Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 126 av 126
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Dette var i aller høyeste grad verd besøket. Igjen, tusen takk for en fantastisk dag. Og takk for at du åpnet opp både kino og hjemmekino. Jeg føler meg meget priviligert.
    Tusen takk selv, Svein! Og takk for mange fine ord, håper kinosjefen leser dette og vil spandere noen tusen på et par subber til i den nye kinoen vår. Med det besøket vi har hatt siden i sommer skulle jo ikke det være noe problem...

Skal se om jeg kan ta noen målinger på lyden i No.3, slik at jeg kan se om det en noe som stikker seg ut på frekvensene vi snakket om. I og med at dette kun er et midlertidig oppsett så kommer jeg nok uansett ikke til å gjøre så mye med det, anyway. Og jeg tror jeg har funnet årsaken til at Foobar var låst i EQ, skal kikke på dette i morgen kveld.
    Dere er vekommen tilbake når som helst, og da bør vi nok ha litt bedre tid!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Takk for en meget bra demo Hunspedt!

Kult å være gjest i en av Europas beste kinosaler! Mitt første møte med en Atmos kino levde opp til forventningene og demoklippene fikk vist godt hva som bor i dette oppsettet. Det eneste jeg syns manglet var litt mer trykk i bassen. Bildekvaliteten var noe av det beste jeg har sett på kino.

Filmen Lucy var en blandet opplevelse som begynnte meget bra, men som avsluttet dårlig. Terninkast 3.

Besøket i No. 3 var også meget bra og alle som leser blade Lyd Og Bilde vet hvilken fantastisk kino du har. Meget god lyd og godt bilde og ser på dette som en av norges beste hjemmekinoer. Takk for at jeg fikk komme! Kom hjem kl 01.30 i natt etter ca 750 km i bil tur retur, og det var verdt det!
    Takk for besøket og alt testmaterialet, utrolig greit å ha dette på lur ved neste gjennomkjøring!! Håper at du vil komme nedover igjen ved en senere anledning om det skulle passe. Ser veldig frem til besøk hos deg, håper vi kan få det til før jul i år.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra Vis post
    Takker for demoen!
    Vi storkoste oss! Er desidert den beste kinosalen jeg har vært i!
    Men det som imponerte meg mest var No. 3!

Ellers tror jeg Andreas og Midas har fått med seg det aller meste her...
    Det var virkelig verdt turen!
    Takk for det, og dere er velkomne tilbake ved en senere anledning!
    Sist endret av Hunsbedt; 09-21-2014 kl 22:28

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ingen grunn er god nok til å gå glipp av dette neste gang forstår jeg.

Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Jeg leser forøvrig på hjemmesidene til 2L som er kjent for sine utgivelser med meget bra lyd - at de kommer i oktober med følgende utgilvelse på blu-ray :
    Magnificat - music by Kim Andre Arnesen, Ola Gieilo and Aaron Jay Kernis. Men det som er antageligvis er mer spennebde er hva de oppgir under "format":

Blu-ray + SACD
    Streaming
    HD audio files
    9.1 Auro-3D
    Dolby Atmos
    Takk for spennende tips! Har nå vært inne på 2L sine sider, her var det mye interessant! Ser ut til at det må bestilles noe herfra etterhvert, ja!

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for en fantastisk dag, Arve!

Det var virkelig spennende å se litt nærmere "behind the scenes" i en moderne kino. Det var også meget tydelig at dette var en kino hvor sluttresultatet i seg selv var viktig for de som har jobbet med den. Å oppleve Atmos for første gang var magisk for meg. Er døv på høyre øre, og kan derfor egentlig ikke lokalisere lyd. På både demomaterialet og på Lucy så opplevde jeg likevel dette mye tydeligere enn jeg har gjort før, om enn bare som en illusjon. Sammenliknet med Avenges-klippet Andreas viste, så var forskjellen enorm. Det er selvfølgelig mulig å ønske noe mer "brøstkassetrøkk" i bassen og litt svartere svart på billedsiden, men totalt sett så er dette klart det beste jeg har opplevd innen lyd og bilde på kino.

Lucy var en blandet opplevelse. Idéen og historien er i utgangspunktet ganske håpløs. Likevel var den første halvparten ganske bra til å introdusere karakterer bygge opp handlingen. Dette falt dessverre fullstendig igjennom i siste halvdel, men "10% av hjernen"-svadaet kan vel aldri bli bra. Det audiovisuelle uttrykket var derimot bra gjennom hele filmen. Jeg har hele tiden håpet at Besson skulle ha en skikkelig god film til i seg, selv etter middelmådighetene han har levert de siste 15 årene. Dette var ikke den "siste gode filmen", men den ga meg fornyet håp om at den kan komme.

Sal 3 er og blir likevel dagens høydepunkt. Dette er et rom som er så perfekt bygget at bilder aldri kan beskrive det helt riktig. Her kunne jeg ha sittet uten lyd og bilde, og likevel oppnådd nirvana. Rent utseendemessig så er jo dette noen divisjoner lenger opp enn det jeg har selv, men det ga meg mye inspirasjon til endringer i mitt eget rom. Lyden var faktisk mer imponerende enn Atmos i kinoen. Her var det godt med bass, og spesielt musikken var mye mer detaljert enn jeg er vant til. Med min hørsel så følte jeg at dialogen var tydeligere på rad 2 enn i sweetspot, men det totale lydbildet var mye riktigere i sweetspot. Dette kan sikkert variere fra klipp til klipp, men man får ikke testet alt. Tror uansett jeg kunne bosatt meg i alle sju setene der.

Var hjemme i Oslo 01:45, og det var vel verdt totalt 12 timer i bil å få oppleve drøye seks timer hyggelige mennesker og fantastisk lyd og bilde.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fine ord, Marius! Det var veldig greit at du kunne komme, og at det var verdt turen! Skal du nedover igjen så må du gjerne si i fra hvis du legger turen innom Kvinesdal!

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Lignende tråder

1. Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret
    By Hunsbedt in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3427
    Siste melding: 12-24-2016, 09:45
  2. Dolby går all the way... Dolby Athoms
    By harman/kardon in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 21
    Siste melding: 07-02-2014, 20:26
  3. Dobly Atmos - Lyd i 128 kanaler
    By Espen000 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 04-26-2012, 10:26
  4. Dolby CP650 (kino) prosessor
    By Baldrick in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 04-07-2012, 10:50
  5. Andreas21 bygger helt ny kino. Kino nesten ferdig, nye bilder post #52.
    By Andreas21 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 56
    Siste melding: 05-26-2011, 08:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •