Lysslange

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Lysslange

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lysslange

Til alle elektroeksperter på dette forumet. Jeg er ute etter en lysslange som skal monteres i forkant av "riseren" stolene står på, dvs oppunder gulvkanten slik at den lyser ned på gulvet rundt hele plattingen.

Har kommet over blant annet denne, som ser ut til å være egnet:

http://www.mesterlys.com/produkter/f...lysslange.html

Kan disse dimmes? Og kan de kuttes til ønsket lengde? Og viktigst av alt, blir de varme?
    Har funnet noe på amerikanske nettbutikker som kan kuttes for hver 3 fot, men da må jeg begynne å styre med transformatorer og da blir det fort kostbart.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siktet meg inn på et merke kalt "Duralight" som ser ut til å være egnet. Kan dimmes, kuttes og herjes med, tåler å bli tråkket på.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Har siktet meg inn på et merke kalt "Duralight" som ser ut til å være egnet. Kan dimmes, kuttes og herjes med, tåler å bli tråkket på.
    Sånne har jeg også vært på jakt etter en stund. Har sett de på Mesterlys som du nevner i øverste post. Har du fått noen pris på disse fra Duralight? Ser riktig bra ut. Jeg sendte samboeren på Nille her en dag (hun jobber ved siden av) for å sjekke om de hadde noe lignende. Der har de også slike, men jeg har ikke fått sett på de selv enda. Mulig kvaliteten ikke er all verdens?

Jeg trenger også noen som kan dimmes veldig lavt. Har du fått bekreftet at disse kan dimmes?

Messel

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt mail til importøren, så får vi se. Duralight ser ihvertfall ut til å være skikkelig kvalitet, uten at prisen blir for høy. Meterprisen ligger på 20-30 kroner i utlandet hvis man kjøper metervis, og noe billigere dersom man kjøper ruller på så og så mange meter.

Det fine er at de kan skjøtes og forlenges akkurat som man vil, med T-stykker og andre skjøter. Slangene skal også være meget fleksible slik at de kan bøyes og vinkles som man vil. Dessuten er det også mulig å kjøpe på en modul som lager "chaser"-lys, altså lys som beveger seg bortover i rommet.

Mange billige lysslanger er billige fordi pærene sitter langt fra hverandre, og man oppnår dermed ikke den ønskede effekten. Duralight har kort skille mellom hver pære.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •