Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 126
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    ..så hvis togene stopper neste helg så er det fordi Saar koser seg med Atmos i Kvinesdal? :P

Uansett, jeg bekrefter at jeg blir med den 20. (og tar med 1-2 kamerater -- kan bekrefte senere). Når på døgnet er det snakk om?

Det fortjener stående applaus at du steller dette opplegget i stand, Hunsbedt. Jeg gleder noe enormt kjenner jeg.
    skal gjøre mitt ytterste for at de som måtte ta toget skal komme fram i tide til kinovisningen
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Utrolig flott tiltak Hunsbedt, skulle ønske jeg hadde tid og anledning til å vært der. ER jo en helt unik mulighet for å oppleve et utrolig oppsett. Håper vi kan ta det igjen ved en senere anledning.
    Blir garantert muligheter for å sjekke ut kinoen ved en senere anledning, Bjørn Erik! Du er jo bestilt inn til kalibrering av nye høyttalere i No.3 når dette er oppe og går. Da tar vi oss også tid til en titt på hva Atmos-oppsettet kan få til i den nye kinoen!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde absolutt vært morro å tatt en tur hit, både for å oppleve atmos - men også gjerne å se kinoen din "live" hvis det er mulig. Er fort vekk nesten 5 timer å kjøre fra her, så oppstart 1400 høres jo fint ut.

Må gå litt i tenkeboksen, men absolutt interessant dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert tiltak All honnør til deg som steller i stand! Jeg er meget interessert, og skal gjøre det jeg kan for å få med meg dette Må bare få avklart et par ting først.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Hadde absolutt vært morro å tatt en tur hit, både for å oppleve atmos - men også gjerne å se kinoen din "live" hvis det er mulig. Er fort vekk nesten 5 timer å kjøre fra her, så oppstart 1400 høres jo fint ut.

Må gå litt i tenkeboksen, men absolutt interessant dette!
    Håper du får det til! Hadde vært morsomt om du tok turen nedover, og vi satser på at det er verdt kjøreturen!

Sitat Opprinnelig postet av christr Vis post
    Supert tiltak All honnør til deg som steller i stand! Jeg er meget interessert, og skal gjøre det jeg kan for å få med meg dette Må bare få avklart et par ting først.
    Satser på at du får avklaring da slik at vi ser deg her til helgen da!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå nærmer det seg!
    Jeg kommer og tar med meg en kamerat, men vi må nok desverre reise litt " tidlig", ca 5. Da han må få styrt noe lyd i Dyreparken på kvelden...
    Tenker du å vise fram "Sal 3" før eller etter Kinoen?
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra Vis post
    Nå nærmer det seg!
    Jeg kommer og tar med meg en kamerat, men vi må nok desverre reise litt " tidlig", ca 5. Da han må få styrt noe lyd i Dyreparken på kvelden...
    Tenker du å vise fram "Sal 3" før eller etter Kinoen?
    Hadde egentlig bestemt meg nå for å kjøre demo og titt i No.3 etter kinobesøket. Jeg har litt planlegging og forberedelser å gjøre på lørdagsformiddagen siden jeg skal jobbe i morgen kveld. Vet ikke hvor lenge vi skal holde på i kinoen, det kommer helt an på om vi skal kjøre hele eller deler av en kinofilm til slutt i programmet. Hvis dere skipper det kan jeg ta dere med opp på en liten titt i No.3 mens filmen går, og hvis det blir tid.

Aktuelle filmer vi kan vise står her: http://www.filmweb.no/kinoer/kvinesdal/

Vi kan se på for eks "The Maze Runner" (4K Atmos 2D), og "Lucy" (2K Atmos).

Ellers har vi testet BD 2/3D og det ser ut til å fungere. Det vil også bli koplet opp en bra PC for de som har med seg andre ting, men vi kan ikke garantere at alt vil fungere helt perfekt...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser gjerne Lucy til slutt!

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg ser gjerne Lucy til slutt!
    Som en av Norges største Luc Besson-fans, så støtter jeg dette 100%.
    Lucy vil forøvrig vises med Atmos-spor i Filmens Hus her i Oslo, så jeg overlever uansett.

Gleder meg forøvrig stort, og setter meg i bilen fredag kveld. Kjekt med egen hytte halvveis mellom Oslo og Kvinesdal.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser desverre ut som jeg har blingsa i kalenderen og dermed er dobbeltbooket - må nok desverre melde avbud - neste gang kommer jeg!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt i orden! Det blir nok muligheter for et opplegg seinere også. Satser på omvisning igjen når BEF tar turen nedover. Vi er to stykker som har bestilt hans ekspertise når Milesene er klare, og da blir det garantert demo av Atmos og 4K igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hele dagen og slepper å stresse! ;-)
    Han som skulle være med meg har blitt syk og måtte melde avbud, så jeg drar med meg borderen istedenfor!
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dessverre ut som jeg må stå over denne gang... Kos dere masse!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi snart i gang! Håper dere som kommer finner veien greit. Vi har "Sauesjå" og matfestival i bygda i dag, og sentrum er delvis stengt. Finner dere ikke frem så er det bare å spørre en kvindøl! Dere må gjerne også ringe meg på 91602579 skulle det bli problemer...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var besøket på Kvinesdal kino og min hjemmekino over for denne gang. Vi hadde en kjempefin dag som selvfølgelig ble alt for kort. Det ble mye som skulle vises og diskuteres, og neste gang må vi nok starte tidligere slik at vi får mer tid til testing.

Etter at alle var kommet gikk vi umiddelbart i gang med en visning av kinosal og teknisk rom. Så kjørte vi igjennom et lite show på ett kvarter med diverse testklipp for lyd og bilde. Vi var innom Dolby Atmos og tester i 2D og 3D. Vi fikk kjørt et par klipp også i HFR (som ikke synket før mot slutten av klippene), samt diverse testklipp fra to minnepinner kjørt gjennom OPPOen (MKV), som Andreas hadde med seg. Hadde noen sagt til meg at vi kan kjøre klipp fra minnepinner i en slik kvalitet for fem år siden hadde jeg nok slått dem i hodet med noe hardt! Utrolig så bra BD-ripp kan kjøres i en kino, selv om det nok var litt rusk med synk til tider. Dette er nok antakelig bare et justeringsproblem som kan fikses enkelt, vil jeg tro. Vi har ikke testet så mye til nå, og mye spennede skal prøves etterhvert.

Etter testingen ble det litt tid til pizza før vi så Lucy (1:2,35, Atmos 2K 2D).

Så ble det tur opp til No.3 for en liten titt og test. Vi sluttet av ca halv ni på kvelden da det var flere som hadde hjemtur på 4-5 timer.

Takk for besøket, dette var en happening som skal gjentas, og da med mer pizza slik at vi ikke går tom på 5 minutter...

Her er hele gjengen samlet i Atmos-salen, før testing:

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7936-jpg

Og her utenfor kinoen, før avgang opp til No.3:

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7937-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7936-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7937-jpg  

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en meget bra demo Hunspedt!

Kult å være gjest i en av Europas beste kinosaler! Mitt første møte med en Atmos kino levde opp til forventningene og demoklippene fikk vist godt hva som bor i dette oppsettet. Det eneste jeg syns manglet var litt mer trykk i bassen. Bildekvaliteten var noe av det beste jeg har sett på kino.

Filmen Lucy var en blandet opplevelse som begynnte meget bra, men som avsluttet dårlig. Terninkast 3.

Besøket i No. 3 var også meget bra og alle som leser blade Lyd Og Bilde vet hvilken fantastisk kino du har. Meget god lyd og godt bilde og ser på dette som en av norges beste hjemmekinoer. Takk for at jeg fikk komme! Kom hjem kl 01.30 i natt etter ca 750 km i bil tur retur, og det var verdt det!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil rette en stor takk til Hunsbedt og den store gjestfriheten du har vist! Dette er den dag som jeg neppe kommer til å glemme. Skal hilse fra min venn Bengt og si at dette var noe av det tøffeste han har vært med på.

Det er en utrolig bra kino dere har fått dere i Kvinesdal! Jeg anbefaler alle som har anledning til å få med dere en film i den kinoen!

Jeg er ingen ekspert på bilde, men det var virkelig en nytelse å se på. Skarpt, godt hvittnivå, pop i fargene. (Andre med mer bildekompetanse får ta over her.) Vi kjørte først igjennom noen Atmos demoer, og der fikk jeg for første gang vist hva Dolby Atmos er godt for. Som med alle trailere, så er jo lydmiksen på slik en del over the top i effektbruk, men veldig veldig fengende. Man sitter virkelig midt i det.

Vi så Lucy, og er helt enig i at denne filmen begynte bra og tok en overraskende høyresving midt i. (Litt sånn som når jeg så from dusk til dawn og ikke visste på forhånd at det er en vampyrfilm.) Samtidig syns jeg det er en meget god film å demonstrere kinoen med. Jeg syns bildet er bra, selv om det "bare" var 2K. Mest av alt ønsker jeg å trekke frem lydsporet. Det hadde en veldig bra klarhet og en fantastisk dynamikk.

Det ble sagt etter filmen at Atmos-bruken var mye mer nedtonet enn på demoene, og jeg tenker det er en bra ting. At man ikke legger merke med surround og tak-HT er en god ting for å suge deg inn i handlingen. En film skal ikkke være en Atmos demo. En scene i filmen hvor Morgan Freeman holder foredrag i et auditorien var spesielt bra. Her er vokallyden på Morgan utrolig klar og god og at kinoen får frem hans dype rungende stemme. Surround brukes der til å gjengi lyden og akustikken i auditoriumet de er i og det gir en utrolig følelse av å være der selv.

En annen scene går de brått fra 100% lyd (hint, hint) til absolutt stillhet. Slike overganger blottstiller kinolokalet og kan bli et distraherende øyeblikk fordi man plutselig blir oppmerksom på akustikken og gjenklangen. Men rommet er så godt dempet at anlegget har total kontroll over lyden i rommet og understreker enda mer regissørens poeng med å gå til total stillhet.

Lyden i anlegget er meget bra. På Dolby-demoene syns jeg det ble litt skarpt til tider, men det var mer nedtonet på Lucy. Eller kanskje mer korrekt, god balanse mellom tydelighet og skarphet på Lucy. Det jeg savnet mest var mer bånntrøkk. Noe mer volum på sub og subber som hadde gått dypere tror jeg hadde løftet lydtrykket og opplevelsen uten å måtte skru høyere lyd.

Etterpå dro vi opp til en visning i No.3, og det var enda mer imponerende. Vi hørte litt på musikk, snakket om lyd og bilde og så noen klipp fra diverse filmer. Du har en veldig forseggjort kino med detaljer i alle ledd. (Det ser man forøvrig på resten av huset og tunet.)

Her er det et par ting som jeg vil trekke frem: De frontene du har nå har en utrolig åpenhet. Kjører på med volum og allikevel kommer de minste detaljer frem uten å låne anstrengt eller klemt. F.eks. motorsykkel-scenen i Oblivion hvor M83 kjører på fullt med musikk, og samtidig hører man den fine singlingen i grusen.

Det andre er bunnen og bunntrøkket. Du har en kraftig, men allikevel nøytral og avbalansert bunn. Noe av det beste jeg har hørt, om ikke den beste. Når man hører på musikk er det ofte en utfordring til å få det til å låte pent på musikk med mye bass og samtidig få anlegget til å gjengi musikk nøytralt som skal være fattigere i bassregisteret. Anlegget ditt behersker begge deler. Og man har dynamikk i bøtter og spann. I motorsykkel-scenen i Tron blir man regelrett filleristet. Bass-spredningen i rommet har du også fått til, fordi det var jevn og god dekning i alle sitteposisjoner uten å bli alt for svulstig på bakre rad eller med dominerende romnoder.

Dette var i aller høyeste grad verd besøket. Igjen, tusen takk for en fantastisk dag. Og takk for at du åpnet opp både kino og hjemmekino. Jeg føler meg meget priviligert.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn er god nok til å gå glipp av dette neste gang forstår jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for demoen!
    Vi storkoste oss! Er desidert den beste kinosalen jeg har vært i!
    Men det som imponerte meg mest var No. 3!

Ellers tror jeg Andreas og Midas har fått med seg det aller meste her...
    Det var virkelig verdt turen!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser forøvrig på hjemmesidene til 2L som er kjent for sine utgivelser med meget bra lyd - at de kommer i oktober med følgende utgilvelse på blu-ray :
    Magnificat - music by Kim Andre Arnesen, Ola Gieilo and Aaron Jay Kernis. Men det som er antageligvis er mer spennebde er hva de oppgir under "format":

Blu-ray + SACD
    Streaming
    HD audio files
    9.1 Auro-3D
    Dolby Atmos

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret
    By Hunsbedt in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3427
    Siste melding: 12-24-2016, 09:45
  2. Dolby går all the way... Dolby Athoms
    By harman/kardon in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 21
    Siste melding: 07-02-2014, 20:26
  3. Dobly Atmos - Lyd i 128 kanaler
    By Espen000 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 04-26-2012, 10:26
  4. Dolby CP650 (kino) prosessor
    By Baldrick in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 04-07-2012, 10:50
  5. Andreas21 bygger helt ny kino. Kino nesten ferdig, nye bilder post #52.
    By Andreas21 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 56
    Siste melding: 05-26-2011, 08:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •