergips 12mm: (Lagt på tvers av Silencio)

22mm Gulvspon legges flytende oppå gips og limes godt:

Har også spikret design på ventilasjon, vifte og diverse rør, lydfeller, bend er kjøpt inn. Skal se om jeg ikke får inn noe bilder av det etterhvert.

Fikk også bestillt inn Rockwoll lydplater 45mm, 75mm og 95mm så jeg kan starte isolering av ytterskall før jeg starter på reisverket.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut!
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det ikke så fort framover som jeg hadde håpet på dessverre, grunnet altfor mye å gjøre på jobb (Noe man strengt tatt ikke skal klage på i disse tider)

Noe har blitt gjort ila juleferien og noen få helger utover det.

Litt bilder;

Vinduet ble tettet igjen med Leca. Resultat = 100% lyskontroll og bedre lydisolasjon ut mot naboer. Ett stk. kjellervindu noiseproof selges!

Monter utvendig vifte, denne suger 400 kubikk i timen! Bytter ut luften særdeles ofte på 12kvm Testet på max turtall med et par lydfeller også, ikke mye til støy.

Diverse gipsing av ytterskall + Rockwoll Lydplater (Beklager den vanvittige bildekvaliteten, jeg lover at byggekvaliteten er bedre...)

Rom-i-rom konstruksjon på vei opp.

Bygd opp på 2x3" og 2x2" mot Leca utvendig. Dobble staver i hjørner, og dobbel toppsvill.
    Øverst på bilde vises inntak av friskluft. Denne fordeles videre med t-stykke og lydfeller i 2 løp for mindre sus.

2x4" bjelkelag til himling, over bjelkelag er det isolert med 70mm Rockwoll Lydplater og dobbelgips. Isoleres med 95mm Lydplater mellom bjelkelagene.

Veggen mot gang (som er den mest kritiske mtp lyd) er nå isolert med 70mm rockwoll (samt trippelgips), og ny frittstående vegg 2x3" er kommet opp.
    Vurderer å sette inn den nyinnkjøpte 40db lyddøra, og bestille en til. Den kompaktdøra som nå sitter der lekker lyd som en sil og framstår som rommets desidert svakeste ledd mtp på lydutslipp.

Veggen hvor lerret skal henge måtte rettes opp ganske så mye, så her ble det mye luft bak.

Dette er samme veggen, her vises også hvor de 3 nye kurser skal trekkes opp. Sikringsskap sitter rett over her. Heldig sånn sett! Dobbelgips som er fuget her også.

Her er jeg igang med plassering av ELKO-bokser. I center kommer det x-antall stikk pluss alt av høyttalerkabling++

Denne "boksen" er isolert med trippelgips samt akryl.

Her vises fra venstre; stikk sub1, 8x stikk til elektronikk, Kabel-tv, Nettverk. Samt alt av høyttaler og HDMI over. Stikk sub2 til høyre. Og til sist, en batteritom Dewault.

Her vises bakre del av "kino", med plasseringer av surround samt Sub3&4 (som jeg helt sikkert ikke kommer til å sette opp, men kjekt å ha muligheten til omplassering)

Er nok kommet litt lengre når denne postes, må bare knipse litt mer bilder
    Har også fått tak i 2 stk. brukte System Audio talent. Så av lyd&bilde mangler jeg nå 2 stk ht til for atmos, samt en brukbar BluRay spiller.

Målet om å ha lyd/bilde i mars henger nok i en syltynn tråd, men jeg er ikke så langt unna med gipsplater så da er det "bare" resten igjen.....
    Akustikkbehandling blir ikke prioritert før alt er på plass.

En ting jeg gleder meg mest til med å få ferdig dette rommet, er å få mitt liv (hvilket liv??) og økonomi tilbake. Jeg er utrolig glad for at jeg bygger en enkel og minimalistisk kino og ikke noe sinnsyke til greier som mange av på dette forumet har satt i stand, all respekt til de

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult prosjekt...
    Synes du har fått gjort masse i det siste, jeg.
    Blir gøy å følge med videre ��

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut. Må si du har kommet langt fra tv-stue design til nå å ha full lyskontrollert dedikert hjemmekino konstruksjon. Selv om dette ikke blir den største hjemmekinoen blir du garantert fornøyd ut fra alt arbeidet du legger ned i detaljer for lydisolasjon. Flott og ryddig oppsett av k-rør til elektronikk.

Hva tenker du å gjøre med akustikk?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg får komme med et tips:

Lyddøren er den absolutt beste investeringen jeg gjorde på rommet mitt. Hvis den bare står på gløtt så lekker det masse lyd ut til hele huset. Hvis jeg har den på gløtt og lukker den andre døren min som er en standard dør med 20db lydlist rundt, men luftespalte i bunn, så lekker det like mye lyd ut omtrent. Lukker jeg lyddøren er det bom tyst omtrent. Bare husk å fore dørkarmene med noe fornuftig som stopper lyden. Jeg brukte 3 cm tykk epdm-gummi med silikon utenpå.

Og en ting til... Ha en plan B hvis døren kiler seg slik at folk ikke blir låst inne!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på de spm. og tips over først;

ThomasOslo:
    Selv syntes jeg det ikke akkurat går med lynets hastighet tatt i betrakning at jeg starta på dette prosjektet i år 2014
    Men det begynner å se ut som noe nå.

Regnep:
    Er klar over mine begrensninger på plass og hva det vil gjøre med lyden. Stygt redd for at jeg får en litt tørr og innestengt lyd, men det finns vel grep mot det meste innen akustikk
    Og angående mine planer for akkurat det, så tar jeg det etter at kinoen er bygd ferdig og alt av lyd/invetar er på plass. Har plass til 10-15 i tak mellom spotkasser, har også plass til bassfeller i hjørner bak, og ellers noe tynt langs førsterefleksjon. Tiden vil vise hva vi ender opp med. Prøver å ikke tenkte så hardt på akkurat dette nå da jeg har nok tanker oppi hodet for tiden.

Delthral:
    Jeg har også en standard compact dør som er isolert etter beste evne. Kanskje min innkjøpte lyddør i tillegg vil gi tilfredstillende lydisolering? Denne er tiltenkt å stå i rom-i-rom konstruksjon. Dette for å spare gangen mot en "kinodør". Får sette innkjøp av en ekstra lyddør på vent og se ann behovet. Dører blir isolert med glava dyttestrimmel, bunnfyllingslist og akryl/silikon

Ble gjort litt smått i kinoen i helgen også, er vel egentlig klar til å ringe elektriker nå $$$$$$. Må bare rive et par plater på kjøkken(som står på rehab-listen) slik at jeg kommer til sikringsskap.

Det meste av k-rør er nå trekt opp, mangler kun en 36mm til HDMI (hadde ikke bor tilgjengelig) Den kommer helt til høyre i boksen under her.
    Ellers er det 4 stk atmos-rør som skal til spotkasser og fordeles videre derifra. 4 stk surround og 2 stk sub-bakre man ser her, pluss litt strøm og tv-signal.

Litt rør kan man si, blir straks litt ryddigere når 3 av disse går opp i sikringsskap, og 2 andre går rett til loft for tv-sginal og Nettverk.

Her ser man rør som går bak til Sub3&4, Surround og Surround Back Right samt 230V.

En stk ferdigtrekt Surround, alle slike uttak er isolert med dobbel/trippel-gips og akryl for å minske lydgjennomgang.

Venstre kanal

Sub4 med singelstikk ELKO-plus

Alle kabler blir trekt ut via disse Monoprice Cable Wall Plate

ELKO-bokser ved inngang kino. Her blir det ELKO-pluss dimmer (for LED, trådløs) ELKO-plus regulator for Vifte, og ELKO-plus termostat for varmekabler.

K-rør for varmekabler +tempføler

Ventilasjon, dette er innsug, som videre skal ned i spotkasser og på en ekstra lydfelle for så å gå helt bak i veggen. Dessverre ingen fanzy tegning på dette.

Her vises utsug (vifte montert på utsiden) Samme prinsipp her, ned i spotkasser og en ekstra lydfelle i bend slik at jeg får 2 ventiler over elektronikk.
    Akkurat dette er ikke så innmari nøye planlagt, det bare ble sånn. Morro å gjøre ting man ikke kan. Alle skjøter er skrudd og teipet (teip unødvendig dog...)

Da er det "bare" å isolere da.... Lar denne stå en stund tenker jeg. Trenger en liten pause nå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet litt lengre på byggingen av verdens minste kino

Mista en telefon i gulvet her om dagen, så noen bilder gikk foreløpig tapt.

Ble ferdig med isolasjon og deretter legging av fibergips. Meget tunge plater, men helt greit å håndtere i 600 format.

Grovsparklet 2 runder, og slipt med 60 papir ved bruk av en giraff pussemaskin. Gikk greit fort unna.

Før legging av 2. lag vanlig kartonggips valgte jeg å gå for GreenGlue, kjøpt hos AVShop. Dette var i utgangspunktet ikke planen, men nå er det gjort.

Her i gang med himling;

Greit å legge ved bevis på at jeg faktisk har brukt dette grønne stoffet.

Alle lag med har en avstand på 8mm mot vegger, tak og gulv. Lagt 10mm bunnfyllingslist og akryl. Med unntak av siste lag gips vegg mot vegg. Her skal det helsparkles.

Vegger;

Er i skrivende stund ferdig gipset og klar for et par runder med sparkel før jeg starter bygging av bokser rundt rommet som skal inneholde spotter, ventilasjon, strøm og atmoskanaler.

Blir også spennende å få inn lyddøra om ikke så lenge, rommet virker å være meget oppegående lydisolert nå.
    Sist endret av St_Thomas; 03-17-2016 kl 00:34
    Dolby Atmos Home Cinema; (7.2.4) System Audio Explorer Master - SA Exact - SA Talent x6 - SA Comet x2 - Velodyne SPL-1000 Ultra x2 - Onkyo TX-NR1030 - Primare A32 (Front) - Arcam A32 (atmos back) Hifi-modus; Tidal HiFI - Arcam IRDac - Parasound P5 Bilde; Sony HW55 - Dreamscreen V5 100" - Oppo 103Darbee

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Har gledet meg til oppdatering her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt update:

Har endret litt på mine planer i kinoen;

Solgt er varmekablene og hunton platene (6500,-) Income
    Bestillt er Varmepumpe type Mitsubishi Lenta Silent fra "IK Waage Varmeteknikk", en meget stillegående pumpe (håper vi, ca 19db)

Etter at jeg fikk montert lyddøren så ble det så syyykt varmt nedi der at maks 2 timer jobbing så føles det som badstu inni der. Klart det blir litt bedre med ventilasjonen på, men med varmepumpe er jeg sikret en behagelig temperatur 365 dager i året Dette tror jeg blir mine best investerte penger i kinoen.

Har også kjøpt inn en Oppo103D, så da er jeg på lydogbilde siden så og si klar med utstyret. Mangler vel 2 stk SA Talent, men kommer muligens til å gå for 5.1.4 i starten siden jeg får det så trangt på sidene.

Bilder av Oppoen; Som forøvrig ga et meget bra kvalitetsinntrykk slik som den var innpakket, satser på at Lyd og Bilde lever opp til forventningene

Lyddøren ble installert, mulig litt tidlig, men veldig greit å kunne holde på til langt på natt uten å forstyrre familien. Er veldig fornøyd med lydisoleringen nå, tror det knapt kan gjøres så mye bedre med de elendige forutsetninger som var tilstede (12.5kvm, 80 talls hus)

Karmen ble tettet med Glava dyttestrimmel, 13mm Bunnfyllingslist og Akrylmasse fra Wurth.
    Nøkkelhullet ble også tettet med 3x gips og akryl samt blendelokk

Gips ble sparklet x2 før jeg startet med boksene til spot og ventilasjon.

Målene på boksen er ca 450 x 160 mm, dette gir akkurat plass til Ø100 ventilasjon med lydfeller samt lave bokser til LED-Spot.

Her ligger K-røret til HDMI som går bak til PJ. Det var en meget interessant jobb å tre HDMI kabel gjennom her, fikk svetta litt da kan man si. Skulle nok hadd litt større rør, men det går fint.

Div bilder:

Måtte måle opp litt lerret og sette ned en HT for å se ting litt hvordan det blir, både med tanke på plassering av LED og innkjøp av absorbenter.

Endte opp med LED spoter langs sidene, og 2 bak hvor PJ står. Ingen foran på lerret, da har jeg litt mulighet for å dempe lys veldig ned, men samtidig se TV. 2 soner ble uaktuelt på et så lite rom.

Veldig lett å se at dette blir lite, med de utfordringer det gir på lydsiden med HT så tett mot vegg. Men jeg har mulighet til å lage meg et lite EGO-oppsett av HT når jeg sitter der alene, da kan jeg flytte inn ca 5-10cm uten at det forstyrrer for lerret.

Angående akustikk, så er planen å henge 3 stk GIK 242 i tak (1200x600) samt kjøpe dreamscreen plater til veggene på 1. refleksjon. Dette som en start.

Fikk også isolert litt med lydplater før jeg starter med kledning

K-rør til framre atmos vises på dette bildet.

Har også bestillt 50x50 teppeflis i en fin sort farge, som legges rett på spon.
    Om alt går etter planen nå så bør jeg være "ferdig", dvs ha lyd og bilde innen 4 uker.
    Dolby Atmos Home Cinema; (7.2.4) System Audio Explorer Master - SA Exact - SA Talent x6 - SA Comet x2 - Velodyne SPL-1000 Ultra x2 - Onkyo TX-NR1030 - Primare A32 (Front) - Arcam A32 (atmos back) Hifi-modus; Tidal HiFI - Arcam IRDac - Parasound P5 Bilde; Sony HW55 - Dreamscreen V5 100" - Oppo 103Darbee

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker slike bildebonanzaer. Keep it coming.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant å følge med på. Ser meget bra ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmer seg innspurten her nå, godt å se at det begynner å se ut som et ferdig rom

Litt gipsing av kasser:

Spikerslag, signal og strøm til PJ

Snart ferdigbygde kasser:

Ventilasjon:

Hull til Spoter, valgte å ta disse før maling, i tilfelle jeg skulle drite meg ut så er det lettere å fikse før 5-6 runder sparkel/maling

Klart til sparkling:

Et par runder i sparklingen, dette er kjedelige greier rett og slett...

Er snart klar til første runde maling, gikk for Jotun Sort Pepper Supermatt01 på vegger og tak. Jotun Dempet Sort på lerretsvegg.

Elektriker er bestillt til mandag 28.04 så det nærmer seg helt klart slutten på dette prosjektet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen ble ferdigstillt (99.9%) i helgen og tatt i bruk

Bilde tatt med mobilkamera og 30-40% lys fra LED-spotter.

Litt akustiske tiltak i taket.

Sony HW-55

Fnky 3-seter cinema

Onkyo TX-NR1030, Arcam A32, Oppo 103D, Siste gen. Get Box

System Audio Talent (Dolby Atmos)

System Audio Comet (surround)

Mitshubishi Lenta Silent Varmepumpe, nesten helt lydløs 19db på silent mode, fantastisk god pumpe som holder konstant temp i rommet.

Siden jeg er litt lat gikk jeg til innkjøp av GIK triptrap bassfeller

Unnu 221 v2 med stoffdører

Velodyne SPL-1000 Ultra og System Audio Mantra 50

Sett fra inngang (litt detaljer står igjen mellom rom-i-rom konstruksjon

Står igjen noe detaljer, akustiskte tiltak osv.

Ellers, alt fungerer og fungerte 100% teknisk fra første sekund, lyden er ganske bra for å være "urørt", kun tatt en liten romkorreksjon som i Onkyo ikke er den beste.
    Nyter kinoen en stund nå før jeg gjør noe mer.

Nå skal det først og fremst sies at jeg har vært uten "hjemmekino" siden 2002 da min receiver tok kveld. Kjørt ren stereo-oppsett siden. Så nesten uansett hva jeg hadde satt av høyttalere og utstyr nedi kinoen hadde det blitt en umiddelbar wow-effekt.

Men her er litt synspunkter etter kanskje 6-7 timer med kino;

Sony HW55 - har liten eller ingen erfaring med PJ, men jeg syntes bildet her sitter som et skudd. Kjøpte denne brukt (200 timer) av en hyggelig kar fra Selbu. Ren bonus at også 3D (som jeg i utangspunktet ikke bryr meg om) fungerer helt sinnsykt bra! Nesten så jeg vurderer å kjøpe inn litt flere filmer her. Kommer til å beholde denne med stor glede helt til jeg lander på en bra 4K PJ om et par år.

System Audio Mantra 50 - trenger innspilling, litt lite oppløst i toppen enda føler jeg, rommet har sine begrensninger også. Spiller på Arcam A32 som kjøres som effekt.

System Audio Excact (center) - Meget bra center, anbefales på det sterkeste til andre der ute med Mantra+ serien, denne er kjøpt brukt (meget pent brukt) så den er "ferdig" innspillt.

System Audio Talent og Comet (surround/atmos) - Absolutt mer en bra nok til dette rommet og skiller seg ikke mye fra Mantra serien når det gjelder lydsignatur. Detaljert og fin lyd.

Velodyne SPL Ultra 1000 - Kongen av musikk? Spiller sømløst sammen med Mantra.

Oppo103D - Dette var virkelig en rå spiller! Meget rask og et fantastisk bilde med Darbee. spiller SACD bedre enn min Marantz jeg har stående på stua. Netflix fungerer også ypperlig, så dette var tross en sinnsyk pris et bra kjøp. Anbefales.

Dolby Atmos - løfter lydbildet flere hakk. Kun prøvd Bølgen og Roger Waters enda. Blir mer testing her etterhvert, måtte nok se meg både bak og opp flere ganger her SuperGøy! Blir nok innkjøp av GOT Dolby Atmos.

Vurderer kjøp av 2 stk. SA talent til, slik at jeg får 7.2.4, som dere ser er surround trekt inn mot center slik som det skal være i 7.2. Var redd for liten plass på sidene, men tror det skal gå.

Kommer tilbake med litt bedre bilder og mer info når jeg får testet og kalibrert. Bare tiden strekker til...
    Sist endret av St_Thomas; 05-03-2016 kl 16:39

21. Liker lygren har likt denne posten
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemmekino i kjeller, gammelt hus - problem med takhøyde..
    By danibjor in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 5
    Siste melding: 08-05-2014, 18:19
  2. Tips til hjemmekino i rekkehus.
    By Simkin in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 13
    Siste melding: 11-23-2013, 10:31
  3. Sub-Lock's stuekino - Rekkehus
    By Sub-Lock in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 20
    Siste melding: 04-10-2012, 22:52
  4. TAL's Hjemmekino - Forvandlingsprosessen fra gammelt til nytt rom
    By TAL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 11-20-2006, 22:39
  5. sub i rekkehus
    By solo2001 in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 04-18-2005, 12:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg