Hjelp med ventilasjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei! Jeg kan bare beklage for at dette har tatt slik tid. Er mildt sagt RASENDE på elektriker. Bare masse unnskyldninger om at han er opptatt på andre prosjekter. Har ikke fått koblet på gulvvarmen, og strøm i rommet, men det er en hårsbredd unna.

Det jeg kan si, er at det så og si er NULL hindring av lyd ut fra viften. Det går rett igjennom. Her MÅ man bruke en lyddemper på utsiden. Min far som er håndverker skulle skaffe med en slik fra Lindab, men mente den kom til å bli alt for stor. Nå må han gjerne skaffe en som er tredobbel så stor for hva jeg bryr meg... Viften lekker lyd som en sil!

Det er også begynt å bli litt kaldere ute. Nå når jeg står ved siden av viften så kjenner jeg en øøøørliten trekk ut fra den når den er av. Den er altså ikke "forseglet".

Skulle ønske jeg kunne komme med beskrivelse av effekt, men har altså ENDA ikke fått strøm.

Når det gjelder montering så hadde vi en god del utfordringer i og med at vi monterer viften i et gammelt hus. Altså, vegger er foret ut og isolert og taket senket, men vi fikk problemer med at viften tok oppi taklister og vi måtte Feine vekk deler av disse. Vi måtte også skru av "slave"-kontakten da den gjorde at vi ikke fikk viften skikkelig i. Siste valsen var at veggkanalen ut var ujenvt støpt slik at vi måtte meisle ut en god del for å få røret til å stå rett.

Men jeg tror alle disse problemene er løst om man installerer i et nyere hus.

Jeg lover som før å komme med info på effekt og lyd med en gang den forb#$"% elektrikeren kommer og gjør jobben sin. Jeg sitter med et 99,5% klar kinorom. Og i neste uke kommer NAD M-serien og 802D-paret fra Hifi-klubben til et rom som enda ikke er 100%

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som den perfekte løsningen for meg også dette her da! Har bygd et kinorom i kjelleren (rom i rom med fuktsperre og isolasjon) og dreneringen er tatt. Problemet mitt er ikke at det blir alt for varmt, men at at det blir tett og innesperret luft når man ser på film der nede. Så ta hadde vel TwinFresh passet perfekt?

Har alt utstyret i kinorommet, så sier seg selv at det kan bli varmt, men ser ofte på én film, så hovedproblemet er egentlig at luften blir innestengt og tett.
    Sist endret av Gigawattz; 10-26-2014 kl 02:14

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Beklager, men den er fortsatt ikke oppe og går. Etter lekkasje og brudd i varmekabler så jobber jeg mest med disse problemene. Men jeg lover å komme med info med en eneste gang! Det jeg kan si er at den lekker lyd som en sil. Man må ha en demper utenfor om man tenker kinorom og har naboer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2015
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tassadar Vis post
    Hei!
    Beklager, men den er fortsatt ikke oppe og går. Etter lekkasje og brudd i varmekabler så jobber jeg mest med disse problemene. Men jeg lover å komme med info med en eneste gang! Det jeg kan si er at den lekker lyd som en sil. Man må ha en demper utenfor om man tenker kinorom og har naboer...

Hei.

Har bestilt en slik selv, men den oppdaterte utgaven Twinfresh Expert,
    veldig spent på dine erfaringer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tassadar Vis post
    Hei!

Hei
    vurderer å kjøpe en slik til soveromet, hvordan er dine erfaringer?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Ventilasjon
    By rocko in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 5
    Siste melding: 01-25-2013, 23:23
  2. Ventilasjon
    By Matt in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 4
    Siste melding: 10-27-2012, 13:43
  3. Ventilasjon i AV rom
    By Håkon in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering