Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 126
    Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Særdeles mye spennende lesestoff her!
    Meget godt dokumentert med flotte bilder og fyldig forklaringer.

Legger merke til at kabelhysteriet ikke har samme nivå på slike installasjoner, som endel hjemmeinstallasjoner..
    Virker som om dette blir en perle av en kino.

Liker godt de skinnstolene med ekstra benplass og bord.

Dolby Atmos blir vel mer vanlig etterhvert, og flere filmer kommer vel med det lydsporet. Men har dts noen konkurent til dette formatet?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig et dumt spørsmål, men hvorfor er det egentlig et glass foran projektoren? Tenker da fra det tekniske rommet til selve kinoen.

Ellers svært artig lesing! Nesten verdt å ta seg en kjøretur ned fra Stavanger, synd jeg allerede har kjøpt billetter til Transformers på fredag.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko Vis post
    Dolby Atmos blir vel mer vanlig etterhvert, og flere filmer kommer vel med det lydsporet. Men har dts noen konkurent til dette formatet?
    Takker for innspill. balko!

Det nærmeste man kommer (Dolby Atmos) hos DTS er vel DTS MDA. Det er vistnok open source, og skal muligens etterhvert inn på hjemmekinomarkedet (I likhet med en nedskalert versjon av Dolby Atmos).

Mer lesestoff her: https://www.editorsguild.com/Fromthe...TheGuildid=454
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h Vis post
    Mulig et dumt spørsmål, men hvorfor er det egentlig et glass foran projektoren? Tenker da fra det tekniske rommet til selve kinoen.
    Brannsikkerhet (egentlig mest tidligere), og ikke minst støy (fra maskinrom ned i kinosal). Det finnes spesialglass til formålet for å i minst mulig grad påvirke lyset fra projektoren.

Sitat Opprinnelig postet av Bj-h Vis post
    Ellers svært artig lesing! Nesten verdt å ta seg en kjøretur ned fra Stavanger, synd jeg allerede har kjøpt billetter til Transformers på fredag.
    Skal prøve å få til en spesialvisning snart. Blir nok midt på dagen, siden den nye kinoen skal i drift hver kveld fremover. I hvertfall frem til høsten. Følg med her, så blir det annonsert etterhvert!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også si tusen takk for at du har orket å svare på alle spørsmålene mine! Nå har jeg faktisk ikke flere igjen ... bortsett fra en inngående forklaring i supermikroens rolle i det hele, men det klarer jeg meg fint uten

Skulle gjerne tatt en tur innom, men blir nok littegranne for langt til at det enkelt lar seg gjennomføre. Dere får kose dere med ny storstue i Kvinesdal, virker som mye gøy kommer til å bli vist der fremover

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi, fra Kvinesdal kinos facebookside:

Da braker det løs med ny kinosal fredag 4.7:
    Kl. 18:00 DRAGETRENEREN 2 (Norgespremiere - 7år - 1t.41m. - Dolby® Atmos™ - 3D - Norsk tale) - Sal 2
    Kl. 20:00 EGDE OF TOMORROW (11år - 1t.53m. - Dolby® Atmos™ - 3D) - Sal 2
    Kl. 22:00 TRANSFORMERS: AGE OF EXTINCTION (Førpremiere - 11 år - 2t.44m. - Dolby® Atmos™ - 3D) - Sal 2

Skal si det frister stoooort med den siste der! Brukbart med ledig plass også.

(Filmweb er jo ubrukelig fordi den sier jo ikke om det er en Atmos film eller ikke)

Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot Vis post
    Vil også si tusen takk for at du har orket å svare på alle spørsmålene mine! Nå har jeg faktisk ikke flere igjen ... bortsett fra en inngående forklaring i supermikroens rolle i det hele, men det klarer jeg meg fint uten

Skulle gjerne tatt en tur innom, men blir nok littegranne for langt til at det enkelt lar seg gjennomføre. Dere får kose dere med ny storstue i Kvinesdal, virker som mye gøy kommer til å bli vist der fremover

Urk, glemte å spørre om Supermicroen i dag! Var mye rundt på nettet i går for å lete opp info om denne, men ble ikke så mye klokere. Skal høre med Jon fra Videvox i morgen. Alle tre maskinister skal få et lite kurs for å betjene herlighetene, så jeg skal spørre da.
    Ellers er du selvfølgelig alltid velkommen for titt!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Oioioi, fra Kvinesdal kinos facebookside:

Da braker det løs med ny kinosal fredag 4.7:
    Kl. 18:00 DRAGETRENEREN 2 (Norgespremiere - 7år - 1t.41m. - Dolby® Atmos™ - 3D - Norsk tale) - Sal 2
    Kl. 20:00 EGDE OF TOMORROW (11år - 1t.53m. - Dolby® Atmos™ - 3D) - Sal 2
    Kl. 22:00 TRANSFORMERS: AGE OF EXTINCTION (Førpremiere - 11 år - 2t.44m. - Dolby® Atmos™ - 3D) - Sal 2

Skal si det frister stoooort med den siste der! Brukbart med ledig plass også.

(Filmweb er jo ubrukelig fordi den sier jo ikke om det er en Atmos film eller ikke)

Du bør virkelig bestille billett nå (eller senest i morgen formiddag) hvis du vil på premieren på Transformers kl 22! Folk kommer til å stå i kø for å sikre seg billetter, og en del er ennå ikke klare over at de kan kjøpe på nett. I tilfelle du vil nedover så kan jeg hvis det er interessant ordne en snarvisitt i hjemmekinoen min også.

Alle er Atmos-filmer, sjekket i hvertfall Transformers på listen over Atmos-filmer.
    Midt på 4. rad er lyden perfekt!

Link til kinoen via Filmweb: http://www.filmweb.no/kinoer/kvinesdal/

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot Vis post
    Takk for alle spørsmål! Jeg har nok lært litt mer enn det som var planen denne uka, og har fått litt innsikt i de forskjellige komponentenes oppgaver.

Supermicroen er egentlig bare montert fordi det er "vanlig" å ha den i slike kinooppsett. Hos oss har den bare en oppgave. Den fungerer som et bindeledd mellom switchen øverst i samme rack, og Creston-styringen på veggen ved siden av. Den viderekjører altså for eksempel styresignaler fra projektor, via switch og så videre til Crestonboksen.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig artig og spennende tråd der man virkelig får et bra inntrykk av hva som ligger bak når man setter seg i stolen på en kino. Er vel noen trinn mer avansert enn selv den råeste hjemmekino. Setter stor pris på at du deler dette med oss, veldig interessant lesning og flotte bilder
    Enig med andre her: det frister faktisk med en tur, selv fra østlandet får å få med seg dette !
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med premieren i GROMsalen i kveld!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nesten premierehelga helt over. Vi har hatt en fantastisk helg med veldig godt besøk. Det var utrolig gøy å se førpremieren på Transformers - Age of Extinction. Det var noen sekvenser i denne som var noe av det råeste jeg har sett på film. Filmen som helhet var muligens litt lang (nesten tre timer!), men det er nesten full action hele veien.

Et lite skår i gleden er lerretet. Det er det en feil med, og det skal byttes. Lerretet er av typen Harkness mikroperf (Harkness Perlux 140MPS) med maks gain på 1,4, og er laget av plastduk som er lakkert (pearlescent coating). Det har under lakkeringsprossesen eller ved et annet produksjonstrinn fått svake flekker i midten, over hele bredden. Man ser disse godt ved store lyse partier i filmen, og spesielt i 3D. Litt irriterende er det, og spesielt når man først har lagt merke til det. Det vil antakelig ta rundt en måned å få bytte det, så jeg tror vi venter med AV-kveld til etter dette.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en artikkel i Kinomagasinet, så virker det som den nye kinoen har vært en suksess. Litt artig at en såpass påkostet kino fører til godt besøk. Kanskje en lærdom man kan ta med seg i andre deler av landet?
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    I følge en artikkel i Kinomagasinet, så virker det som den nye kinoen har vært en suksess. Litt artig at en såpass påkostet kino fører til godt besøk. Kanskje en lærdom man kan ta med seg i andre deler av landet?
    Utrolig morsomt at "lille" Kvinesdal har markert seg såpass stort her hjemme på berget. Kinoen har blitt en snakkis for kinosjefene rundt, og investeringene bygda har gjort viser at man faktisk kan gjøre bra butikk selv om kostnadene er høye. Man skal dog ha ryggrad og god økonomi i kommunen for å investere i et slikt prosjekt, og det er det nok ikke alle som har.
    Jeg merker meg også at "store" Oslo Kino ikke prioriterer dette i det hele tatt. Merkelige unnskyldniger de bruker, og publikum får lide. Også når det gjelder problemene/konfliktene med å få ny film virker merkelig. Det viser at privat drift ikke alltid er til noen fordel for brukerne...

Ellers har vi nå fått ryddet unna de fleste småproblemene etter igangkjøringen. Trappelys og rekkverk er ordnet, nytt lerret ble installert på tirsdag og nykalibrering av 4K-projektoren er gjort. Ennå litt problemer med heng/artefakter på teksting i 2D, dette er et merkelig fenomen som vi er alene om. Det er muligens feil i software, og flinke folk jobber med saken. Litt småproblemer med styringen i Storsalen også, dette må Unique Cinema Systems ordne opp i etterhvert.

Jeg har tidligere lovet demo for dem som er interessert. Nå blir det jo relativt vanlig etterhvert med Atmos i kinoer landet rundt, og det er jo ikke sikkert at interessen er så stor lengre, men nå får dere i hvertfall muligheten til å sjekke ut en av de beste Atmoskinoene i Europa. Tror ikke jeg tar munnen for full her, og det må være lov å skryte av egen arbeidsplass, hehe...

2 av lørdager fremover er aktuelle for besøk. Den nye kinosalen ikke er i bruk før kl 18 disse dagene. Aktuelle demodatoer for meg er 13. og 20. september, slik det ser ut nå. Da kan vi også ta turen opp i Sal 3, for dem som måtte være interessert. Hvis jeg skal kjøre demo på kveldstid er dette bare mulig midt i uka (mandag, onsdag og torsdag), noe jeg helst vil unngå. Oktober og november er ikke aktuelle, da fruen blir gående på krykker, og jeg må ta alt av indretjeneste...
    Hvis det er noen som er interesserte kan dere si i fra her, så tar vi øvrig info på PM.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt interessert!! 20. september er eneste mulighet for meg.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke anledning men tar av meg hatten for prosjektet og ikke minst tilretteleggingen for demo
    Fantastisk

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig interessert. Kan i og for seg begge dagene, men den 13. passer definitivt best.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, typisk. Opptatt begge helgene.

Skulle GJERNE ha vært der. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan komme den 20.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sikkert få til et opplegg begge dagene, så det er ikke nødvendig å bestemme seg for bare en av datoene. Skal også prøve å alliere meg med en/begge av de andre maskinistene, slik at det meste av tekniske spørsmål kan bli besvart...

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret
    By Hunsbedt in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3427
    Siste melding: 12-24-2016, 09:45
  2. Dolby går all the way... Dolby Athoms
    By harman/kardon in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 21
    Siste melding: 07-02-2014, 20:26
  3. Dobly Atmos - Lyd i 128 kanaler
    By Espen000 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 04-26-2012, 10:26
  4. Dolby CP650 (kino) prosessor
    By Baldrick in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 04-07-2012, 10:50
  5. Andreas21 bygger helt ny kino. Kino nesten ferdig, nye bilder post #52.
    By Andreas21 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 56
    Siste melding: 05-26-2011, 08:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •