Antonsens kino - Atmos & målinger - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  57
Side 26 av 26 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26
Viser resultater 501 til 513 av 513
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -skjermbilde-2016-08-20-kl-15-54-53-jpg

Når jeg snudde fase kom dippen der hvor jeg deler (40hz).

Tok også en måling med sub alene, ser ut til at det er dipp samme sted med mindre. Blir veldig usikker av dette. Hadde beste måling med marantz med en sub i midten. Kanskje en ide og plassere begge i midten baklerretet?

Prøvde litt til med deling 60hz:

-skjermbilde-2016-08-20-kl-16-21-41-jpg

Er vel også 60hz deling som ser best ut, og her er det ganske tydelig at den skal stå i reversed.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ja, absolutt mye muligheter her.

Har fått justert og målt litt, har redusert dippen litt men ikke på langt nær nok. Er nok tiltak i rommet som er det beste trikset her.

Demping av frontvegg/baklerretet?
    Det er bedre å justere litt på Distance på subbene enn å justere på eq. Jeg har redusert heftige dipper med mange dB med dette.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Gurba er inne på så kan det være mye å hente på å eksperimentere med å justere avstand til sub ja.

Og som du er inne på selv , så kan det også lønne seg å teste med flere subplasseringer også hvis du har muligheten.

Og i REW så er det vanlig bruke logaritmisk skala slik at bassområdet får mer fokus. Og sette visningen til å gå fra 15 til 200hz når man har fokus på bassen
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg eksperimenterte litt med justering av avstand også. Skal se litt med selveplasseringen, men er noen reale monstere dette her, setter jeg de i midten (bak senter) kommer jeg ikke forbi hvis jeg skal koble noe på fosterker eller lignende. Er jo ikke så ofte, men er litt upraktisk allikevel. Får tenke litt på det

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke så enkelt alltid , det er mye man skal ta hensyn til. Får håpe du finner en løsning du blir fornøyd med
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er absolutt fornøyd allerede

Så en film med atmos og masse effekter igår kveld (san andreas) og det var utrolig gøy. Syns lyden er detaljert i alle kanaler og kommer tydeligere frem enn med marantzen. Også spilt 2-3 lper og liker lyden. Har ikke "tvangslyttet" til noe enda, men hørte på en referanse LP og det var tilløp til gåsehud så må jo være noe riktig. Blir nok mer testing etterhvert, nå koser jeg meg først og fremst med musikk og film.

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut - greit å ha noen "tweaks" til gode også

9. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, absolutt. Viktig å ikke drepe gleden med musikk og film ved å kun tweake/teste/lete etter feil

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på utkikk etter en bedre løsning til rack/hyller for forsterkere. Noen som har noe forslag, som bygger minst mulig i bredden og hvor man gjerne kan justere høyden på hyllene etter behov. Trenger da plass til minst fem effektforsterkere, prossessor, og satellitt tuner.

Helst noe billig :-) utseende har ikke allverdens å si, men pga subbene har jeg begrenset plass.

kanskje dette er veien å gå?

diyrack
    Sist endret av sirant; 08-22-2016 kl 21:08

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ingen dum løsning det der. Lagde meg et lignende rack selv for tre-fire år siden.
    Hvis du ser på bildet her på post 146 , så ser du det.http://avforum.no/forum/hvilket-utst...r-taket-8.html
    Kjøpte bare gjengestål og muttere på Biltema , og fikk et lokalt firma som driver med stål til å kappe til , bore hull og lakkere 4 plater.
    På bildet der er det bare i bruk to plater , men brukte alle 4 på et senere tidspunkt. Veldig grei løsning som er veldig justerbar og plasseffektiv.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så veldig fint ut det ja. Har nok bestemt for en slik løsning også. Har gjengestag, muttere og skiver liggende samt noen sponplater så har egentlig det meste. Blir bygging til helgen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det litt bygging av benk/rack idag. Fornøyd med resultatet - men gleder meg ikke til å koble alt sammen igjen....

-img_6629-jpg

-img_6631-jpg

Prøve montering, for å markere hull til gjengestag

-img_6644-jpg

-img_6645-jpg

Slik ble det til slutt, vurderer å sette inn oppo-en der også

-img_6661-jpg

-img_6663-jpg

-img_6665-jpg

Satser på å korte ned alt av kabler, lodde på nye plugger osv så tar nok tid før alt er oppe og spiller igjen.

15. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å sparke igang litt liv i tråden igjen, lenge siden jeg har postet noe her nå.

Peter Hammil konserten var veldig bra, en rolig og lun atmosfære - første gang jeg måtte hviske når jeg bestilte en øl (!). Ellers ble det lite shopping i London denne gangen, men endel ølsmaking og livsnytelse, satser på 1-2 turer til i år så blir flere muligheter til å tråle bruktsjappene. Kanskje jeg legger ut noen London bilder til helgen.

Har fått handlet både litt film og musikk i det siste, så har mange timer fremfor meg med disse:

Mye spennende her etter min smak Har også handlet Jazz at the Pawnshop, men den glemte jeg å sette frem for bildet.

Har luktet både på ny pick-up og høyttalere ifjor høst/vinter - men endte isteden med å kjøpe meg en ny gitar Har alltid vært en gibson man, men de siste årene har både Stratocaster og telecaster vært fristende, da det dukket opp en utgående amerikansk standard stratocaster til en hyggelig pris, samtidig med morsdagstilbud (!) på gitarsjappa så ble det endel kroner å spare så da slo jeg til. Låter bra, og er veldig god å spille på.

Men det har da skjedd noe i kinoen også, hadde ganilsen på besøk mandag med måleutstyr og tålmodighet Jeg har ment at det bor mer i høyttalerne enn det jeg har fått ut av de, og etter litt måling endte vi med å flytte subbene noe og ikke minst flytte lytteposisjon frem nesten en meter. Dette gjorde virkelig underverker, og sammen med litt finjustering av delefilter osv i prossessoren ble det en solid oppgradering. Integrasjonen mellom sub og helicon, samt samspill med rommet ble langt bedre nå enn tidligere noe som kan få meg til å revurdere valg av fremtidige erstatninger til helicon. Virkelig en verdifull kveld vi hadde. Anbefales

Skal prøve å ta noen ordentlige bilder senere, men hvis man ser på bildet her så stod sofaen nesten helt inn til platespilleren tidligere.

Hvis noen er interessert i demo og en kaffe er det bare å sende en PM.

Side 26 av 26 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26

Lignende tråder

1. Stue-kino vs. dedikert kino.. deling av Hjemmekinokategorien?
    By Frode.N in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 07-29-2015, 02:15
  2. Hjemme hos Sirant
    By sirant in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 378
    Siste melding: 03-07-2015, 15:12
  3. Kino i garasje ?
    By ivarman in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 08-05-2012, 20:12
  4. Kino i Garasje!?
    By SpiderPig in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 01-19-2010, 14:17
  5. Garasje kino...
    By EXCEL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering