Antonsens kino - Atmos & målinger - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  57
Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 512
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og der var jeg ferdig med isolering og all legging av rør som skal ut mellom veggen. Har fått trukket svakstrøm også inn i garasjen. Ingen bilder i dag, men håper på å få begynt på plasting imorgen, eller å isolere taket.

Skal også prøve å få gjerdet inn noe av hagen her slik at bikkjene har litt løpeplass, hadde håpet å gjøre det mer eller mindre ferdig i påsken.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går fremover her.. alle gjerdestolpene er banket ned, og jeg er ca halveis med plasting og isolering i selvegarasjen. Skal ta litt bilder imorgen. Men var litt av en slitsom møkkajobb å holde på i taket plaste litt, isolere litt, plaste litt osv. Finnes det egentlig noe lur måte å gjøre dette på? Beste hadde vært å hengte opp all isolasjonførst, men holder seg ikke helt 100% på plass alle steder av seg selv...

Måtte kjøpe stiftemaskin på biltema da min gamle nektet å virke, så fikk ikke gjordt fullt så mye igår som jeg håpet på.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en liten bildeeoppdatering på hva som har skjedd de siste dagene her i garasjen.

Først og fremst, så har jeg fått isolert og plastet ferdig selve garasjen i taket - noe som tok lengre tid og var endel mer plundrete enn jeg hadde håpet på

-oversikt-jpg

Har såvdit begynt skilleveggene, festet bunnsville i går. Gikk ganske greit, og tror det skal være noen lunde 90 graders vinkel på vegg i forhold til eksisterende. Ble en del målinger, men resultatet ble ganske greit tror jeg.

-bunnkort-jpg

-bunnlang-jpg

Bunnsvilla er festet med noen sånne skruer og plugger, så er ikke direkte bekymret for at den flytter seg når subben drar i gang.

-bunnskrue-jpg

Slik ser selve kinoen ut i dag - desverre ikke helt klart for film. Men må nok gjøre ferdig selve garasjen først.

-kinoen-jpg

Har også sponset biltema litt med kjøp av noe luftverktøy. Litt størrelses forskjell på stiftepistolen og spikerpistolen

-biltema-jpg

Ellers har jeg kjøpt inn noen spotter for å teste dimmemodulene mine, for å se hvordan de takler LED pærer. Det er da vanlig 230 spotter hvor jeg skal bytte pærene til LED. Har ikke fått testet dimmekurvene enda.

-pott-jpg

-led-jpg

Vi for se hvor mye som blir gjordt i resten av påsken, men blir det like fint vær som det er meldt de neste dagene blir det nok heller slikking av sol og grilling tenker jeg.

Tussi har ihvertfall inntatt ferie modus

-sov-jpg

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går virkelig fremover her nå, sirant!

Kjenner godt til at ting som regel er mer plundrete enn ønsket,- spesielt når man jobber alene.

Hva gjenstår i selve garasjen? Gips i taket, og plast og gips på vegger?
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja - og hvertfall når man arbeider over hodet så blir det fort litt plunder Stiv i nakken i dag, så har blitt litt vinyl og rødvin isteden

I selve garasjen er det plasting og gipsing som gjenstår ja, samt det elektriske. Ikke vanvittig mye jobb, men som vi alle desverre får erfare så tar ting tid Satser på å få leid en gipsheis, helgen om 14 dager. Når taket er ferdig skal gipsing av veggene gå relativt fort. Så da har jeg 14 dager på meg å plaste ferdig samt å sette opp skilleveggen, noe som skal gå greit.

Ellers er alle komponentene til sikringskap handlet inn, blir en relativ stor fordeling i garasjen pga all styringen - men dette er faktisk en av de tingene jeg kan, jobber som tavlemontør, så det skal jeg fikse ganske greit. Ligger flatpakket på en pall i utehuset Har tenkt til å bygge dette iløpet av påsken.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Hehe, ja - og hvertfall når man arbeider over hodet så blir det fort litt plunder Stiv i nakken i dag, så har blitt litt vinyl og rødvin isteden

I selve garasjen er det plasting og gipsing som gjenstår ja, samt det elektriske. Ikke vanvittig mye jobb, men som vi alle desverre får erfare så tar ting tid Satser på å få leid en gipsheis, helgen om 14 dager. Når taket er ferdig skal gipsing av veggene gå relativt fort. Så da har jeg 14 dager på meg å plaste ferdig samt å sette opp skilleveggen, noe som skal gå greit.

Ellers er alle komponentene til sikringskap handlet inn, blir en relativ stor fordeling i garasjen pga all styringen - men dette er faktisk en av de tingene jeg kan, jobber som tavlemontør, så det skal jeg fikse ganske greit. Ligger flatpakket på en pall i utehuset Har tenkt til å bygge dette iløpet av påsken.
    Ting tar tid ja, indeeed :P Flott fremgang i allefall
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, deilig at det skjer litt. Skulle vært påske fri litt oftere...

Fikk gjordt litt i dag også, var egentlig ikke meningen men klødde litt i fingrene...

-dsc_0495-jpg

Nå derimot er nettopp grillmaten slukt, og jeg nyter kveldsolen på verandaen, fint påske vær!

-dsc_0510-jpg

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å få gjort alt for mye med slikt vær nei, men du fikk til begge deler
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på radioen at det er fint vær her i Halden også. Har ikke opplevd så mye av dette i mitt "Underground Theatre".

Flott å se fremgang kombinert med kos!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja takk begge deler

Forløbig så er jo kinoen en "åpen" løsning, blir verre når garasjen er ferdig - da må jeg fumle i mørket når jeg jobber.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bildet i dag, men fikk ett par timer i garasjen i dag også - nå er veggene helt ferdig og jeg er klar for å sette opp bokser og trekke rør til skjult anlegg i garasjen. Får antageligvis begynt på dette fredag

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjordt litt i dag også, begynner snart å bli klar for platelegging i garasjen ( og dermed kan jeg endelig snart begynne på kinoen, hehe).

Bestemte meg for å lekte ned taket i garasjen med 36x48, istedenfor å skru gipsplatene rett på takstolene - tror dette blir bedre/stivere og at det holder seg pent lenger. Siden takstolene er såpass brede er det litt bevegelse i midten av garasjen, tenker jeg ihvertfall. Handlet 51 meter, fikk stablet dette på taket av bilen, men desverre viste det seg å være ca 10 meter for lite... Får handle dette til uka igjen, er hvertfall ikke mye som gjenstår med taket.

Ellers fikk jeg trukket skjultanlegg til garasjen, og begynt å isolere litt. Er dårlig til å ta bilder før "øktene" er ferdig, så blir bare ferdig bilder denne gangen også.

Jeg har da benyttet meg av Schneider bokser, og trukket 20mm rør. De to boksene helt til høyre er for bus-en, mens rør utstikket er for 3fase 16A. Til venstre i bildet kan man så vidt se spikerslag for sikringskapet, som skal delvis felles inn på motsatt side av veggen.

-vegg-jpg

Kom ikke fult så langt på denne veggen, men har i hvertfall begynt. Boksen høyt på veggen er for taklyset - her ser jeg for meg å bare legge stive rør mellom armaturene. Blir tre rader med to armaturer på hver. Antageligvis kommer jeg til å fordele det på tre faser, slik at jeg kan skru av lyset over porten når den står oppe.

-vegg2-jpg

Her ser vi gangen inn mot kinoen, får litt mer følelse av størrelsene nå som jeg har begynt å isolere. Her blir det ganske trangt, men er tross alt en gang i en garasje, så kan ikke klage Opprinnelig hadde jeg tenkt til å arkivere CDene (ca 1200) og blu-ray filmene mine her, men ser at det blir alt for trangt. Blir heller ett lite "arkiv" til dette i huset tenker jeg. Har rippet alt til mkv og alac uansett, så streamer det fra en linuxbasert server jeg har stående i huset. Regner med å henge noen postere på veggen her bare, enten noen gamle turneplakater fra tidligere meritter, eller så syns jeg @morjohan sin lysramme opplegg virker spennede også

-gang-jpg

Imorgen er det demo hos Andreas21, noe som alltid er gøy - kanskje jeg gjør litt på søndag, men prøver å holde søndager som hviledag

God Helg!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å gå seg til her, sirant! Og vi ser virkelig begynnelsen på en hjemmekino!
    Dette lysrammeprosjektet du nevner er noe jeg driver med når jeg er lei av å trekke rammer etc. Jeg er ikke akkurat begunstiget med så mye tålmodighet fra naturens side.

Skal få lagt ut noen bilder i tråden min,- og dersom du ønsker det: her også. Etter mye prøving og feiling så begynner prosjektet å bli bra.

Gleder meg til nye oppdateringer i tråden din, sirant!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppdatering!

Godt og se du bruke schneider, jeg lærte sist Bror min var hos meg at det er halv pris på de i forhold til elko bokser

Gleder meg til å se hva som skjer vidre

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å dele bildene av rammene @Morjohan - er veldig spent på dette Kanskje jeg må invitere meg selv på demo hos deg endag, for å se dette live - har trua

Du som har en elektriker bror @matsijatsi - kommer du til å gå for schneider stikk også? Tror jeg ender på elko pluss selv.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å dele bildene av rammene @Morjohan - er veldig spent på dette Kanskje jeg må invitere meg selv på demo hos deg endag, for å se dette live - har trua

Du som har en elektriker bror @matsijatsi - kommer du til å gå for schneider stikk også? Tror jeg ender på elko pluss selv.
    Nei det blir elko pluss ja, liker designet dems så godt (skal sies jeg ikke har sjekket ut schneirder da) men selve koblinsboksene til schneider er jo 99,999998% like elko sine bortsett fra prisen, og i alt dette skader det jo ikke å spare litt.
    Men hvis du ser bildene av alle boksene mine så ser du jo tydelig at det er elko jeg har, på det tidspunkt vi satte de opp visste ikke B om at de var halve prisen enda, så jeg fikk ikke spart noe gitt

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysrammene er 80% ferdige, sirant,- legger ut bilder når de er 90%...

Når det gjelder demo, så er du hjertelig velkommen! (Og det gjelder andre også.) Kinoen er langt fra high-end,- men kanskje et rom som er oppnåelig for de fleste av oss?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det MorJohan. Blir langt fra high-end her også, men samtidig er det utrolig mye gode kjøp å gjøre her i mid-end, så er nesten mer spennende å kikke i slike kinoer

Absolutt greit å spare litt der man kan Matsijatsi

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig fått isolert resten i dag, så da er det enten plasting av veggene, eller å få gjordt ferdig lektene i taket som står på programmet neste uke.

-vegg-jpg

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir tre rader med to armaturer på hver. Antageligvis kommer jeg til å fordele det på tre faser, slik at jeg kan skru av lyset over porten når den står oppe.

-vegg2-jpg
    Dette med å slå av lyset over porten hørtes utrolig smart ut. Kan jo gjerne automatiseres med en endebryter også,- gjerne i kombinasjon med en kontaktor. Tenker litt på startstrøm for lysrørsarmaturer.

Her ser vi gangen inn mot kinoen, får litt mer følelse av størrelsene nå som jeg har begynt å isolere. Her blir det ganske trangt, men er tross alt en gang i en garasje, så kan ikke klage Opprinnelig hadde jeg tenkt til å arkivere CDene (ca 1200) og blu-ray filmene mine her, men ser at det blir alt for trangt. Blir heller ett lite "arkiv" til dette i huset tenker jeg. Har rippet alt til mkv og alac uansett, så streamer det fra en linuxbasert server jeg har stående i huset. Regner med å henge noen postere på veggen her bare, enten noen gamle turneplakater fra tidligere meritter, eller så syns jeg @morjohan sin lysramme opplegg virker spennede også

-gang-jpg
    Hvor bred blir gangen etter gips og evnt. panel? Det er jo ikke mye en hylle for DVD og Blu-ray vil bygge?

Forøvrig fått isolert resten i dag, så da er det enten plasting av veggene, eller å få gjordt ferdig lektene i taket som står på programmet neste uke.

-vegg-jpg
    Det går ihverfall unna, sirant! Nesten synd at du skal ha biler i kinoen...
    Sist endret av MorJohan; 04-28-2014 kl 17:37

Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stue-kino vs. dedikert kino.. deling av Hjemmekinokategorien?
    By Frode.N in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 07-29-2015, 02:15
  2. Hjemme hos Sirant
    By sirant in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 378
    Siste melding: 03-07-2015, 15:12
  3. Kino i garasje ?
    By ivarman in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 08-05-2012, 20:12
  4. Kino i Garasje!?
    By SpiderPig in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 01-19-2010, 14:17
  5. Garasje kino...
    By EXCEL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering