Antonsens kino - Atmos & målinger - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  57
Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 513
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det

Tenkte mest på høyøtaller plassering og om jeg har glemt bort noe, men tror det meste skal være med på tegningen. Kjedelig å glemme bort ett rør..

Hvis du mener å projektoren på den andre kortveggen så er dette egentlig ikke en vegg men en baffelvegg. Skal ha noen høytallerne skjult bak lerretet.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke skjedd allverdens i kinoen den siste tiden - har hatt mye å gjøre ellers, blant annet vært en tur til Island og neste helg skal jeg til London på Morrissey konsert - men har hatt ei lita økt i dag. Kommet godt i gang med kassene i taket. Eneste som gjenstår nå er kassen over hodet og kassen mot garasjen - så kan jeg begynne på det elektriske

Slenger ut ett par mobilbilder.

-img_0009_2-jpg

-img_0010_2-jpg

-img_0011_2-jpg

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her begynner det virkelig å bli resultater, sirant. Har ikke vært innom på lenge pga. diverse andre prosjekter,- men denne kinoen begynner å smake av fugl...

Det er kanskje greit med en time-out en gang i blant,- gjøre annet forefallende arbeid slik at man ikke går lei.
    Har selv hatt flere av disse....

Det heter seg vel at "Veien er målet",- så det å bygge må rett og slett være en glede for å komme i mål.

Det nærmer seg forøvrig ribbetid og Harryhandel,- send meg en PM eller mail. Du er hjertelig velkommen!
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

4. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Absolutt viktig å ikke overdrive byggingen, ingen vits hvis det er en plikt og ingen glede å holde på

Harrytur håper jeg at jeg får til, men litt usikker på hvordan det blir før jul - er redd innen jeg rekker å reise at køen på maximat strekker seg helt til deg, hehe - men hadde vært utrolig artig å fett kinoen din live

Ellers ble det en liten økt i dag, på tross av at søndag er den offisielle hviledagen, hehe. Så nå er taket ferdig lektet ned og det er klart for skjult anlegg og spottkasser. Satser på å få en real ryddesjau på onsdag, så får vi se om jeg får begynt på det elektriske om ett par uker Tiden går fort.

Har hatt ett par timer med kaffe og vinylpater nå mens jeg har diskutert meg med selv og forhørt meg med interiørdesigneren hvordan bakveggen skal bli. Har tenkt til å ha en platehylle her, samtidig som jeg har lyst på noe "ekstra" mtp lys. Løsningen vi har "landet" på nå er å bruke min 5x5 expedit hylle, som må males da den er hvit... Den midterste rekken vertikalt vil da få bakbelyst rgb ledstriper, tenker å bruke slike skråstilteprofiler bakerst nede i hver hylle. Dette vil selvsagt kunne styres av bussystemet jeg har i kinoen.

-33113_ql-light_profil_til_stripe__1_m-_2-jpg

Tenker å bruke de to øverste "rutene" som barskap. Nummer to som ipad docking evt noen figurer o.l.Den fjerde til å ha macbooken når den er "tilkoblet" kinoen mens den nederste blir ladehylle for harmony, ps3 kontrollere etc.

Noen synspunkter?

Og hva trenger jeg av kabling her, tenker 230V stikk - digitalkabel for lyd (macbook air har vel ikke sdpif utgang så antageligvis kjøpe en usb converter - for så lange usb kabler anbefales vel ikke?) - eventuelt usb kontakt for lading - eventuel component for bilde slik at jeg eventuelt kan ha en monitor i en av hyllene for justering av reciever etc uten å måtte ha på projektor.

Har jeg glemt noe?

For ordensskyld, slik ser en ikea expedit ut

-matty_records-final-1600-jpg

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sirant!

Jeg postet et langt svar til deg, men når jeg skulle legge det ut var plutselig AVForum nede for "Maintenance".
    Hvorfor i helvete kan de ikke gjøre dette sent på natten???

Uansett,- jeg sender deg et svar på mail. Får håpe at denne er oppegående....

Men det skjer ikke idag,- nå er jeg Pissed Off!!

Sorry for språkbruken,- men når Morten er sur, så er alle dumme....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Setter stor pris på dine tilbakemeldinger så ser frem til mail

Avforum har bydd på mer frustrasjon enn glede det siste året desverre, men lever fortsatt i håpet om at det skal bli bra til slutt...

Uansett, å bruke tid på lange og gode tilbakemeldinger TO ganger er utrolig lite gøy - ser den absolutt. Er det noe som gjør at aktiviteten på forumet IKKE blir høyere er det slike unødvendige problemstillinger.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har skrevet en lengre kommentar/innlegg, så tar jeg alltid en kopi og legger denne midlertidig på Wordpad. Har alfor mange ganger mistet lange innlegg, spesielt hvis Firefox eller Explorer "fryser" under bildeutlegging. Med kopien på Wordpad er det bare å logge ned, starte opp igjen og forsøke på ny. Samme gjelder når AVForum går ned, typisk nok på kveldstid midt i travleste forumtida, eller akkurat når man har brukt lang tid på å skrive innlegg...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,951
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Hei sirant!

Jeg postet et langt svar til deg, men når jeg skulle legge det ut var plutselig AVForum nede for "Maintenance".
    Hvorfor i helvete kan de ikke gjøre dette sent på natten???

Uansett,- jeg sender deg et svar på mail. Får håpe at denne er oppegående....

Men det skjer ikke idag,- nå er jeg Pissed Off!!

Sorry for språkbruken,- men når Morten er sur, så er alle dumme....
    Ja, veeeeldig kjedelig når slikt skjer MorJohan, kan ikke si annet enn av vi skal prøve å unngå lignende fremover!!

10. Takk MorJohan takket for denne posten
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Når jeg har skrevet en lengre kommentar/innlegg, så tar jeg alltid en kopi og legger denne midlertidig på Wordpad. Har alfor mange ganger mistet lange innlegg, spesielt hvis Firefox eller Explorer "fryser" under bildeutlegging. Med kopien på Wordpad er det bare å logge ned, starte opp igjen og forsøke på ny. Samme gjelder når AVForum går ned, typisk nok på kveldstid midt i travleste forumtida, eller akkurat når man har brukt lang tid på å skrive innlegg...
    Jeg gjør også dette, Arve,- men beklageligvis ikke denne gangen. Har mail-adressen til sirant,- så jeg sender min mening og tips dit. Så kan sirant legge det ut på forumet dersom han føler for det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forsøker jeg på nytt, sirant! Etter litt søvn så har nervene og sinnet roet seg.

Det å ha vinylsamlingen bak i rommet ser jeg på som utrolig stilig. Dette vil vel også ha en viss diffuserende effekt, kontra at lyden treffer en hard vegg.

Når det gjelder 230V så ville jeg lagt opp 2-3 doble stikk oppunder taket. Da har du nok tatt høyde for den elektronikken du har, samt det som evnt. kommer i fremtiden.

Når det gjelder USB så tror jeg faktisk at du ikke får så lange kabler. Da må du nok i såfall benytte en skjøtekontakt,- og da helst en aktiv. Altså en som har egen strømforsyning. Selv har jeg dårlig erfaring med lange USB-strekk.
    Det beste ville nok vært å gå for en converter.

Videre: Terminering av USB-uttak. Du kan jo kjøpe ELKO's blindlokk og tilpasse disse selv. Ville selv gått for to USB-uttak med tanke på eksisterende utstyr og fremtiden.
    Og jeg tror vel heller ikke at et HDMI-uttak ville vært helt feil. Når du fremdeles er i startgropen for legging av rør,- så er det vel bedre med et par rør for mye som går inn til en veggboks med et blindlokk??

Til slutt sirant: Å ha barskap øverst i hyllen er ren idioti!! Plasser det nederst slik at du får lett tilgang til alkohylene når du krabber fra sweetspot.....

13. Takk sirant takket for denne posten
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ja, veeeeldig kjedelig når slikt skjer MorJohan, kan ikke si annet enn av vi skal prøve å unngå lignende fremover!!
    Takk for det Lygren! Jeg regner med at alt av tilbakemeldinger blir vurdert og tenkt igjennom. Beklager forøvrig språkbruken igår,- men jeg ble rimelig frustrert!

- Morten -

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Da forsøker jeg på nytt, sirant! Etter litt søvn så har nervene og sinnet roet seg.

Det å ha vinylsamlingen bak i rommet ser jeg på som utrolig stilig. Dette vil vel også ha en viss diffuserende effekt, kontra at lyden treffer en hard vegg.

Når det gjelder 230V så ville jeg lagt opp 2-3 doble stikk oppunder taket. Da har du nok tatt høyde for den elektronikken du har, samt det som evnt. kommer i fremtiden.

Når det gjelder USB så tror jeg faktisk at du ikke får så lange kabler. Da må du nok i såfall benytte en skjøtekontakt,- og da helst en aktiv. Altså en som har egen strømforsyning. Selv har jeg dårlig erfaring med lange USB-strekk.
    Det beste ville nok vært å gå for en converter.

Videre: Terminering av USB-uttak. Du kan jo kjøpe ELKO's blindlokk og tilpasse disse selv. Ville selv gått for to USB-uttak med tanke på eksisterende utstyr og fremtiden.
    Og jeg tror vel heller ikke at et HDMI-uttak ville vært helt feil. Når du fremdeles er i startgropen for legging av rør,- så er det vel bedre med et par rør for mye som går inn til en veggboks med et blindlokk??

Til slutt sirant: Å ha barskap øverst i hyllen er ren idioti!! Plasser det nederst slik at du får lett tilgang til alkohylene når du krabber fra sweetspot.....

hehe - en god natt søvn hjelper på det meste

Platesamlingen bak i rommet tror jeg blir bra. Kanskje det gjør litt lydmessig, men gir hvertfall litt glede å se på Vet ikke om du husker det, men min opprinnelige plan var å ha tekniskrom bak i kinoen med platesamlingen - glad jeg heller gikk for løsningen jeg har nå med tekniskrom bak en baffelvegg - selv om det blir litt tull med varmekablene

2-3 dobble stikk høres veldig bra ut. Mulig jeg legger opp en i veggen slik at den kommer i hylla og en oppe ved taket - da er det ganske fleksibelt i lengden. Hvis jeg forandrer hylle eller lignende kan jeg jo bare blinde av boksen med ett svart lokk.

Spørs om jeg legger opp en tradisjonell digitalkabel for lyd ja, så får jeg heller ha converter i maskina. Er jo snakk om 10m + til prossessor så blir nok bare tull med usb ja. USB uttak til lading får man jo faktisk kjøpt ferdig, så mulig jeg setter inn ett slikt dobbelt uttak, litt avhengig av prisen.

http://proff.elko.no/aktuelt/usb-lader-article1186-448.html

Må nok ta med HDMI også, kommer helt sikkert til å angre hvis jeg ikke gjør det. Da har jeg også mulighet til å kjøre signalet begge veier på en måte - både fra en pc til prossessor eller fra prossessor til en monitor.

og ett rj45 til nettverk er også kjekt...

Hehe - bar avdeling burde helt klart vært lavere ja, mistenker at kona hadde en baktanke når vi la opp planen her i går…

Har tenkt til å summere opp hva jeg trenger av bokser og spottkasser snart slik at jeg får litt å drive med i romjula

Takker for tilbakemelding!
    Sist endret av sirant; 11-25-2014 kl 22:06

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten ikke fått gjordt noe mer - men har begynt å rydde litt. Ser gulvet nå, og det er deilig. Skal i løpet av helgen få ryddet alt ekstra isolasjon og spre det utover loftet. Har noen pakker til overs, så hjelper nok litt. Satser også på å få fjernet alt verktøy o.l som jeg er ferdig med for en stund.

Begynner å få oversikt over bokser og slikt nå, så blir nok en bestilling snart slik at romjula er sikret.

Noen enkle status bilder:

-1-jpg

-2-jpg

Har også montert døra inn mot garasjen fra gangen, så kan i grunnen skru på varmen snart nå. Var 5-6 grader der i kveld når jeg holdt på...

-3-jpg

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det sakte men sikkert fremover, sirant!
    Men hvem har dårlig tid? Det heter seg at veien er målet.

Gangen din ser flott ut, lyst og fint. Kommer til å benytte meg av samme fargevalg i for-rommet til kinoen.

Men jeg stusser over en ting når det gjelder døren: Dørhåndtak! Nå har sikkert du flere rømningsveier enn undertegnede, så det er vel ikke det helt store problemet.... Håper du har lært av mine tabber.....

Har du forresten fått tatt en alvorsprat med kona om plassering av barskap??

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det
    Veien er definitvt målet her, og veien blir til mens man går - hehe.

Dørhåndtak har jeg i beltet i form av en kniv, men er nok noe som kommer plutselig på plass. Neste gang jeg er på jula blir det nok med ett håndtak hjem.

Barskapløsningnen er diskutert ferdig enda, mulig jeg går for tilgivelse istedenfor tillatelse her

Har jobbet litt mer med antall punkter og det har kommet ett par til jeg hadde glemt, blant annet 2xhdmi ved prossessor og strøm/rj45 til trådløs repeater for nettverket. Greit å bruke god tid på dette, skal IKKE glemme noen rør Blir bestilt neste uke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Takk for det
    Veien er definitvt målet her, og veien blir til mens man går - hehe.

Dørhåndtak har jeg i beltet i form av en kniv, men er nok noe som kommer plutselig på plass. Neste gang jeg er på jula blir det nok med ett håndtak hjem.

Barskapløsningnen er diskutert ferdig enda, mulig jeg går for tilgivelse istedenfor tillatelse her

Har jobbet litt mer med antall punkter og det har kommet ett par til jeg hadde glemt, blant annet 2xhdmi ved prossessor og strøm/rj45 til trådløs repeater for nettverket. Greit å bruke god tid på dette, skal IKKE glemme noen rør Blir bestilt neste uke.
    Hehe,- tilgivelse istedet for tillatelse er jeg helt enig i.... Å forklare en kvinne hvordan en mann tenker er som å snakke til veggen....
    Spesielt når det gjelder barskap....

Hvordan er det med tykkelsen på dørene? Dersom disse skal isoleres har du et problem. De lengste vriderpinnene du får tak i er 100mm.
    Gi meg et hint dersom du trenger lengre pinner. Har en velassortert jernvareforretning her i byen med egen avdeling som har alt av stål i alle mulige størrelser. Mener jeg ga 35 kroner for 50cm stål til DIY vriderpinne. Ta evnt dette på PM.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet - skal ha dette i bakhodet

Den døra som er på bildet er en ytterdør som står inn mot garasjen fra gangen, så den er nok isolert nok i seg selv. Men tenker nok å gjøre noe ekstra med døra inn mellom kino og gang - men dette er en stund frem i tid enda, Pr nå har jeg lektet ut for døra med 2x4" men mulig dette øker etter hvert.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg summert opp hva jeg har og hva som må bestilles for å komme i mål med skjultanlegget i kinoen. Lar det gå over helga før jeg bestiller - er ikke usannsynlig at jeg kommer på noe mer

Ser forløpig slik ut:

26 stk enkle bokser 12 232 40
    15 stk dobbelbokser 12 232 54
    6 stk 1,5 boks 12 232 55
    10 stk skjøtestykke 12 232 60
    2 stk firkant lokk 12 337 82
    2 stk takboks 12 211 01
    150m k rør 20mm 12 284 25
    k-rør feste 20mmted 13 514 90
    21 lave spottkasser 32 408 44
    3 vanlig spottkasser 32 408 45
    1 stk svakstrømsskap 17 443 85
    1 stk brakketter svakstrømskap 17 443 91

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Da har jeg summert opp hva jeg har og hva som må bestilles for å komme i mål med skjultanlegget i kinoen. Lar det gå over helga før jeg bestiller - er ikke usannsynlig at jeg kommer på noe mer

Ser forløpig slik ut:

26 stk enkle bokser 12 232 40
    15 stk dobbelbokser 12 232 54
    6 stk 1,5 boks 12 232 55
    10 stk skjøtestykke 12 232 60
    2 stk firkant lokk 12 337 82
    2 stk takboks 12 211 01
    150m k rør 20mm 12 284 25
    k-rør feste 20mmted 13 514 90
    21 lave spottkasser 32 408 44
    3 vanlig spottkasser 32 408 45
    1 stk svakstrømsskap 17 443 85
    1 stk brakketter svakstrømskap 17 443 91
    Dette ser ut som god planlegging! Men har du glemt k-rør til HDMI til projektor?
    Jeg ville også bestilt noen skjøtemuffer til 20mm k-rør (1217527). Disse koster "ingen ting" og er veldig kjekke å ha.
    Jeg måtte faktisk kappe k-røret midtveis mellom bakre del av kinoen og fronten for i det hele tatt å få trukket coax til kabel-TV.
    Denne er så stiv at jeg måtte trekke den gjennom halve røret før jeg fikk trukket resten.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppservant tilbakemelding, takker for det Men har faktisk 32mm rør og litt ymse skjøtemuffer liggende på lur. Har også 32mm skapmuffer jeg vurderer å brosje inn i veggeboksene for hdmi. Hvordan gjorde du det?

Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stue-kino vs. dedikert kino.. deling av Hjemmekinokategorien?
    By Frode.N in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 07-29-2015, 02:15
  2. Hjemme hos Sirant
    By sirant in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 378
    Siste melding: 03-07-2015, 15:12
  3. Kino i garasje ?
    By ivarman in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 08-05-2012, 20:12
  4. Kino i Garasje!?
    By SpiderPig in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 01-19-2010, 14:17
  5. Garasje kino...
    By EXCEL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering