Slik får du vinduet bekmørkt - Billig og bra

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slik får du vinduet bekmørkt - Billig og bra

Hei, den aller beste og billige måten for å få rommet helt bekmørkt er å bruke en smart velcro metode. Du bare fester velcro rundt hele vinduet og blendingsmaterialet festes så på velcroen, noe som gjør at absolutt ikke noe lys kommer igjennom. Er flere nettsider som selger lignende løsninger. Hvis du er litt nevenyttig kan du fint kjøpe litt velcro og borrelås med lim bak og bruke dette til å lage din egen velcro blendingsgardin.

http://blackoutez.com
    Den aller billigste, men funker som fjell. Sender ikke til Norge, men fikk en venn i USA til å kjøpe det til meg.

http://www.easyblindsonline.co.uk
    Smarteste løsning, med Easyblackout Velcro trenger du bare velcro i vinduskarmen, og slipper borrelås på selve blendingsmaterialet. Basert i UK, men veldig dyr frakt til Norge, har kontaktet de og forhørt meg om de kan sette ned fraktkostnadene, da disse per dags dato ligger på hele 39£!

Oppdatering: Etter at jeg kontaktet Easyblindsonline har de sagt at fraktkostnaden er så dyr da det er express og med sporingsnummer. Du kan dog få de til å sende pakken uten sporing for 15£, men da uten forsikring og på eget ansvar. Ville anbefalt det, mtp at pakker fra UK aldri blir borte i Posten. Dette er det letteste alternativet hvis du ikke kjenner noen i USA som kan sende deg Blackout EZ.

http://www.magicblackoutblind.co.uk
    Meget smart metode, som er den aller letteste å ta av og på. Perfekt hvis man f. eks trenger det mørkt i en stue som har andre formål. Er ikke velcro, men en lignende metode som benytter seg av den statiske elektrisiteten som vinduer har som gjør at det tynne materialet fester seg automatisk til vinduet.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, er man litt nevenyttig trenger man bare og finne noe sort materiale og borrelås, trikset er og få festet borrelåsen adekvat, limet på sånne borrelås løsninger varer knapt en par uker.

Om det også dannes litt kondens rundt vinduet kan dette holde en par dager.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Som sagt, er man litt nevenyttig trenger man bare og finne noe sort materiale og borrelås, trikset er og få festet borrelåsen adekvat, limet på sånne borrelås løsninger varer knapt en par uker.

Om det også dannes litt kondens rundt vinduet kan dette holde en par dager.
    Har vært flere tråden anngående det å få dekket til vinduer og gjøre de helt lystette, og ingen av trådene har kommet med en enkel og billig måte å gjøre dette på. Lettere enn de alternativene jeg linket til blir det ikke, og det tar ikke mer enn 30 minutter å få ferdig.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.

Dette er jo så enkelt og genialt at jeg ikke fatter at jeg hørt om det før.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Newcomer Svaber sin avatar
    Medlem siden
    May 2014
    Sted
    steinkjer
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt! nå vet jeg at jeg kan få loftstua noenlunde mørk
    handyman! men fersk på hjemmekino..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel alt du trenger finner du også i hvilken som helst stoff buttikk eller på biltema, man trenger ikke og måtte spesial bestille noe fra over pytten.

Personlig har jeg til normalt sorte gardiner, men når sola skinner rett på lekker de en del, og da har jeg stiftet borrelås på et sort 50kroners teppe fra biltema og har borrelås fester så dette kan enkelt henges opp som vist og borrelås delen på veggen måtte faktiskt festes med skruer i en fuktig kjeller varte ikke limet i mer enn knapt 4 timer.

Kan selvsagt gjøres noe bedre men skulle enkelt fått det til uten og måtte ty til import, det jeg har nå ordna jeg på en halvtime på en søndag med ting jeg gravde ut av skapet og etterhvert lapper på systemet etter behov :-)

Mener absolutt ikke si at det ikke fungerer, men heller at man ikke trenger og gå over bekken for vann.
    Sist endret av TorTorden; 06-03-2014 kl 21:09
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Vel alt du trenger finner du også i hvilken som helst stoff buttikk eller på biltema, man trenger ikke og måtte spesial bestille noe fra over pytten.

Personlig har jeg til normalt sorte gardiner, men når sola skinner rett på lekker de en del, og da har jeg stiftet borrelås på et sort 50kroners teppe fra biltema og har borrelås fester så dette kan enkelt henges opp som vist og borrelås delen på veggen måtte faktiskt festes med skruer i en fuktig kjeller varte ikke limet i mer enn knapt 4 timer.

Kan selvsagt gjøres noe bedre men skulle enkelt fått det til uten og måtte ty til import, det jeg har nå ordna jeg på en halvtime på en søndag med ting jeg gravde ut av skapet og etterhvert lapper på systemet etter behov :-)

Mener absolutt ikke si at det ikke fungerer, men heller at man ikke trenger og gå over bekken for vann.
    Denne løsningen kostet meg totalt 125 kr, så hvorfor DYI når du får like billige ferdigløsninger?

Bestiller ofte fra USA og sender all til en venn, "samler" opp masse bestillinger fra flere nettsider i USA som ikke sender til Norge, før han sender alt til meg. Så da var det het naturlig å bare slenge med denne "gardinen". Som sagt kan du bestille dette fra UK også til litt høyere pris.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz Vis post
    Denne løsningen kostet meg totalt 125 kr, så hvorfor DYI når du får like billige ferdigløsninger?

Bestiller ofte fra USA og sender all til en venn, "samler" opp masse bestillinger fra flere nettsider i USA som ikke sender til Norge, før han sender alt til meg. Så da var det het naturlig å bare slenge med denne "gardinen". Som sagt kan du bestille dette fra UK også til litt høyere pris.
    Top tips er for folk som ikke måtte ha en venn i usa, jetcarrier.com gir deg egen postadresse i USA billige og raske!
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Top tips er for folk som ikke måtte ha en venn i usa, jetcarrier.com gir deg egen postadresse i USA billige og raske!
    Har spurt hvorfor selgeren ikke sender til Europa og venter på svar. For det er jo litt rar mtp at produktet er lite og ikke veier mye, skal ikke være store kostnadene der.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz Vis post
    Har spurt hvorfor selgeren ikke sender til Europa og venter på svar. For det er jo litt rar mtp at produktet er lite og ikke veier mye, skal ikke være store kostnadene der.
    Vel mye merkelige tanker mot å sende ut fra USA når det gjelder flere ting har jeg opplevd, som feks nå nylig skulle jeg bestille en snorklevest med munnstykke så man blåser i og tar ut luft selv, veier ikke stort, og er laget av samme matriale som dykkerdrakter, det var uaktuelt og sende ut av statene, så da brukte jeg jetcarrier så gikk alt bra :P
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Lignende tråder

1. Sette opp gipsplater - utfordringer med vinduet
    By Torbjørn in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 07-27-2013, 21:33
  2. Svar: 83
    Siste melding: 12-07-2012, 21:43
  3. 2.1 på 5.1 receiver. Pengene ut av vinduet?
    By westerma in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 25
    Siste melding: 11-04-2008, 23:33
  4. DVD/CD lens cleaner, penger ut av vinduet?
    By yank in forum UHD Blu-ray-spillere
    Siste melding: 07-15-2007, 22:08
  5. Markant oppgradering eller 9000 ut vinduet?
    By @alfakrøll in forum Høyttalere
    Siste melding: 12-22-2006, 00:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •