Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 126
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Jeg har brukt mye tid på å gå rundt med fint sandpapir, maling og rulle for å matte ned og male diverse ting. Blant annet brannskapet med slange til høyre i bildet. Har brukt Lady ultramatt 01, og resultatet ble meget bra. Det skal ikke være mye gjennskinn i ting rundt på veggene før det irriterer:
    En ting jeg synes ofte er irriterende i kinoer er ofte rømingslyset som sitter i synsfeltet og gjerne lyser opp en ellers mørk sal. Jeg forstår at man må ha det, men det må da gå an å tilpasse den til lokalet. Hva gjør dere?

Du er velkommen nedover, kan sikkert ordne en gratisbillett til deg hvis du gir beskjed litt i forkant. Her er programmet fremover, den nye kinoen åpner 4/7: http://www.filmweb.no/kinoer/kvinesdal/
    Som sagt, jeg er med dersom det blir en AVForum dag/kveld!

Ellers, helt fantastisk å se bildene.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt utrolig bra, Hunsbedt, mildt sagt imponert her, er jo ikke nødvendigvis (les: sjelden) på dette nivået selv om det bygges kommersielt!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    En ting jeg synes ofte er irriterende i kinoer er ofte rømingslyset som sitter i synsfeltet og gjerne lyser opp en ellers mørk sal. Jeg forstår at man må ha det, men det må da gå an å tilpasse den til lokalet. Hva gjør dere?
    Helt enig! Har vært i utrolig mange fine kinoer, der smådetaljer ødelegger totalinntrykket. Og rømningslys kan enkelt dimmes ned slik vi har gjort. Ved alarm går det over i full lysstyrke samtidig som nødlys kommer på. Jeg har brukt mye av helgen til å matte ned og male over alt som skinner/er blankt i kinoen. Det beste er selvfølgelig å bruke stoff som molton til dette. Men man kommer utrolig langt med helt matt maling også. Det skal ikke være noen detaljer langs vegger som forstyrrer i sidesynet når filmen er i gang.

Som sagt, jeg er med dersom det blir en AVForum dag/kveld!

Ellers, helt fantastisk å se bildene.
    Invitasjon kommer etterhvert. Vi skal prøve å finne en dato etterhvert der det kan passe for de fleste.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Helt utrolig bra, Hunsbedt, mildt sagt imponert her, er jo ikke nødvendigvis (les: sjelden) på dette nivået selv om det bygges kommersielt!
    Jeg tror vi kommer til å ligge på et temmelig bra nivå film og lydmessig når alt er ferdig. Inntrykket til nå ved testing har vært veldig bra. Er stolt over at vi kan få til noe slikt i lille Kvinesdal...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant å følge med på dette! Må nok sette meg i bilen for å oppleve dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å se hvordan de proffe gjør det!
    Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men må nok ta turen til Kvinesdal på kino...

Hva er egentlig maksimalt volum/lydtrykk under filmvisning?
    Ble dratt med på Hobbiten - Smaugs ødemark i Stavanger, var i atmos salen, var kun ledig midt i på første rad. Lyden var helt forferdelig høy, var direkte ubehagelig under flere scener i filmen, de andre jeg var med reagerte og på det. Gikk faktisk ut av salen med øresus som satt resten av kvelden. Er selv glad i høy lyd, men dette var drøyt!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Batcave!

Flere bilder tatt i kveld. Mangler kun småting nå, blant annet foringer i døra. Disse skal på plass i morgen. Døra kom egentlig i feil farge (lys grå?? ) og det var bestilt ny, men jeg tok like godt å malte den også. Tror vi sparte litt penger der, ny dør hadde dessuten aldri rukket åpning førstkommende fredag...

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7739-jpg

Skapet inneholder lysstyring og Creston touch-panel. Med dette kan vi styre alt, inklusive OPPOen!

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7742-jpg

Har brukt ca tolv timer i helga på å pusse ned og male radiatorer. Tviler på at de noensinne vil bli brukt...

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7743-jpg

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7744-jpg

Det skal inn ledbelysning i alle trinn, men noen glemte å bestille nok:

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7745-jpg

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7746-jpg

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7747-jpg

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7748-jpg

Bakre høyre subb (med grønt lys). Måtte bruke lang eksponering her, det grønne lyset er ellers helt umulig å se:

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7752-jpg

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7753-jpg

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7754-jpg

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7755-jpg

Nødutgangsskiltet lyser ikke sterkt, heldigvis:

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7757-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7739-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7742-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7743-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7744-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7745-jpg  

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7746-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7747-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7748-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7752-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7753-jpg  

Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7754-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7755-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7756-jpg   Dolby-Atmos kino i Kvinesdal: Demo 20. september- oppsummering!-img_7757-jpg  
    Sist endret av Hunsbedt; 06-29-2014 kl 22:46

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig bra! Et spørsmål: Hvorfor har dere en rekke med ulike stoler i kinoen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra Vis post
    Gøy å se hvordan de proffe gjør det!
    Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men må nok ta turen til Kvinesdal på kino...

Hva er egentlig maksimalt volum/lydtrykk under filmvisning?
    Ble dratt med på Hobbiten - Smaugs ødemark i Stavanger, var i atmos salen, var kun ledig midt i på første rad. Lyden var helt forferdelig høy, var direkte ubehagelig under flere scener i filmen, de andre jeg var med reagerte og på det. Gikk faktisk ut av salen med øresus som satt resten av kvelden. Er selv glad i høy lyd, men dette var drøyt!
    Jeg kjøre stort aldri på mer enn 6.5, hvis det sier deg noe. Er det få i salen, og mange sitter foran, skrur jeg gjerne ned til under 6. Spesielt på barnefilmer. Det er lov å bruke hodet, samme hva regissørene mener. I den nye salen kan vi fint kjøre med 7 (som vel egentlig er standard). Vi må prøve oss litt frem. Ikke en kinosal er lik. Å sette et standardvolum er derfor ikke bra, da måtta alle kinosaler ha vært prikk like...

Du er velkommen til å prøve kinoen. Du får følge med her, så kommer en AVF-kveld etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop Vis post
    Helt utrolig bra! Et spørsmål: Hvorfor har dere en rekke med ulike stoler i kinoen?
    For å gi folk et valg. Dette er veldig bra stoler, og på skinnrekka på tredje er det bord. Og helt bakerst kommer "klinerekka" med sofa. Dette er kinosjefens valg, og det skal bli spennende å se om det blir populært.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Veldig interessant å følge med på dette! Må nok sette meg i bilen for å oppleve dette.
    Selvfølgelig tar du turen bortover, Chris! Da må du nok avse en hel dag, minst!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult å se alle bildene! I likhet med andre som har kommentert før meg, må jeg si at dette er beundringsverdig. Gode bilder og god dokumentasjon som gir god lesetid.

Takk for at du tar deg tiden til dette Hunsbedt

Mvh Faller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoisann, her var det mange gøye bilder! Sånt liker vi
    Må selvfølgelig kommentere her også slik at jeg kan følge med videre. Skriver som jeg har skrevet tidligere at dette virker som en fenomenalistisk kinosal, og stemmer i med BEF og lygren (fra din egen tråd): Liker at den er sånn passe stor

Lurte litt på hvordan den er tilrettelagt med tanke på universell utforming; [del]kan stolene på tredje rad flyttes på slik at det kan tilrettelegges for rullestolbrukere?[/del] (så at de var festet sammen, men det er kanskje så god plass frem til rad to at dette ikke gjør noe?). Må også berømme din tålmodighet med å pusse og male alt fra radiatorer til dører; tolv timer pluss er lenge!

Litt tilfeldig svaring på tidligere innlegg:
    Jeg har tatt meg friheten til å kopiere ditt innlegg slik at andre kan lese det også i denne tråden. Håper det er greit! Og svar kommer etterhvert, må bare flytte over resten av innleggene først!
    Selvfølgelig er det greit! Og som sagt tidligere: Jeg venter i spenning

Litt rotete dette innlegget, men det var svar fra Fornjot på forrige innlegg
    Var ikke meningen å rote det til; og dette innlegget bidrar vel heller ikke akkurat til å senke entropien ... Eneste var vel at det var litt merkelig sitering; virker ikke dobbelsitering?

Da er det klart for nye innlegg. Beklager de siste postene som er kopiert fra min andre tråd. Jeg føler alikevel at disse hører til her, og har derfor flyttet de over.
    Er vel heller jeg som burde beklage for å rote til både din gamle, og din nye tråd ...

Når det gjelder Cat5 eller 6, så brukes dette nesten utelukkende for øverføring av alle kanalene mellom scene og miksepult til erstatning for det tykke og dyre multikablene. Og overfører gjerne oppimot 60-70 lydkanaler over en vanlig Cat5 kabel i større produksjoner. Derfor lurte jeg på om noe slikt ble brukt for Atmos også.
    Fullstendig OT (eller nesten; spørsmålet fra Midas er vel strengt tatt ikke besvart ennå ), men måtte bare presisere at jeg tenkte på ren AES-overføring. Overføringer mellom «scenebox» og miksepult følger vel stort sett proprietære protokoller tilhørende merket, lignende det du påpekte her (evt. der) hvor Dolby bruker «Atmos Connect» ...

PS: Noen som vet om det går an å få gjennomstreket tekst (Det jeg har prøvd å få til ved hjelp av [del]/[s] uten å få det til; fant ikke noe på FAQ-en heller)?
    Sist endret av Fornjot; 06-30-2014 kl 20:36 Begrunnelse: BBCode ...

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et stykke å kjøre fra Oslo, men dette hadde det virkelig vært artig å få oppleve. Har hytte i Kragerø og familie i Bø, så kanskje jeg kan kombinere det på et vis. Å kjøre hele veien i en tur frister ikke.
    Sist endret av Willms; 06-30-2014 kl 11:12
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot Vis post
    Hoisann, her var det mange gøye bilder! Sånt liker vi
    Må selvfølgelig kommentere her også slik at jeg kan følge med videre. Skriver som jeg har skrevet tidligere at dette virker som en fenomenalistisk kinosal, og stemmer i med BEF og lygren (fra din egen tråd): Liker at den er sånn passe stor
    Størrelsen er egentlig akkurat passe. Storsalen har 280 stoler, så vi har god kapasitet om det trengs.

Lurte litt på hvordan den er tilrettelagt med tanke på universell utforming; [del]kan stolene på tredje rad flyttes på slik at det kan tilrettelegges for rullestolbrukere?[/del] (så at de var festet sammen, men det er kanskje så god plass frem til rad to at dette ikke gjør noe?). Må også berømme din tålmodighet med å pusse og male alt fra radiatorer til dører; tolv timer pluss er lenge!
    Dobbelstolen i skinn (med bord mellom) ytterst mot døra på tredje rad er på hjul. Denne kan lett trilles ut slik at det er plass til minst to rullestolbrukere.
    Ellers var malejobben helt nødvendig. Radiatorene var sorte, men helt blanke. Helt ubrukelig å ha slikt i en kino uten å matte de ned.

Selvfølgelig er det greit! Og som sagt tidligere: Jeg venter i spenning
    Svaret kommer, må bare snakke litt med Videvox i dag, er litt på gyngende grunn siden en del av utstyret her er nytt for meg også...

Var ikke meningen å rote det til; og dette innlegget bidrar vel heller ikke akkurat til å senke entropien ... Eneste var vel at det var litt merkelig sitering; virker ikke dobbelsitering?
    Er vel heller jeg som burde beklage for å rote til både din gamle, og din nye tråd ...
    Hehe, de jeg som rotet det til med dobbel(trippel)sitereingen under klipp og lim, det var det jeg mente. Kunne kanskje ha fått det til skikkelig, men det ble dårlig med tid...

Fullstendig OT (eller nesten; spørsmålet fra Midas er vel strengt tatt ikke besvart ennå ), men måtte bare presisere at jeg tenkte på ren AES-overføring. Overføringer mellom «scenebox» og miksepult følger vel stort sett proprietære protokoller tilhørende merket, lignende det du påpekte her (evt. der) hvor Dolby bruker «Atmos Connect» ...

PS: Noen som vet om det går an å få gjennomstreket tekst (Det jeg har prøvd å få til ved hjelp av [del]/[s] uten å få det til; fant ikke noe på FAQ-en heller)?
    Her må vel Midas gripe inn å komme med et godt svar...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Det er et stykke å kjøre fra Oslo, men dette hadde det virkelig vært artig å få oppleve. Har hytte i Kragerø og familie i Bø, så kanskje jeg kan kombinere det på et hvis. Å kjøre hele veien i en tur frister ikke.
    Ja, det er et stykke, ca 5-6 timer en vei. Går kanskje greiere hvis man kombinerer det med overnatting, og med flere som vil ta turen nedover. Husker at jeg og et par kompiser kjørte opp til Bergen for å få en demo av digitalkino, da dette var helt nytt. Fem timer hver vei, på samme dag ble litt i overkant, men det var verdt det!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller Vis post
    Utrolig kult å se alle bildene! I likhet med andre som har kommentert før meg, må jeg si at dette er beundringsverdig. Gode bilder og god dokumentasjon som gir god lesetid.

Takk for at du tar deg tiden til dette Hunsbedt

Mvh Faller

Takker for fine ord! Det har vært svært travelt de siste par ukene, og det er krevende også når man har full jobb i tillegg til å jobbe som maskinist på kinoen. Å ta bilder går greit, men når man må sitte utover natta for å legge inn ting har det vært krevende. Men det er verdt det, og veldig givende at så mange har satt pris på denne lille byggetråden!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig artig lesestoff! Og selvfølgelig (siden det er Hunsbedt vi snakker om) meget god illustrert med bilder! Sånt liker vi!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å fortsette litt på OT: Overføringene mellom scenebox og miksepulter blir mer og mer standardiserte og designes sjelden av produsenten (lengre). Det du kaller "ren" AES overføring, er vel en AES/EBU, eller mer formelt AES3. Det finnes en standard som heter AES50 som kan overføre 48ch@48kHz over 100Mbit, så det finnes flere "AES"-varianter. Sånn nok om det. Når det gjelder hva Atmos Connect har og ikke har, så vet jeg ingenting og Google sier like lite.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig tøft! Gleder meg til å teste ut denne. Inspirerende bilder også.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret
    By Hunsbedt in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3427
    Siste melding: 12-24-2016, 09:45
  2. Dolby går all the way... Dolby Athoms
    By harman/kardon in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 21
    Siste melding: 07-02-2014, 20:26
  3. Dobly Atmos - Lyd i 128 kanaler
    By Espen000 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 04-26-2012, 10:26
  4. Dolby CP650 (kino) prosessor
    By Baldrick in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 04-07-2012, 10:50
  5. Andreas21 bygger helt ny kino. Kino nesten ferdig, nye bilder post #52.
    By Andreas21 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 56
    Siste melding: 05-26-2011, 08:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •