Antonsens kino - Atmos & målinger - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  57
Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 513
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vært litt stillestående her nå, men fikk gjordt litt i går kveld. Har begynt å lekte ut gangen, og har fått hengt opp sikringskap samt dratt inn tilførselkabelen. Håper jeg rekker å legge skjultanlegg i gangen og lagt rørene fra garasjen inn til skap i løpet av uka samt kanskje lektke ut veggen på motsatt side. Går gradvis fram mot kinobygging

Fikk forøvrig porten idag, så går vel litt tid til plunder med den også - det få bli neste uke

-port-jpg

Gang & sikringsskap

-gang-jpg

-skap-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke verdens mest spennende oppdatering nå, men har fått gjordt litt som har tatt litt som kanskje ikke syns så godt

Har lagt ferdige alt av rør i gangen, samt tatt rørene fra garasjen inn i skapet. Mangler to rør som skal opp på loftet nå, så er det klart for isolering i gangen. Må plaste litt til på yttervegg, samt slemme litt rundt ringmur først...

-gang-jpg

Har koblet skapet ferdig internt, blir fort litt rotete med alle kablene, men står ihvertfall strøm på nå og har har kontakt med bussystemet fra mac-en på fanget Gikk en time-halvannen med plunder pga defekt patchekabel fra den provisoriske kontakten og inn i skapet...

-skap-jpg

Har programert og montert bryteren som skal være i selve garasjen. Den gjør jo ingenting enda, annet å skru releer av og på - har ikke montert utstyr i garasjen enda. Det er da to knapper til lys, en til motorvarmer og en til portåpneren.

-bryter-jpg

Nå derimot blir det ikke gjordt mer i dag, annet enn litt rødvin, Morrissey på blu-ray og en film senere

God helg!

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det skjedd litt siden sist jeg fikk lest ja
    Virkelig det begyner å ligne noe nå.

Hva er de svarte boksene i sikkringsskapet ditt?
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De svarte boksene er litt forskjellig, men primært releer, dimmere og varmestyringen. Er hdl smart-bus system. Det blir veldig mye rør da alt må trekkes til skapet, fordelen er jo at jeg etterpå kan sitte med pc-en og bestemme hva de forskjellige bryterne skal gjøre.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    De svarte boksene er litt forskjellig, men primært releer, dimmere og varmestyringen. Er hdl smart-bus system. Det blir veldig mye rør da alt må trekkes til skapet, fordelen er jo at jeg etterpå kan sitte med pc-en og bestemme hva de forskjellige bryterne skal gjøre.
    o.0 fancy smanchy! ^_^
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering, ikke så veldig spennende.

Slemmet gangen sånn grovt, var ikke så nøye her siden jeg tross alt har noen runder med slemming på de andre sidene av muren, dette blir mer som dobbeltsikring å regne.

-slemm-jpg

Mens jeg gjorde dette kappet kona alle lektene som skal utenpå stenderverket, slik at jeg får festet smartpanelet helt ned til gulvet og plasert asfaltplater mellom smartpanel og mur som litt ekstra isolasjon. Bruker her 11x36, så er primært for å få feste til smartpanelet helt ned.

-lekt-jpg

I tillegg så gjorde jeg ferdig alt av røranlegget for garasje, gang og utestikk/belysning samt alt som skal opp på loftet. Regner med at vi trekker litt strøm i morgen, så begynner vi på porten til helgen. Neste uke blir det å gjøre gangen mer ferdig.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bildet i dag men nå er alt av kabling til garasje, gang & ute/loft ferdig trekket. Satser på å koble litt i morgen samt kikke litt om vi trenger noe mer utstyr for å sette igang med porten til helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du holder trøkket oppe :-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Vis post
    Du holder trøkket oppe :-)

Så lenge jeg har tid prøver jeg å bruke ett par tre kvelder i uka Blir nok lei snart, og da går det en periode uten at det blir gjordt noe tipper jeg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg fått gjordt litt i dag også,

Startet med å koble stikk i garasjen, samt utestikk.

-stron-jpg

-strom2-jpg

Siden det jeg har satt spenning på ting tenkte jeg det var greit å sette på dekkeplatene i sikringskapet også, kommer mer dekkinger her senere i tillegg blir det jo selvsagt en dør.

-skap-jpg

Lektet litt på ytterveggen i gangen, har ikke plastet alt enda men fikk gjordt litt. Plaster kanskje ferdig iløpet av helga, men er så kjedelig..

-lekt-jpg

Når jeg tok hull for luftelukene var jeg veldig nøye på å montere de midt imellom lektene. Det jeg ikke tenkte på var at når jeg skal lekte ut neste steg, så må jeg begynne å måle cc60 fra motsatt ende av bygget - og dermed traff selvsagt lufteluka midt i de nye lektene. Da ble det litt miks, og ble seende slik ut:

-luft-jpg

Siden det regnet ganske mye igår husket jeg at det var litt gjenstående arbeid på taknedløpene, hadde ikke fått gravd ned dreneringsrørenede og ledet vannet vekk enda... Da var det bare å finne frem spaden:

Her var det ikke så mange meterne som måtte graves,

-drenasje-jpg

Her var det litt lenger, men var veldig fin og enkel masse og spa i, knapt en eneste stein eller rot.

-drenasje2-jpg

Det var dagens innsats, imorgen begynner vi på porten!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se du kjører på! Viktig å en slik holdning om at må prøve Minst 2-3 ganger i uka. Da vet man at det går fremover. Er helt sikkert på at dette kommer til å bli lekkert til slutt! Stå på videre.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror det er lurt mtp motivasjon - da ser man at det går fremover

Porten ferdig nå, tok lengre tid en forventet men vi klarte det i løpet av helgen, som var målet.
    -port-jpg

Jeg tenkte jo det var lurt å montere gips i tak og vegger før jeg monterte porten, vel - det var lurt i taket, ikke så lurt på portveggen.

Dette medførte at gipsen er "utenfor" port nå, mot gårdsplass. Løser dette ved å slå ett nytt bord over gips og gammelt bord - som illustrert på bildet.

-gips-jpg

-bord-jpg

Videre mål nå er å liste rundt i taket og gjøre ferdig strøm i garasjen.

Snart er ikke tråden off-topic lenger

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flink du har vært

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo takk

Plastet ferdig gangen idag, så får prøve å lekte ferdig iløpet av de nærmeste dagene. Begynner å bli klart for smartpanel

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    jo takk

Plastet ferdig gangen idag, så får prøve å lekte ferdig iløpet av de nærmeste dagene. Begynner å bli klart for smartpanel
    Yey, panel! da går det fort, og støver no jævli

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått gjordt litt idag

Ble litt ivrig, så tok ikke bilder før vi var ferdig, har holdt på i 5-6 timer...

Men det som er gjordt er å lekte ut 11cm slik at jeg får feste til smartpanel helt ned til gulvet på begge sider av gangen, samt at jeg har isolert begge vegger på "varm" side av plastikk. Langs ringmur på yttervegg har jeg montert asfaltplater slik at jeg får litt ekstra isolasjon der.

Så til slutt skrudde vi på smartpanel på ytterveggen, ble litt plundring med første plate da vi måtte gjøre noen justering pga ringmur kortvegg samt lufteluke. De andre gikk ganske greit.

Nå er det fotball-vm, men fortsetter nok på andre veggen i morgen (hvertfall frem til sikringskap, tør ikke å pakke inn den før kinoen er ferdig) samt at vi kikker litt på lister i garasjen.

Nærmer seg kinobygging...

-gangsmart-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde ett par timer idag også, først og fremst litt plater..:

I tillegg så begynte vi med lister i garasjen, men ble fort litt lei og kjente suget av grillmat..

Sitter nå i sola på veranda med en iskald falcon bayerskt og programmerer de to bryterne jeg har montert i gangene - deilig!

Imorgen kanskje jeg begynner litt på lampene i taket i garasjen, hvis jeg orker

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fremgang siden sist.

Har festet listene i garasjen, samt montert lampene. Gikk tom for rørfester så derfor henger å slenger rørene litt på bildene - dette skal selvsagt fikses i morgen.

-lys-jpg

Siden jeg skal fjernstyre porten via det elektriske anlegget måtte jeg snike inn en cat6 kabel i motoren

-motor-jpg

Her er ett bilde av bryteren som sitter i garasjen, de to øverste er til hver sin rekke med lys, mens de to nederste er til motorvarmer og garasjeport. Syns det ble bra.

-bryter-jpg

Fikk en pakke i dag med spottkasser og stikk til gangen, valget ble til slutt på elko pluss, som er lavtbyggende. Det blir samme stikk i kinoen, bare svarte.

-elko-jpg

Ellers så har vi tatt på "jukse"foringa rundt porten. Her har jeg valgt ett bord som er litt mindre enn det eksisterende med vilje, ser kanskje rart ut nå - men tror at når det blir malt og får samme farge som resten at det blir fint.

-port-jpg

Imorgen blir det å feste rørene ferdig, rydde litt og så fortsette i gangen tenker jeg. Mangler smartpanel på kortveggen, koble strøm og begynne på taket.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dårlig på å ta bilder mens jeg holder på, men har skjedd litt de siste to dagene... Mangler bare noen spotter i hullene nå. Kjøpte kun inn for ytterstegangen i første omgang. Snart kino bygging Men er rydding, og beising som står på timeplanen først...

-gang-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det blitt lys!

-dsc_0770-jpg

Er blitt utrolig rotete i kinoen, så planen nå er å få ryddet iløpet av uka.

Er litt i planleggingsfasen igjen, men tenkte jeg skulle begynne med å isolere taket når jeg har fått ryddet. Jeg skal på megaflis til fredagen, så tenkte å kjøpe litt utstyr for ventilasjonen - her trenger jeg litt tips igjen. Greit å få lagt rørene i taket mens jeg isolerer isteden for å tulle med hulltaking etterpå.

Min plan er å bruke disse kanalene til avtrekksvifte, og som tilluft:

http://www.megaflis.no//Kanaler_og_s..._uisolert.html

Jeg tenkte å kjøpe denne loftsvifta:

http://www.megaflis.no//Avtrekksvift...e_ulv-125.html

Her er det tilkoblingsmuligheter for to rør, i tillegg til avkast ut (160mm).

Derfor tenker jeg at det blir to tilluftsrør på 125mm og to rør fra vifta på 125mm.

Det blir plassert lydfeller på dette på loft etterhvert, er først og fremst rørene jeg skal kjøpe nå tenkte jeg. Deretter kommer vi til plassering, noen synspunkter på dette?

kinoen blir ca sånn:

-skjermbilde-2014-03-17-kl-20-01-45-png

Er det..:
    A: Best å plassere de to med tilluft bak lytteposisjon, og de to avtrekkskanalene bak lerretet?
    B: Best å plassere en tilluft og en avtrekk bak lytteposisjon og ditto bak lerret?

Eller er det andre, bedre løsninger? Alle tips mottas med takk.

Side 10 av 26 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stue-kino vs. dedikert kino.. deling av Hjemmekinokategorien?
    By Frode.N in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 07-29-2015, 02:15
  2. Hjemme hos Sirant
    By sirant in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 378
    Siste melding: 03-07-2015, 15:12
  3. Kino i garasje ?
    By ivarman in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 08-05-2012, 20:12
  4. Kino i Garasje!?
    By SpiderPig in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 01-19-2010, 14:17
  5. Garasje kino...
    By EXCEL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering