Antonsens kino - Atmos & målinger - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  57
Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 513
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skal ikke isolasjon innenfor disse platene altså ?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, isolerer fortløpende Orker ikke å ha så mye åpen isolasjon rundt i rommet, blir så mye støv i hals og nese, hehe.

Legger også asfalt plater langsmuren mellom stenderne.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -vegg-jpg

Der var endelig bakveggen ferdig. Satser på å fortsette med neste vegg senest i morgen etter jobb.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt til. Nå er det 4,5 hele plater uten hulltaking før terrortekniskrom kommer. Har som mål å ta de hele platene i morgen.

-vegg2-jpg

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nærmer deg en ferdig kino
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, begynner å se lyset i enden av tunnelen nå

Har tatt siste vegg i kinoen nå, gjenstår tekniskrom bak lerret samt noe ved døren inn til kino.

-vegg3-jpg

Newcomer -moviefreak- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Seint svar dette. Vet ikke om du har funnet noen løsning på ventilasjonen din, for jeg startet akkurat å lese på denne tråden.
    Jeg har ihvertfall kjøpt denne:

AVshop.no / TwinFresh RA1-50 Hjemmekinoventilasjon med varmegjenvinning <54 m³ / time

Den har jeg installert i en kjeller, og den fungerer bra. Den kan trekke inn uteluft eller suge ut inneluft, den har også en funksjon der den veksler på dette automatisk.

I kinoen jeg bygger tenkte jeg meg å ha to slike. en i ene enden av rommet som trekker inn, og en i andre enden av rommet som suger ut.
    Jeg kommer nok til å trekke noen rør til dette slik at jeg får plassert selve vifteenheten lengst mulig vekk fra rommet for å eliminere støy. dette er kanskje ikke nødvendig siden de bråker lite i utgangspunktet.

Mvh Dag Tore

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg endte med en avtrekksvifte på loftet med to kanaler som suger luften ut av rommet. Har to tilluftskanaler i tillegg. Alle fire har lydfeller montert. Ser ut til å fungere greit så langt hvertfall, men har ikke fått testet noe i forbindelse med lydlekasje enda.

Noen plater til

-tekn1-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet litt lenger, gjenstår å splitte to plater, en i hvert hjørne mot lerretveggen i tillegg skal det på høyre siden av bildet komme en dør inn i selve garasjen - men siden jeg ikke har kjøpt noen dør venter jeg med å skjære hull.

Har ikke handlet stenderverk i dag for det manglende til døra mot gang, så de to platene som mangler der får jeg ikke gjordt før etter påske. Er riktignok fornøyd med innsatsen da jeg nådde målet i påsken.

Splitter nok de to siste platene i morgen samt begynner å rydde litt (igjen).

-teknink-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ryddet litt de siste dagene, samt handlet litt stenderverk for døråpningene - håper å få gjordt litt til helgen igjen.

MEN - disse kassene i taket, istedenfor å bruke MDF plater slik som sagnomspunte @kenti - disse sponplatene gjør kanskje samme nytte, kanskje til og med bedre? Skal males svart.

SPONPL WALLS2PAINT 12X620X2390 - Carlsen Fritzøe Handel AS

Noen synspunkter?

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Walls2paint på barnerommet og vårt eget soverom når vi bygget huset. Greie plater som man ikke trenger grunne, MEN de må legges nøyaktig hvis du ikke skal pusse/sparkle skjøtene. Jeg har prøvd disse både med maling direkte og med tapet. De er også nokså porøse så behandle de fint før du får de på veggen/taket etc.

Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Har ryddet litt de siste dagene, samt handlet litt stenderverk for døråpningene - håper å få gjordt litt til helgen igjen.

MEN - disse kassene i taket, istedenfor å bruke MDF plater slik som sagnomspunte @kenti - disse sponplatene gjør kanskje samme nytte, kanskje til og med bedre? Skal males svart.

SPONPL WALLS2PAINT 12X620X2390 - Carlsen Fritzøe Handel AS

Noen synspunkter?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Det bør være håp for å klare å legge dette finere enn med mdf plater uten "sammenkoblinger" håper jeg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi etter to kvelder fått gjordt litt i kinoen. Gjenstår tekniskrom, men to av de 17 platene jeg fikk var feilvare.

Blir nok litt sparkling for å si det slik, men alt i alt er jeg fornøyd.

Neste på planen nå er hulltaking til spotter. Går nok ett par uker før jeg begynner på platene i tekniskrom.

-img_0952-jpg

-img_0953-jpg

Skal ta noen ordentlig bilder til helgen, når jeg har fått tatt en liten rydde sjau.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har nevnt dette før men hvorfor legger du gipsplatene "utenfor" stenderverket?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å legge lydplater på kanten som stikker ut. Litt slik som kenti gjorde bortsett fra at han lagde egne vinkler litt høyere. Vil ha lydplater og selve taket mest mulig flush.

Litt vanskelig å forklare

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente gipsen i taket er ikke lagt med kanten av plata mot tak bjelkene. Ingen skruer langs kanten av gipsen. Vil de ikke vibrere stygt med bassen?

-bilde-2-jpg
    Sist endret av Delthral; 04-24-2015 kl 07:46

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah sånn ja, tja vet ikke. Årsaken til at det ble slik er at jeg la gips lag 2 anderledes vei enn det første. Ikke tenkt så nøye på det, skal jo henge lydplatene osv - men kan jo være ett alternativ å legge ett bord på tvers kanskje som avstiver.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,003
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde nok ha vært spikerslag under alle skjøter, spesielt under topplaget dersom platene under ligger forskjøvet. Ser at det spesielt på den ene siden på bildet er relativt stort overheng som ikke er skrudd. Vet ikke om det vil ha betydning for annet enn lydlekkasje, og muligens er det godt nok. Men jeg ville ikke ha gjort det slik. Når man har flere lag gips er det nok å hefte det første, mens det andre laget må skrues godt fast slik produsenten tilråder.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ble bestemt litt spontant, så var kanskje ikke godt nok gjennomtenkt.

Men alle må vel bygge to kinoer, en til test og en til referanse om noen år ;-)

jeg skal føle litt på de angående vibrasjoner i løpet av helgen. Lydlekasjer ut får være som det er.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer ikke mye her om dagen desverre, men har i hvertfall fått hentet de to siste platene for taket, samt handlet litt sparkel. Rekker nok ikke å gjøre noe spesielt neste uke, men forhåpentligvis kan jeg gjøre taket ferdig uken etter det. Gjenstår fortsatt masse jobb, male, gulv, elektrisk, baffelvegg +++ så tror nok målet om å bli ferdig til sommeren er litt optimistisk - ny ferdig dato er til jul

Tror muligens jeg går vekk fra teppefliser på gulvet slik som originalt var tenkt, og heller går for laminat av rent praktiske hensyn mtp vasking osv. Blir muligens litt "friskere" luft også med ett slikt gulv. Heldekkende teppe er kanskje ikke det beste lydmessig heller, etter hva jeg har lest.

Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stue-kino vs. dedikert kino.. deling av Hjemmekinokategorien?
    By Frode.N in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 07-29-2015, 02:15
  2. Hjemme hos Sirant
    By sirant in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 378
    Siste melding: 03-07-2015, 15:12
  3. Kino i garasje ?
    By ivarman in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 08-05-2012, 20:12
  4. Kino i Garasje!?
    By SpiderPig in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 01-19-2010, 14:17
  5. Garasje kino...
    By EXCEL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering