Hvilken størrelse har din kino? Bredde-Lengde-Høyde. Før/etter Lydisolering/Lydtiltak - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rommet mitt er forresten: 460cm bredde x 780cm lengde x 240cm takhøyde, men jeg har en såkalla chatedral ceiling der kneveggene er 120cm høye, så er det skråtak opp til det flate taket. Bredden på det flate er 180cm.

-e5b5c75c2841322d9c263f0fcf61d739-jpg

Slik ser det ut fra den ene siden til den andre. lengdeveis. Dog er ikke dette en kino, men et 2kanalsrom med kino mulighet. Dvs Kinoen er satt i sammen av restene fra tidligere oppsett stort sett.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel en av de mindre rommene her på forumet, men absolutt ikke det minste

Ca målene er på 2.7m bredde, 3.7m lengde og takhøyde på 2.20m, som dere ser blir det trangt der framme hehe

-img_0805-jpg
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekinodelen i mitt kinotilbygg (50 kvadratmeter totalt) er på litt over 32 kvadratmeter. Lengde 6,59m, bredde 4,86m og høyde 2,45m ferdig gipset. Ferdig med akustikkrammer og høyttalersøyler måler rommet ca 540cm lengde, 446cm til 466cm bredde og 195cm til 235cm takhøyde, avhengig av hvor man måler. Rommet ble stort nok til at jeg kunne planlegge to stolrader, 3 stoler i front med to bord, og fire stoler bak på plattingen.Skulle ønsket meg 1m til lengdemessig, da kunne jeg ha slått ned bakre stolrekke, samt hatt god tilkomst til hylla med LP-plater og platespiller. Det er litt trangt nå bak der.

-img_7259-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -img_7259-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Jeg har vel en av de mindre rommene her på forumet, men absolutt ikke det minste

Ca målene er på 2.7m bredde, 3.7m lengde og takhøyde på 2.20m, som dere ser blir det trangt der framme hehe

-img_0805-jpg

Hvilken sitteavstand har du fra bildet? Hvordan har du lydisolert rommet. Når du spiller litt høyt, kan lyden høres på utsiden av kino?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Hjemmekinodelen i mitt kinotilbygg (50 kvadratmeter totalt) er på litt over 32 kvadratmeter. Lengde 6,59m, bredde 4,86m og høyde 2,45m ferdig gipset. Ferdig med akustikkrammer og høyttalersøyler måler rommet ca 540cm lengde, 446cm til 466cm bredde og 195cm til 235cm takhøyde, avhengig av hvor man måler. Rommet ble stort nok til at jeg kunne planlegge to stolrader, 3 stoler i front med to bord, og fire stoler bak på plattingen.Skulle ønsket meg 1m til lengdemessig, da kunne jeg ha slått ned bakre stolrekke, samt hatt god tilkomst til hylla med LP-plater og platespiller. Det er litt trangt nå bak der.

-img_7259-jpg
    Kjempe flott kino, du er heldig som har et eget tilbygg for kino :-) Jeg er ikke så heldig, må gjøre det beste ut av det jeg har. En kjellerstue som er ganske kvadratisk, ca 17,5 kvadrat før en lydisolerer...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74 Vis post
    Hvilken sitteavstand har du fra bildet? Hvordan har du lydisolert rommet. Når du spiller litt høyt, kan lyden høres på utsiden av kino?
    Jeg sitter ca 2.5m fra tven og lerretet på 90"

Ingen lydisolasjon i det hele tatt, jeg har bare klint til, det høres overraskende lite utenfor huset, men inni er det nok en helt annen brudulje.

Jeg leier sådan leiligheten av min svoger og søster så det og ha løpende samtaler er viktig, jeg ser da også ikke på film på noe massive volum etter klokken elleve på kvelden, de fikk jo også da den gamle subben min når jeg kjøpte de to xtz'ene
    Selve rommet er egentlig bare ene enden på den L formede stua, så bakveggen er kun gardiner, det gjør vel mye negativt og positivt for lyden. Jeg utnytter også dette til og kunne dytte ut reclineren for 'ego' modus og dytter inn en liten 3 seter sofa, kan til og med få inn en klappstol rad bak denne igjen nå som jeg har fått projektoren tak montert, men med lite rom blir selvsagt sweetspot liten også.

Eneste gangen svogers har verdt nede og lurt på hva som foregikk har verdt når jeg så The Dark Knight Rises med nye og ganske så ukalibrerte subwoofere og han lurte på hvorfor sofaen hans hadde fått massasje funksjon, og når den første y-splitten på subbene ble defekt og satte igang et uvær uten like.

Har egen tråd med flere bilder http://avforum.no/forum/showthread.p...par-nye-bilder
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74 Vis post
    Kjempe flott kino, du er heldig som har et eget tilbygg for kino :-) Jeg er ikke så heldig, må gjøre det beste ut av det jeg har. En kjellerstue som er ganske kvadratisk, ca 17,5 kvadrat før en lydisolerer...
    Takk for det, man blir vel aldri helt fornøyd uansett hva man har. Det er jo egentlig alltid noe man kan finne feil på. Min forrige kino var på ca 22 kvadrat, og ganske så kvadratisk. Men jeg fikk fin lyd der også, i hvertfall i stereo. Det kan være litt problematisk i mindre rom, med stående bølger eller hvis man kommer for nær surroundkanalene, spesielt bakerst. Men det meste kan ordnes relativt greit med akustiske tiltak, heldigvis. Tror ikke det er mange her på forumet som har idealmål i kinoen/lytterommet sitt...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for utfyllende svar. Jeg er veldig spent på hva jeg få til i mitt nye hus. Det som blir super viktig for meg i vårt nye hus er å få lydisolert bra. Som jeg har forstått er det beste jeg kan få til rom i rom, men er usikker på hvor mye jeg vil miste av rommet.
    Derfor spør jeg her på forumet hvor mye dere der ute hadde før dere isolerte og hva dere ente opp med etter tiltakene.
    Også hvor stor skjerm og sitteavstand dere har, antall seter og høyttaler oppsett. Men alt av info er bra.
    Når jeg leser om minhjemmekino her på forumet savner jeg at folk skriver mer om rommet. Størrelse og tiltak som er gjennomført for lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stuen/Kinoen min er ca. 17,5 m2 (Bredde ca. 3,60 - Lengde ca. 4,85 - Høyde ca. 2,37).
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch80 Vis post
    Stuen/Kinoen min er ca. 17,5 m2 (Bredde ca. 3,60 - Lengde ca. 4,85 - Høyde ca. 2,37).
    Hei Klipsch80

Har du gjennomført lydisolering og tiltak for å forbedre lyden din ? Eller er 17,5 ca målet på stuen din uten noen tiltak?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg leier leilighet, kan jeg ikke gjøre noe..., så 17,5 m2 er ca. målet på stue1/kinoen uten noen lydforbedrende tiltak.
    Sist endret av Klipsch80; 04-07-2014 kl 14:46
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdige mål BxLxH = 490x400x216cm
    Lerret 265x145cm med sitteavstand (øye-lerret) ca 3,5m
    4 sitteplasser med god plass

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer komplekst her. Langsiden er 7m, lerretsveggen 4,5m, men så stikker et rom inn som gjør at bak har jeg 3,3m og denne innsnevringen dekker ca 2,5m bakerst i rommet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Høyde og bredde kanaler
    By Djspritus in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 10-16-2012, 22:27
  2. Størrelse vs. riktig forhold mellom høyde, bredde og lengde
    By ttorneby in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 10-15-2011, 23:29
  3. Høyde/bredde kanaler?
    By mr x in forum Receivere/forsterkere