Skjult anlegg; Front høytaler og sub kabel i samme rør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjult anlegg; Front høytaler og sub kabel i samme rør

Hei

går det greit å legge kabel for hhv. Front left \ Sub-1 og Front right\ Sub-2 i samme rør?
    Jeg skal ha begge subbene i fronten og dem vil ligge rett på siden av hver front høytaler men er litt redd for forstyrrelse av signalene..

Høytaler kabelen som går til frontene er ikke noe dyre greier men 2.5mm2 fra Clas ohlson.....

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde gå fint, men spør du på f.eks hifisentralen kan nok svaret bli noe helt annet :-P

Jeg har selv sub og front kablene tett sammen, og med ok isolerte sub kabler skal de tåle dette, og jeg har også bare kabler fra Clas ohlson.

Men det er sikkert mange meninger rundt dette :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for svar...

Ja... for å si det slikt så er det nok sånn at en sånn som meg vil aldri merke forskjell og da er denne løsning best

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begår vel arve synden sjøl med og ha et 4cm hull i veggen min hvor alle høyttaler kabler, sub kabler og hdmi kabler tar veien igjenom, begynner og bli trangt om plassen der inne, heh.

Jeg ville dog ha i alle fall testet alle kablene før jeg kledde igjen veggen, men det gjelder vel uansett hvor mange man legger i samme kanal.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem som regel kabelsalaten bak reciveren min f.eks på siganlkabler inn/ut, og høyttalerkabler til fire bakhøyttalere på kryss og tværs, så tettpakket inni tv benken at jeg knapt får reciveren inn, så burde jeg ha fått støy interference om dette hadde vært et problem. Men nix nada
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det går fint! Litt krysstale kan man nok få/måle. Høyttalere er generelt så energikrevende at den lille krysstalen man får ikke vil kunne drive høyttaleren, og dermed går det bra.

Se på installasjonsbildet fra Kvinesdal Kino. Bildet er tatt fra dette innlegget. Her er *alle* HT kabler buntet sammen -- og i tillegg går mange, mange flere meter enn det gjør i våre hjemmekinoer.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_7661-jpg, fra
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Neida, det går fint! Litt krysstale kan man nok få/måle. Høyttalere er generelt så energikrevende at den lille krysstalen man får ikke vil kunne drive høyttaleren, og dermed går det bra.

Se på installasjonsbildet fra Kvinesdal Kino. Bildet er tatt fra dette innlegget. Her er *alle* HT kabler buntet sammen -- og i tillegg går mange, mange flere meter enn det gjør i våre hjemmekinoer.
    Pent arbeid, ikke ofte man ser det slik i dag. Som oftest er det et eneste stort skjærereir
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk brum i subben med en uskjermet kabel som forsvant med skjermet kabel. Kabelen er billig så det går ikke på pris. Mulig det går bra uten skjerming, men med så kan du senke skuldrene litt mer. Særlig med innbygging.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, mange takk folkens jeg har da bestemt meg for å handle inn skjermet kabler for subbene

Litt off topic men finnes det noen kalkulasjonsprogrammer som kan gi meg et lite pekepinn mot om hva jeg må ha av høyttalere for å kunne gjenskape en god kinolyd i rommet mitt?

Med god kinolyd mener jeg ikke 100K god lyd hehe, er småbarnspappa så jeg må beherske meg

Jeg starter med å handle inn et 5.1 oppsett men har lagt trekkerør\boks for 7.1.

Mitt rom er 4.10 L \ 3.70 B

Jeg har grublet litt på dette settet : http://www.hifiklubben.no/Products/d...rsystem-32452/
    men er redd jeg gjør en tabbe og kjøper for pinglete høyttalere

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forgjengerne til zensor (concept) med unntak av en lektor lcr som senter høyttaler og det var absolutt kurant lyd det.
    Jeg hadde også den subwooferen (e-12f) men denne og som alle subwooferene som hifiklubben selger er ikke spessielt rettet mot film.

Den fungerer bedre som en 80hz-30hz bass utfyllende sub, men til film vil man veldig gjerne ha litt kraft under 30hz også noe 12f'n ikke klarte i det hele tatt. Jeg har nå 2 Xtz 12.16 men hadde jeg verdt deg hadde jeg f.eks helst sett på http://www.lsound.no/subwoofere/svs-pb-1000-sort.html som jeg tror skulle rundspille Dali subben og samtidig koster en tusen lapp mindre.
    Om jeg skulle leke djevelens advokat hadde jeg om mulig også vurdert lektor serien, det er den serien som har forbauset meg mest ytelse i forhold til pris, de har pakke på den og men inneholder ikke sub til 12.600.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, takk for tips skal sjekke dem ut

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har råd så tror jeg de absolutt er verdt det.
    Men med f.eks en litt kraftig receiver og korrekt plassering, og en sub er man kommet veldig langt på vei med zensor også.
    Absolutt ikke kino lyd og skamme seg over (dette forumet har en del tendenser til ha litt dyre annlegg).

Og om man går for Zensor nå kan man sikkert oppgradere siden, man gifter seg jo ikke med høyttalere selv om det i enkelte tilfeller kan føles sånn.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på dem nu og må si at det frister , ser ut som min Onkyo 636 også skal klare å spille dem så jeg får notere dem opp på ønskelista mi

Lignende tråder

1. audi a4 b7 - SQL Skjult anlegg
    By bassdal in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 6
    Siste melding: 05-31-2013, 01:50
  2. Skjult anlegg i veteranbil....
    By Chevy2Nova in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 16
    Siste melding: 04-15-2012, 09:49
  3. Svar: 9
    Siste melding: 01-11-2011, 14:55
  4. Tilkobling av høytaler med skjult kabel
    By MirMic in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 2
    Siste melding: 07-24-2010, 10:02
  5. skjult Subwoofer kabel, hvordan type kabel?
    By AndersT2 in forum Kabler
    Svar: 9
    Siste melding: 03-26-2009, 00:40

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •