Antonsens kino - Atmos & målinger - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  57
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 513
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi har fått ryddet litt idag, så det er klart for att det kommer ett lass med materialer. I tilleg har vi satt opp spikerslag til toppsville på vegg mellom garasje og kino, syns sånn halveis på bildet.

-inter1-jpg

Assistentene idag var relativt misfornøyd med temperaturen og snorker demonstrativt på sofa nå
    -internettet-jpg

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Har lagt rør mellom garasje og huset, men fra røret og til parabolen må jeg grave ca 20m.
    Det hadde kanskje vært like greit å sette en egen parabol på garasjen?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde nok vært det enkleste - men syns det for holde med de to parabolene jeg allerede har hengt opp ute. Har fra før en til tv og en til satelittbredbånd. Er forholdsvis kjapt og enkelt å grave de siste 20m, trenger jo ikke å ligge så dypt.

Ellers har vi forberedt for slemming av muren utvendig idag ved å ta vekk det verste av jord som ligger mot muren. Satser på å ta første strøk i morgen hvis det er fint vær. Dvs, først må vi vel prime så eventuelt første strøk med slemming blir nok tirsdag/onsdag.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått primet grunnmuren nå - dette er ikke noe jeg har noe erfaring med fra tidligere, men tror det gikk sånn tåelig greit. Ble en grisejobb, så gadd ikke å ha kamera hengende rundt halsen, så ble heller ett par mobil bilder. Satser på å få slemmet ferdig i løpet av uka, hvertfall utvendig også. Tenkte eventuelt å gjøre dette på innsiden også, som en ekstra sikring?

Vedlegg 111185

-photo-905-jpg

Jeg har ingen anelse hvorfor iphone bildene kommer konsekvent feil vei når jeg legger de ut - men orker ikke å bruke så altfor mye tid for å finne ut dette. Tar med kamera på neste økt
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -photo-904-jpg  

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke noe jeg har noe erfaring med fra tidligere....
    Jeg må få sitere Pippi Langstrømpe: "Det har jeg aldri gjort før,- så det klarer jeg!"

Her går det fremover,- tipper du gleder deg til å få materialer i hus.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - grei innstilling det

Ja skal bli deilig å få masse materialer i hus - da har vi å gjøre i en god stund fremover, ser for meg at det blir billigere å gjøre to "store" bestillinger også i steden for å hele tiden kjøre innom byggemarked - i tillegg så kjøpte vi fra ett lite firma ett litestykke unna sentrum, så leverer samme mengde materialler for 5000 mindre enn hva jeg må betale for å hente selv på lokale/nærmeste kjedebutikker.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte rykter om at det lå noe på gårsdplass å ventet på meg idag, så reiste hjem litt tidligere. Nå med litt lengre armer enn om morgenen har jeg fått bært inn alt uten om gips platene - de blir for uhåndterlig alene, så de får jeg ta ikveld.

"litt" isolasjon:

-isol-jpg

Litt diverse for å bygge opp vegg, 2x2 - 2x4 - 2x6 - 2x8

-konst-jpg

Smartpanel er bært inn i carport

-mdf-jpg

Her står gipsen fortsatt ute, som jeg bærer inn ikveld.

-gips-jpg

Er i tillegg litt forkjølet, så blir nok ikke gjordt så mye mer i dag. NÅ skal jeg ha en halvtime på sofa før bikkjene må luftes

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du jammen fått litt å pusle med...

Ser frem til at du begynner å transformere denne haugen med materialer om til en kino!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jeg frem til også når jeg er ferdig med slemmingen regner jeg med å gå i gang med isolering. I tillegg bestiller jeg nok sikringsskap i begynnelse av neste uke - må bare bestemme meg "endelig" med valg av styresystemet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jeg frem til også når jeg er ferdig med slemmingen regner jeg med å gå i gang med isolering. I tillegg bestiller jeg nok sikringsskap i begynnelse av neste uke - må bare bestemme meg "endelig" med valg av styresystemet.
    Jeg kommer til å gå for Nexa. Det er rimelig og dekker etter hva jeg har funnet ut, mine behov. Men det finnes garantert bedre styresystemer der ute,- Elko, Siemens, X-Comfort.
    Nå starter du på scratch, og bygget ditt blir garantert ikke billig. Så da spørs det om du vil spare et par tusenlapper på et rimelig system, eller å legge til disse tusenlappene på "den store regningen..."

Dersom jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg ikke vært i tvil,- jeg hadde gått for Elko. Siemens og X-Comfort er vel mer eller mindre til å styre store systemer slik som hele hus, og også mer egnet til å styre reguleringssløyfer. Men ettersom det her er snakk om kun ett rom (+ garasje) så ville Elko vært mitt førstevalg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg hadde lenge bestemt meg for å gå for xcomfort - kjøpte til og med litt utstyr for å styre lyset på kjøkkenet i fjor - men er ikke helt 100% fornøyd. I tillegg syns jeg det fort blir litt mye "styr" når jeg skal styre varme, bevegelse etc. Mye utstyr som må skjules trådløst har sine fordeler, men jeg syns det er litt "skummelt".

har mer eller mindre bestemt meg for å gå for ett kablet system, litt mer styr når jeg skal integrere resten sv huset men blir å ta ett rom omgangen. Prøver å tenke litt langsiktig på det. Jeg har kikket på hdlnordic.no som selger hdl bus system. Tror det kan bli bra. Prismessig blir det ganske likt xcomfort, når jeg har regnet på priser på det fra Tyskland.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det du kjøper materialene fra? Hvem er det som har denne Knauf isolasjonen?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiskum bygg. Holder til på Darbu, men jeg har bare ringt/mailet med de og bedt om pris på de tingene jeg trenger ferdig levert. Sparte nok 5-6 tusen i forhold til alternativene her i byen, selv om jeg fikk 30% prosent både på stiltre og bycco - selv om jeg fikk det levert på døra.

Vil anbefale deg å sjekke med de når du kommer sålangt

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kjenner til Fiskum bygg. Er det et par forskjellige typer isolasjon du har på bildet der? Jeg kjenner ikke til denne Knauf isolasjonen i det hele tatt. Har den samme egenskaper som Glava/Rockwool både hva gjelder hvarmeledningsevne og lyddemping?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare foskjellige tykkelser på de forskjellige pakkene, såvidt jeg husker. Knauf klør ikke, så det er hvertfall en fordel - samt at den kostet ca 10 kroner mindre pr 2m.

Når jeg lesere på nettet så virker det som at glava/rockwoll/knauf har alle sine forskjellige fordeler/ulemper - og det går kanskje litt på smak&behag? Tror kvalitetsmessig at det jevnt over er ganske likt - spørs kanskje litt hva man prioriterer. Jeg vet ærlig talt ikke helt, og det ble litt sånn tilfeldig valgt. (Mest pga pris).

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har oppdatert her, og har vel ikke skjedd allverdens heller. Men litt har jo blitt gjordt.

Anseer meg mer eller mindre ferdig med slemmingen ute nå:
    -slem1-jpg

-slem1-jpg

Har fått isolert nesten all yttervegg, så nå må jeg bare gjøre ferdig svakstrømskablingen som skal gå ut, samt legge rør til utelysene - så skal det plastes. Tenkte å kjøpe en billig luftdrevet stiftemaskin på biltema. Var en for rundt 300 kroner som hadde billige stifter som sikkert fungerer fint til plasten. Luft og el verktøy er gøy

-iso1-jpg

-iso2-jpg

I tilleg har styringssystemet som skal monteres i skapet kommet, har koblet det kjapt sammen på en provisorisk DIN skinne for å se om jeg fikk kommunisert, og det virka. SÅ da blir det å bygge skapet i påsken antagelgvis, hvis delene kommer. Kan ikke programeringen enda, så blir nok kjørt "manuelt" i starten.

-hdl-jpg

Litt off topic til slutt, men fikk ei pakke med 1600 innecover fra power-buy kjøpet på hfs. Så nå må jeg få igang ultralydvaskeren min...

-inner-jpg

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har oppdatert her, og har vel ikke skjedd allverdens heller. Men litt har jo blitt gjordt.

Litt off topic til slutt, men fikk ei pakke med 1600 innecover fra power-buy kjøpet på hfs. Så nå må jeg få igang ultralydvaskeren min...

-inner-jpg
    Ultralydvasker høres interessant ut! Hvor mye må man ut med for noe sånt (hvilken type har du?), og hvor mye kostet innercovrene?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innercoverne kom vel på ca 1,3 stykket. Alt inkludert. I dette powerbuyet var det handlet i underkant av 40 000 cover, så det presset nok prisen ned

Jeg har kjøpt en av disse, men husker ikke i farten hvilken størrelse http://www.ebay.co.uk/itm/Profession...item2a30afe783

I tillegg har det blitt motordeler og hastighetsregulator fra kina. Maskinen er ikke oppe å går nå, men jeg hadde tidligere en versjon som fungerte, men som så helt for jævlig ut. Holder på å sette sammen ny, men alt tar tid

Scrooge på HFS selger ferdig byggde, ser meget bra ut - men jeg har ingen tvil på at du kan bygge noe selv som ser like fine ut Sjekk hfs for inspirasjon.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for fin info! Fulgte med på tråden til Scrooge her da han bygde platevasker av en gammel platespiller. Var ikke klar over at han drev og bygde ultralydvaskere også! Skal lese meg opp på dette nå, fint å ha noe fornuftig å holde på med om kveldene nå som projektoren har konka ut...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan jeg absolutt anbefale - og det er liten tvil om at det virker. Mange plater som blir som nye Jeg har tenkt til å vaske hele samling så fort maskinen blir ferdig, men den forrige prototypene jeg hadde fungerte også bra - var ett par ebay plater som jeg ikke turte å legge på tallerken og etter vaske spilt de som nye. Handler du mye brukt og eventuelt har en stor gammel samling er det alfa omega å ha en vasker. Tom nye plater kan tjene på en vask.

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stue-kino vs. dedikert kino.. deling av Hjemmekinokategorien?
    By Frode.N in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 07-29-2015, 02:15
  2. Hjemme hos Sirant
    By sirant in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 378
    Siste melding: 03-07-2015, 15:12
  3. Kino i garasje ?
    By ivarman in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 08-05-2012, 20:12
  4. Kino i Garasje!?
    By SpiderPig in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 01-19-2010, 14:17
  5. Garasje kino...
    By EXCEL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering