MorJohan's "Prosjekt Hjemmekino" nærmer seg ferdig.... - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  11
Like Like:  11
Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 380
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så du nevnte at du heldigvis traff med hullene til trepluggene... Finnes det en god måte å borre disse hullene med stor nøyaktighet? Mal i metall?

Jeg har ikke klart å finne store, gulvstående hyller som er beregnet for BD/DVD som kun er 20 cm dype. Derfor har jeg lenge tenkt på å snekre sammen slikt selv i MDF e.l. Men med mange hyller blir man nødt til å være flink og presis på borringen av hull til pluggene.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg så du nevnte at du heldigvis traff med hullene til trepluggene... Finnes det en god måte å borre disse hullene med stor nøyaktighet? Mal i metall?

Jeg har ikke klart å finne store, gulvstående hyller som er beregnet for BD/DVD som kun er 20 cm dype. Derfor har jeg lenge tenkt på å snekre sammen slikt selv i MDF e.l. Men med mange hyller blir man nødt til å være flink og presis på borringen av hull til pluggene.
    Jeg benyttet selv dette settet fra Biltema.

Dersom du klikker på bilde nummer fire fra bunnen i innlegget, ser du at jeg har merket opp hvor jeg vil ha veggene, og boret hull til plugger.
    Det neste bildet viser at jeg har plassert markeringsplugger i hullene. Disse har en spiss på toppen. Jeg plasserer deretter veggen løst over disse pluggene og gir veggen et par slag med en hammer på toppen. Når jeg da løfter av veggen har den fått fire små merker etter markeringspluggene slik at jeg bare kan plassere spissen på treboret i merkene og bore ivei.

Dette gjentok jeg i mitt tilfelle for de resterende veggene.

Spør ivei dersom noe er uklart!
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En aldri så liten oppdatering etter tipset til Gunnar i post #299.

Slik så pluggen ut i sin opprinnelige form, og jeg startet med å skave bort litt plastikk.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1022-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1028-jpg

Og her er resultatet etter "Project Pimp My Plug".

-2014-prosjekt-hjemmekino-1025-jpg

Og nå ble det spennende! De fleste vet at en stiv kabel bare er til å stappe inn i røret ( ), og så også i dette tilfellet. Jeg slapp å bruke trekkefjøra. Og gjett hva som kom ut av veggboksen....

-2014-prosjekt-hjemmekino-1027-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1026-jpg

Tusen takk for tipset, Gunnar! Det eneste som er dritt nå er at jeg ikke lenger har ledig rør til Atmos.....

Som en liten digresjon til slutt: Jeg tok to kraftig overeksponerte bilder som viser hvorfor jeg skal bytte ut den røde fløyelen på kabelkanalen. Det er ikke så plagsomt i virkeligheten som bildene viser, men likevel,- den skal bli sort som resten av taket.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1030-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1031-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post

Og her er resultatet etter "Project Pimp My Plug".
    Og nå ble det spennende! De fleste vet at en stiv kabel bare er til å stappe inn i røret ( ), og så også i dette tilfellet. Jeg slapp å bruke trekkefjøra. Og gjett hva som kom ut av veggboksen....

Tusen takk for tipset, Gunnar! Det eneste som er dritt nå er at jeg ikke lenger har ledig rør til Atmos.....
    Hehe.. Du har vel fortsatt muligheten til å legge kabler for Atmos i kabelkanalen. Ihvertfall var det jo bra at jeg ikke forledet deg til å vandalisere kabelen til ingen nytte..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at generaltabben med for lite tverrsnitt på røret til HDMI-kabelen var løst, bevilget jeg meg en kveld fri fra puslingen med mediabenken. Et par filmer ble sett i kinoen mens jeg irriterte meg over lyden. Som tidligere nevnt er veggene helt nakne. Dagen etter fikk jeg Rockfon akustikkplater som jeg hadde bestilt. Jeg hadde kun én ramme klar til disse, så for moro skyld plasserte jeg en ramme med akustikkplate i førsterefleksjon på høyre side. Og det ble en godt merkbar forskjell på lyden i høyre og venstre kanal.
    Nå er materialer handlet inn til de resterende 7 platene, og alt klart for produksjon av disse.

For øyeblikket så er det denne mediabenken som har førsteprioritet.

Bunnplaten med sokkel er ferdig, og det samme er de fire skilleveggene.
    Neste punkt på programmet da var de to topp-platene.

De ble laget på samme måte som bunnplaten,- profilfrest i front og på sidene, og frest 45° bak.

Her er platene lagt løst oppe på skilleveggene:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1034-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1037-jpg

Et nærbilde av profilen på topp-platen:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1041-jpg

Dette pluggsettet jeg tidligere har beskrevet ble benyttet her også, og disse platene ble klare for montering.

Deretter ble den midtre platen som senterhøyttaler skal stå på laget på samme måte som de øvrige.
    Senterhøyttaleren til Klipsch har en justeringsskrue i bunnen for å justere tilt mot lytteposisjon. Jeg tok utgangspunkt i full tilt og målte dette til 28 cm. fra bunnen til toppen av senteren.

Hyllen ble dermed plassert 28 cm. ned fra toppen av mediabenken, dvs. at med full tilt vil senteren flukte med topp-platene.

Dermed ble det seende slik ut når hele sulamitten er prøvemontert:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1043-jpg

Hyllen til senteren er trukket ut for å flukte med bunnplaten. Dette er gjort ettersom det kommer dører både på høyre og venstre side, samt under hyllen.
    Disse vil bli bygget som en ramme av 23*048 lekter og trukket med høyttalerstoff. Dermed vil fronten på benken se ut som én jevn flate.

Hittil har byggingen av mediabenken gått helt etter boka, uten en eneste liten tabbe! Jeg hadde dog sikkert fikset det dersom jeg hadde lagt sjelen min i det, men har ikke sett noen grunn til det.....

Men idag var dagen kommet! Jeg skal som nevnt montere alt med plugger og lim, noe som krever oppmåling og boring. Og mens Mark Knopfler dro soloen til "Sultans of swing" i bakgrunnen var tankene mine i musikken og ikke under oppmåling og boring. (Spilte litt luftgitar i tillegg.... )

Endte derfor opp med å bore på feil side av skilleveggen:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1047-jpg

Jeg gjorde mitt beste for å banne hullene over på andre siden av platen, men det fungerte ikke. Så løsningen her blir enten å fylle hullene med plastisk tre, eller å lime fast plugger og deretter slipe ned.

Neste punkt på programmet er å lage en mal for boring av hyllebærere inne i skapene slik at hyllene kan flyttes opp og ned. Har gått til innkjøp av 6 mm plexiglass for å lage denne. Deretter lage dører og tilpasse disse med selvlukkende og dempede hengsler,- maling av første strøk og deretter montering.

Ny oppdatering kommer når man minst aner det....

God helg!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en ny generaltabbe :P hehe

Dette begynner å se bra ut - ser hvor jeg skal spørre om assistanse når jeg skal lage platehylle. Artig å lese at du merket stor forskjell med en akustikkplate - tror dette blir bra når du får hengt opp noen fler. Tenker du å ha noe avstand fra veggen? Mener å ha lest at man bør ha noe luft mellom vegg og akustikkplatene...

Forøvrig, kom til å tenke på en ting - hvordan gikk det med disse plakatene/rammene med lys? Kom du i mål her? Husker du la ut noen bilder, men husker ikke helt hvordan det ble til slutt

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    På tide med en ny generaltabbe :P hehe
    Aldri en dag uten, og da snakker jeg ikke bare kino.....

Dette begynner å se bra ut - ser hvor jeg skal spørre om assistanse når jeg skal lage platehylle. Artig å lese at du merket stor forskjell med en akustikkplate - tror dette blir bra når du får hengt opp noen fler. Tenker du å ha noe avstand fra veggen? Mener å ha lest at man bør ha noe luft mellom vegg og akustikkplatene...
    Kommer til å sette inn et par skruer i hvert hjørne av rammene slik at jeg får 2 - 3 cm. luft bak platene. Akkurat som deg har jeg lest dette her på forumet.

Forøvrig, kom til å tenke på en ting - hvordan gikk det med disse plakatene/rammene med lys? Kom du i mål her? Husker du la ut noen bilder, men husker ikke helt hvordan det ble til slutt
    Det stemmer at dette var et prosjekt jeg styret med ved nyttårstider. Fant dog ut at jeg må finne på et eller annet for at LED-lysene ikke skal se ut som punkter under plakatene. Har gjort et miniatyrforsøk med å matte ned en plexiglassplate bak plakatene og foran LED-lysene, og da blir lyset mer uniformt.
    Men dette er et prosjekt jeg pusler med når jeg får "ånden" over meg,- disse lysrammene skal uansett ikke inn i kinoen, men plasseres i for-rommet hvor filmer og andre filmrelaterte rekvisitter blir plassert.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber som du kanskje vet i ett elektrofirma - vi hadde for to uker siden besøk av en leverandør som viste fram noen led-striper, som ikke så ut som mange led dioder men derimot en "lys-slange". Fantes som rgb og var bøybar - skal se om jeg klarer å huske hva de het...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber som du kanskje vet i ett elektrofirma - vi hadde for to uker siden besøk av en leverandør som viste fram noen led-striper, som ikke så ut som mange led dioder men derimot en "lys-slange". Fantes som rgb og var bøybar - skal se om jeg klarer å huske hva de het...
    Høres bra ut. Du får forsøke å stable hjernecellene i riktig rekkefølge, så kommer du nok på det....

Faren er vel at det er svindyrt. Mener jeg ga rundt 60 kroner for 5 meter med 300 LED's fra Kina.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe - kan nok garantere enn det er dyrene enn Kina desverre - men hvis det er interessant kan jeg sikkert få det relativt billig. Skal undersøke til uka hva det het.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe - kan nok garantere enn det er dyrene enn Kina desverre - men hvis det er interessant kan jeg sikkert få det relativt billig. Skal undersøke til uka hva det het.
    Supert sirant!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hvertfall Nortronic som var leverandøren - fant de ikke umiddelbart i webkatalogen til vår grossist - men litt hektisk idag, skal kikke litt nærmere de neste dagene. Så i allefall fint ut

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hvertfall Nortronic som var leverandøren - fant de ikke umiddelbart i webkatalogen til vår grossist - men litt hektisk idag, skal kikke litt nærmere de neste dagene. Så i allefall fint ut
    At det ser fint ut tviler jeg ikke på! Og det å ha en uniform slange,- altså med jevnt lys hadde vært det beste.

Men som sagt, og som du nikket bekreftende til,- så er nok dette "noget" dyrere enn Kina-varer.

Skal forøvrig imorgen igang med en miniatyr-ramme hvor LED-stripsen står på høykant på aluminiumsfolie med plexiglass over.
    Driver og maler delene til mediabenken nå,- og istedet for å se malingen tørke er det greit med noe annet å pusle med...

EDIT: Jeg har lagt ut disse bildene før, men gjør det igjen slik at man slipper å lese gjennom hele tråden for å vite hva vi snakker om.
    Og tips mottas med takk!

-lysramme-1-jpg

-lysramme-3-jpg
    Sist endret av MorJohan; 09-22-2014 kl 21:27

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en liten oppdatering igjen av "Prosjekt Mediabenk".

Må bare først fortelle om et kjøp jeg gjorde på Ebay. Har lenge tenkt på en Kreg-jigg for såkalte "Pocket-holes". Når jeg kom over denne til kr. 55,- var det bare til å bestille:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1048-jpg

Denne måtte jo selvfølgelig testes, og jeg fant frem en bit 23*48 og plasserte jiggen som vist på bildet over. Og var sikker på at jeg hadde gjort et bomkjøp. Det var utrolig vanskelig å plassere tvingen for å holde den fast, og og når jeg plasserte boret i de utfreste hullene så lugget det forferdelig og hullene ble mildt sagt mindre pene.
    Etter en liten tur innom tråden til Hunsbedt for å sjekke hvordan han brukte Kreg-jiggen fant jeg ut at jeg hadde plassert den opp-ned...
    Snudde den på hodet, og tro det eller ei: Nuh gikk alt så meget bedre....

Tilbake til mediabenken:

Jeg laget en mal av 4mm plexiglass for å få hullene til hyllebærerne plassert riktig på begge sider av veggene.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1049-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1050-jpg

På det første bildet sees også en rissepenn jeg kjøpte etter at jeg fant ut at en tømrerblyant ikke lagde streker på plexiglass. På det andre bildet sees de to forskjellige typene hyllebærere jeg kjøpte.
    Legg merke til den ujevne kanten øverst på malen. Her gjorde jeg alt etter boka: Spente fast hele plexiglass-platen, festet en lektebit for å føre stikksagen i en rett linje og saget i vei. På fullt turtall!

Etter å ha saget helt igjennom satt malen dønn fast i resten av platen jeg hadde saget den løs fra. Og jeg skjønte jo selvfølgelig ikke en damn shit....
    Etter litt intens tankevirksomhet forstod jeg opplegget. Stikksagen på fullt turtall hadde smeltet plastikken, og den festet seg jo da selvfølgelig til resten av platen igjen så fort bladet til stikksagen hadde passert. Nok en gang hadde tankene vært et helt annet sted.
    Ergo: Plexiglass må sages (og bores) på lavt turtall!

Men malen viste seg å fungere bra. En søylebormaskin hadde vært tingen når hullene i malen skulle bores for å få hullene helt nøyaktig, men så lenge den lille unøyaktigheten er lik på begge sider av veggen spiller det forsåvidt ingen rolle. Her er et bilde etter boring.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1052-jpg

Deretter første strøk med maling/grunning på de forskjellige delene:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1054-jpg

Jeg hadde ingen tvinger med stort nok gap til å spenne over platene, men med litt kreativ bruk av klosser og det jeg hadde av tvinger gikk det likevel:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1055-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1056-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1057-jpg

-2014-prosjekt-hjemmekino-1058-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1059-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1060-jpg

På det siste bildet sees forøvrig en gammel NAD som gjorde nytten som press når jeg hadde råket opp for tvinger...

Nå er det dører som står for tur. Disse lages som rammer av 23*48 og trekkes med stoff for å få IR-signaler til å passere igjennom.
    Deretter tilpassing av disse og montere hengsler. Så et strøk maling og da skulle alt være klart for å plassere benken i kinoen.

Kommer plutselig tilbake med bilder av dette.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo veldig flott ut det her. Har du noen tanker om i hvilken grad lyset fra komponentene vil være synlige gjennom stoff-dørene?
    Endte selv opp med å plassere alt i bakkant av rommet nettopp av den grunn. Men så var det jo aldri i mine tanker å konstruere mine egne dører.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Har du noen tanker om i hvilken grad lyset fra komponentene vil være synlige gjennom stoff-dørene?
    Jeg har faktisk ikke testet det, men mener at alkar i tråden sin gjorde noe lignende.
    Uansett så er vel displayet på komponenter av nyere årgang til å dimmes, så det skulle gå greit. Verre er det nok med "Power-dioden".
    På en ekstern harddisk jeg har endte jeg opp med å klistre en "noe gjennomsiktig" tape-bit over. Denne dioden lyste ellers opp hele rommet med blått lys som blinket når det ble skrevet til/lest fra harddisken. Man kunne jo få epilepsi av mindre...

Skal bli spennende å se hvordan dette virker når benken blir ferdig i løpet av et par dager!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fremover - gøy å se

Mye fint og billig på ebay for hobbybrukeren,hehe

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fremover - gøy å se

Mye fint og billig på ebay for hobbybrukeren,hehe
    Joda, det er en aldri så liten fremgang å spore. Høstferie for guttungen denne uken,- men spanderte et nytt PC-spill samt et par poser Cheeze Doodles, så da blir det nok litt bygging på undertegnede....

Forøvrig så er ebay rimelig greit, men man vet aldri hva man får tak i. Min nyeste erfaring er dog at dersom man snur det man har kjøpt på hodet,- altså riktig vei, så fungerer det mye bedre....

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering om prosjekt mediabenk.

Som vist i forrige oppdatering er benken montert, så tiden var inne for å gå igang med det som skal bli rammer til dørene. Disse skal som tidligere skrevet kles med stoff slik at IR-signalene forhåpentligvis trenger igjennom.

Rammene ble laget av 23*48 mm lekter som ble montert med plugger og lim. Deretter ble de kantfreset.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1064-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1065-jpg

Hull til hengsler ble frest ut med et 30 mm "bor" beregnet til dette formålet:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1063-jpg

Deretter ble rammene prøvemontert, og av en eller annen grunn viste de seg å fungere som planlagt:

-2014-prosjekt-hjemmekino-1061-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1062-jpg

De to skapene på hver side av hyllen til senterhøyttaleren har innvendig mål på 60 cm. Jeg målte høyden på receiver og BluRay-spilleren og
    prøvemonterte hyllebærerne i rett høyde.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1068-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1069-jpg

Begge komponentene vil da ha 10 cm luft over seg, samt ca 8 cm luft på hver side. Om det vil bli nødvendig å montere en stillegående PC-vifte for å få sirkulasjon vil tiden vise.

Deretter ble dørene demontert og hyllebærerne fjernet, og benken fikk to strøk med Pure Color Dempet Sort.
    Rammene til dørene ble pusset og malt sorte, og det var klart for trekking av stoff samt montering av dørhåndtak og "magnet-lukkere".
    Det siste kom jeg til å tenke på for å hindre at dørene i lukket stilling blir stående å slå mot "karmen".

Benken er allerede flyttet inn i kinoen, så bilder dukker muligens opp senere idag.
    Sist endret av MorJohan; 10-08-2014 kl 17:30

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i forrige innlegg ble mediabenken flyttet inn i kinoen på mandag. Dog plassert bak første rad.
    Jeg måtte her finne på et eller annet for å kunne flytte på benken når det blir nødvendig.

Løsningen kom etter å ha trålet katalogene til Biltema, Clas Ohlsson og Jula. Hos sitnevnte fant jeg møbelknotter av teflon som skulle gli lett på tepper.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1072-jpg

Benken ble lagt på ryggen, og møbelknottene ble montert.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1073-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1074-jpg

Jeg malte forøvrig ikke benken under av den enkle grunn at jeg hadde lite maling igjen, samt at ingen skal se under der likevel...

Benken ble skjøvet på plass, og senter plassert samt receiver og BluRay i høyre "tårn".

-2014-prosjekt-hjemmekino-1076-jpg

Det ser forøvrig ut til at det skal bli greit med luft rundt komponentene.

-2014-prosjekt-hjemmekino-1077-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-1078-jpg

Ser også et det trengs litt støvtørking....

Den videre planen nå er å lage en ramme til de to rommene under senter. Tenkte først på hengsler, men kommer til å gå for neodym-magneter. Av den enkle grunn at det her kun skal plasserer utstyr man ikke trenger tilgang til så ofte, slik som svitch, TV-boks, Anti-Mode (når den tid kommet) etc.

Alle stifter som stoffet er festet med skal gåes over med sort sprittusj slik man skriver på CD/DVD-plater med.

Når det gjelder dører av stoff og lysgjennomgang: Det ble faktisk bedre enn jeg hadde håpet. Det er svært lite man ser av displayet på receiver og BluRay, men den blå dioden på Denon-spilleren må maskeres. Uansett kan displayene på begge komponentene dimmes.

IR-signaler går fint igjennom, og jeg kan faktisk slå på alt inklusive projektor ved å rette fjernkontrollen mot lerretet. IR-signalene reflekteres av duken og sendes bakover til projektoren.

Alt i alt er ganske vellykket prosjekt, til tross for noen tabber underveis.

Men en ting er sikkert: Jeg skal ALDRI bli møbelsnekker. Til det strekker ikke tålmodigheten til....

Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Lignende tråder

1. Wicewolfs byggetråd for "stuevennlig" 9.x hjemmekino - Tildekking av vegg
    By Wicewolf in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 29
    Siste melding: 09-28-2013, 22:00
  2. Svar: 4
    Siste melding: 10-04-2011, 09:11
  3. Runes "DIY" 2-veis klone prosjekt - "nytt" delefilter!
    By runethechamp in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 39
    Siste melding: 09-14-2010, 17:53
  4. JR's "nye" hjemmekino prosjekt
    By JR in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 196
    Siste melding: 04-02-2010, 18:15
  5. Prosjekt Evelen's Kombinert "Hjemmekino" og Kontor
    By Evelen in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 11
    Siste melding: 12-25-2008, 14:43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine