Finnes det takbokser med strøm og signal uttak for projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det takbokser med strøm og signal uttak for projektor?

Finnes det takbokser og lokk som kombinerer 220V uttak og HDMI plugg for å ha til projektoren i taket?

Regner med at strøm og signal kommer inn fra hver sin retning i hvert sitt K-rør, for å holde de adskilt så lenge som mulig. Men finnes det takboks som kobinerer det sammen til et uttak i taket?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok ha to vanlige bokser ved siden av hverandre og strøm i den ene, signaler i den andre. Utfordringen med HDMI er å få trekt kabelen da koblingene sitter jo på.... Det finnes overganger for HDMI, men vanligvis er det hunnplugg for HDMI på baksiden (ser altså ut som en skjøt). Hvis andre har sett noe annet så si i fra.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha to takbokser for å gjøre dette. Det er ikke lov å blande lavspent og 230V i en og samme boks. Deretter vil jeg på det sterkeste fraråde å skjøte HDMI. Selve pluggen på HDMI er en stor feilkilde og kan gjøre lengre HDMI-strekk problematiske. Det er ikke fordi pluggen er dårlig, men fordi hastigheten på HDMI er såpass høy at det er lite forstyrrelse som skal til.

Jeg la opp 32mm K-rør for å kunne trekke HDMI-kabelen uten bruk av skjøteledd eller å måtte "sprette" kabelen. Deretter brukte jeg to ELKO 1,5 bokser, hvor jeg satte dem ved siden av hverandre, men uten åpning. Deretter tok jeg en 32mm skapmuffe som jeg borret hull i boksen og monterte inn. Jeg monterer da hele boksen med blindpanel som jeg lager et lite spor til selve HDMI-kabelen. Er veldig fornøyd med resultatet.

1,5 boks med innmontert 32mm skapmuffe

-2012-img-4921-bb-jpg

Takbokser med 230V til vestre, og HDMI lavspent til høyre. Boksene er ikke åpne mot hverandre

-2012-img-4928-bb-jpg

Sluttresultatet:

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2013-img-5060-av-jpg
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var lov. Har da sett installerte veggbokser for alarmer som har skillevegg innvendig, og 220v i ene delen, og signaler i andre delen. Men er kanskje ikke lovlig materiale?

Midas, var noe slikt jeg regner med at jeg ender opp med. Men hadde håpet på halvparten. For skal legge opp i hver side av stuen, hvor ene ikke er i bruk. Så vil gjerne ha det så anonymt som mulig.
    Det med skapmuffe var jo genialt :-)

Edit:

Ser jeg har fått svar på byggebolig på samme spørsmålet:
    Sett to enkle bokser ved siden av hverandre. Bruk kombinasjonsramme for 2 enkle/1 dobbel boks. Innfelt kontakt for i den ene og ønsket/ønskede signal kontakter i den andre.

Litt usikker på hvordan de HDMI lokkene er på baksiden. Kanskje de har hun bak også? Hvis en ikke vil til å splitte så er det jo bare å gjøre som du viser på bildet med å åpne et blindelokk.
    Sist endret av Jan E.; 07-11-2014 kl 00:14

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje litt bombastisk. Jeg skal ikke sverge på at det ikke finnes skillevegger for vanlige ELKO-bokser. Poenget er at det må være et skille der som i prinsippet kun elektriker skal installere. Du kan evt høre med elektrikeren din eller noe (eller kanskje en alarmmontør) om slikt finnes.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende tråder

1. Kabelhjelp (signal, strøm, høyttaler)
    By valo79 in forum Kabler
    Svar: 0
    Siste melding: 11-19-2009, 23:12
  2. Får strøm i meg fra uttak til kabel tv.
    By roddis in forum Generell video
    Svar: 9
    Siste melding: 11-11-2009, 23:57
  3. Svar: 25
    Siste melding: 08-25-2008, 09:34
  4. Splitte strøm-uttak på 2807
    By Christiansk in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-28-2007, 19:33
  5. Strøm---signal
    By LCK in forum Kabler
    Svar: 4