Limtredrager skaper problemer for plassering av Sony WPL-HW50ES

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Limtredrager skaper problemer for plassering av Sony WPL-HW50ES

Har en Sony WPL-HW50ES som jeg sliter med å få plassert "riktig". Rommet er B: 368 cm x L: 656 cm. Limtredrageren går på tvers i hele rommets bredde, og stikker 28 cm ned. Ble anbefalt og kjøpte av AV shop dette takfestet http://www.leteng.no/Avdeling/Forsid...45-p0000041332 Etter å ha montert dette i går, ønsker jeg ikke å bruke dette festet. Mest fordi PJ ble veldig ustødig, og at det er stor fare for å støte bort i den. I allefall om jeg bygger det planlagte platået til bakre seterad. Har begynt å bruke Sketchup, og legger ved en .jpg newbie tegning som forhåpentlig viser utfordringen. Håper noen av dere ser den åpenbare og enkle løsningen på dette
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Limtredrager skaper problemer for plassering av Sony WPL-HW50ES-kino_3-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2re Vis post
    Har en Sony WPL-HW50ES som jeg sliter med å få plassert "riktig". Rommet er B: 368 cm x L: 656 cm. Limtredrageren går på tvers i hele rommets bredde, og stikker 28 cm ned. Ble anbefalt og kjøpte av AV shop dette takfestet http://www.leteng.no/Avdeling/Forsid...45-p0000041332 Etter å ha montert dette i går, ønsker jeg ikke å bruke dette festet. Mest fordi PJ ble veldig ustødig, og at det er stor fare for å støte bort i den. I allefall om jeg bygger det planlagte platået til bakre seterad. Har begynt å bruke Sketchup, og legger ved en .jpg newbie tegning som forhåpentlig viser utfordringen. Håper noen av dere ser den åpenbare og enkle løsningen på dette
    Hei,

Jeg har også en drager på akkurat samme sted som du har.
    Det jeg har gjort er å ha projektoren på ei hylle bakerst i rommet, men rommet mitt er 5,4 meter langt, altså litt kortere enn ditt.
    Du sier ikke noe om størrelsen på lerretet ditt, men jeg mistenker at bildet blir for stort.

Jeg sjekka med kalkulatoren for projektoren din og med 6 m kasteavstand (måles vel fra linsa og ikke bak på projektor) må du ha 128 " lerret, og det har du kanskje ikke? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har et 106" http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...10267;c:100541 . Har uavhengig av denne problematikken, faktisk vurdert å sette opp en vegg med inngang til kino rett bak den bakre seteraden. Dette fordi det også er inngang til kontor og et soverom fra "gangen" bakerst i rommet. Da vil det bli en avstand fra bakvegg på ca 5 meter fram til lerret. Med PJ på ei hylle vil vel avstand fra linse til lerret bli ca 4,5 meter. Det skulle vel bli bra?
    Men det betyr jo at rommet blir mindre da… Kinoen er jo på ingen måte ferdig enda, driver bare å tester lyd og bilde etc. så det er rom for endringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har et 106" http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...10267;c:100541 . Har uavhengig av denne problematikken, faktisk vurdert å sette opp en vegg med inngang til kino rett bak den bakre seteraden. Dette fordi det også er inngang til kontor og et soverom fra "gangen" bakerst i rommet. Da vil det bli en avstand fra bakvegg på ca 5 meter fram til lerret. Med PJ på ei hylle vil vel avstand fra linse til lerret bli ca 4,5 meter. Det skulle vel bli bra?
    Men det betyr jo at rommet blir mindre da… Kinoen er jo på ingen måte ferdig enda, driver bare å tester lyd og bilde etc. så det er rom for endringer.
    Ja, det burde gå helt fint :-)

Da blir det tilnærmet likt slik det er hos meg, jeg har også 106 " lerret.
    Du kan jo se her hvordan det er hos meg: http://avforum.no/myhometheater/Vebbis

Det er ikke noe problem med å "skalle" i hylla, det oppleves som god plass opp til projektor selv om det kanskje ikke ser slik ut.
    Når man setter seg ned er man ganske langt unna å skalle, så det er i hvert fall ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo veldig bra ut det da! Fin kino du har!
    Om det ikke kommer fram noe andre løsninger, ser det ut til at jeg får sette opp en vegg da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da bør du vel også tilrettelegge for prosjektoren plasser i denne gangen. Ingen støy eller varme!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Og da bør du vel også tilrettelegge for prosjektoren plasser i denne gangen. Ingen støy eller varme!
    Godt poeng! :-) Kan jo da bli et "teknisk rom" kanskje? Aldrig så galt at det ikke er godt for noe..
    Men… Da vil jo bakhøytalerne komme rett over hodet i stedet for 1,5 meter bak. Synspunkter på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng! :-) Kan jo da bli et "teknisk rom" kanskje? Aldrig så galt at det ikke er godt for noe..
    Men… Da vil jo bakhøytalerne komme rett over hodet i stedet for 1,5 meter bak. Synspunkter på det?
    De vil komme rett over hodet på de på bakerste rad ja, men der sitter jo aldri du ;-)
    Igjen, vil dette bli akkurat som i min kino og jeg synes det er helt fint på bakerste rad og.
    Man hører jo bakhøyttalerne bedre, men synes egentlig det fungerer overraskende bra.

Jeg har 7.1, som deg, og ikke 5.1 som det ser ut som jeg har fra bildene mine.

Det er selvsagt ikke 100% optimalt, men tross alt er det bakre rad, og det fungerer bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.. så sant så sant. Kan jo være at fruen vil ha meg med på bakerste rad når det er ferdig da, men det kan jo bare bli artig det…
    Skulle ha likt å fått høre ditt oppsett Vebbis?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.. så sant så sant. Kan jo være at fruen vil ha meg med på bakerste rad når det er ferdig da, men det kan jo bare bli artig det…
    Skulle ha likt å fått høre ditt oppsett Vebbis?
    Ja, jeg er så lite egoistisk av meg at jeg og fruen sitter alltid på bakerste rad når vi har folk på film-besøk.
    Men det er kanskje hver 20-ende film det er flere enn oss som kikker på, så det går helt fint.

Det er bare å ta seg en tur hvis du bor i nærheten :-)
    Jeg bor i Kongsberg.

Om ikke det er verdens feteste kino så kan du i hvert fall se hvordan det er med størrelse og prøve forskjellen fra 1. til 2. rad og slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier takk for det, men jeg bor i Trondheim, så det blir et stykke :-)

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 02-22-2014, 11:12
  2. Throw distance Sony VPL-HW50ES 2.35:1
    By Mikael10 in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 01-16-2014, 13:06
  3. Sony VW95ES vs HW50ES
    By koff11984 in forum Digitale projektorer
    Svar: 10
    Siste melding: 08-10-2013, 00:59
  4. hhalstensen's Utstyr-/ og byggetråd: Sony VPL-HW50ES bestilt!
    By hhalstensen in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 85
    Siste melding: 05-25-2013, 14:37
  5. Motorisert lerret og Sony HW50ES
    By masimo in forum Lerret
    Svar: 6
    Siste melding: 03-06-2013, 20:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg