MorJohan's "Prosjekt Hjemmekino" nærmer seg ferdig.... - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  11
Like Like:  11
Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 380
    Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Flotte løsninger ! SVS kjenner jeg godt til og det virker
    Takk for det Johnnygrandis! Jeg hadde aldri hørt SVS før jeg fikk den i hus. Men basert på det jeg har lest her inne, så måtte jeg ha!
    Og som du sier: Den virker!

Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Leit å høre at rygge slo seg vrang. Håper det går raskt over, og uten for store smerter.

Dørløsningen din ser veldig solid og grundig utført ut. Sikkert lettere å le/smile av den uheldige lille tabben når du slapp å ødelegge noe for å komme ut.

Takk skal du ha for verktøytips. Har vært litt skeptisk til Meec-serien hos Jula, men da vet jeg at i det minste deler av den fungerer fint til hobbybruk. Har en svoger som er tømmermester, og det er helt håpløst å spørre ham siden "alt" jeg vurderer å kjøpe er for dårlig for ham.
    Vi får håpe at ryggen retter seg snarlig, Willms. Takk for omtanken!

Dørløsningen tror jeg blir grei,- den er ihvertfall tung og solid. Når det gjelder denne generaltabben så ler jeg godt av den i ettertid,- men jeg skal love deg at jeg IKKE lo mens jeg stod i kinoen og funderte på hvordan jeg i helsike skulle komme meg ut....

Når det gjelder verktøy, så har jeg endel Meec. Og disse fungerer utmerket til mitt bruk. Men din svoger har helt rett,- dette er ikke proff-verktøy! Men til hobbybruk så er min erfaring at de gjør jobben sin.

EDIT: Jeg var innom Jula i forrige uke, og kjøpte en Meec drill/skrumaskin på tilbud til 199,-.
    Tenkte at det kunne være greit med en drill til boring og en til skruing.
    Og tro det eller ei,- Meec'en er faktisk sterkere enn min 18-Volter! Men batterikapasiteten er dog dårligere.
    Sist endret av MorJohan; 08-26-2014 kl 14:03
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med ryggen?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Hvordan går det med ryggen?
    Jo takk sirant, den er faktisk mye verre... Noe som rett og slett skyldes at jeg flyttet inn i kinoen igår!

Bilder og en aldri så liten situasjonsrapport dukker opp senere idag...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,ok - da er det best å sitte trygt i kinoen og se på noen filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,ok - da er det best å sitte trygt i kinoen og se på noen filmer
    Hehe,- her er det "No rest for the wicked." (Tar du artisten??)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt et par poster overfor, så har jeg flyttet ned i kinoen. Men ingen dag uten en aldri så liten Generaltabbe! Eller rettere sagt,- dette er opp på Forsvarsminister-nivå.... For dere som ikke har hele tråden ordrett i hodet: les innlegget og rådet til Midas i post #78.
    Det er ikke uten grunn at man får råd her på forumet,- disse rådene bør man sterkt vurdere å følge, eller i det minste tenke grundig gjennom!
    Det er heller ikke uten grunn at jeg legger ut mine tabber i denne tråden,- til skrekk og advarsel for andre slik at de ikke skal gjøre samme blemmen....

Vel,- jeg begynner der jeg slapp sist: Med døren.

Denne ble tilpasset og malt, og døren og bakdelen av kinoen ser da slik ut:

-2014-prosjekt-hjemmekino-968-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-969-jpg

Dørhåndtak med vriderpinne er behørig montert før jeg gikk inn i kinoen for å ta bilder....

Det som da mangler i forbindelse med døren er da terskelen:

-2014-prosjekt-hjemmekino-971-jpg

Denne skulle jeg lage av et stykke 23*98 ved hjelp av høvel, håndoverfres og pussemaskin,- men etter litt ivrig bruk av el-høvelen var det kun igjen ei tynn flis som ikke passet, samt masse spon. Får ta meg en ny tur til min byggevarepusher....

Så var da dagen kommet for å flytte ned i kinoen. Ettersom guttungen blir borte i over en uke fant jeg ut at jeg måtte benytte ham til litt barnearbeid. (Han er 17 da...)
    Jeg trengte aldri så lite hjelp til å flytte ned frontene og SVS'en. Og da kunne jeg jo ta resten i samme slengen.

Fronthøyttalere på plass,- SVS i høyre hjørne:

-2014-prosjekt-hjemmekino-976-jpg

Jeg har kun 49 cm til rådighet fra gulvet til underkant av rammen på lerretet, så jeg er nødt til å lage min egen spesialtilpassede "stereobenk" til utstyret. Denne er under produksjon inne på verkstedet, men ettersom guttungen som sagt blir borte en stund står senter på gulvet midlertidig. Bygget dog opp med en kloss av 48*98 for vinklingens skyld.
    Kommer til å legge ut byggingen av denne benken i en egen post, samt i tråden "AV møbler".

Og her er receiver og Blu-Ray spiller koblet opp:

-2014-prosjekt-hjemmekino-977-jpg

Så til denne tabben: Dette er forøvrig ikke en tabbe jeg gjorde når jeg flyttet ned,- men som ble utført for lenge siden.

Projektoren ble skrudd ned oppe, og skrudd opp nede..... Og her slutter bildene også,- av forståelige grunner.
    Fikk akkurat plass til projektorfestet mellom lektene til kabelkanalene, så man ser ikke dette festet. (Bilder kommer).

Kappet det lange røret til HDMI-kabelen på 4 meter hvor jeg har montert projektoren og skal tre inn kabelen......

Jeg fikk ikke inn pluggen!! Jeg bannet så takrammene ristet!
    Ikke engang den berta som jeg traff på en bygdefest i Rakkestad for en haug med år siden,- som kunne suge en golfball gjennom en hageslange, hadde fikset dette.....

Røret på 25mm var rett og slett for lite.... Hadde jeg bare hørt på Midas!!

Vel,- tankene stod i kø når jeg funderte på hvordan jeg skulle løse dette, og etter en aldri så liten time-out fant jeg løsningen.

Jeg takker min skaper for at jeg har denne kabelkanalen i taket. Jeg kan da legge HDMI-kabelen inne i denne, ta den ut ved frontveggen og smyge den ned bak lerretet. Kun 5 cm vil bli "synlig" over lerretet, og ettersom øvre del av senterhøyttaleren vil flukte mot underkant av rammen til lerretet er jeg berget. Heldigvis!
    Etter litt mer fundering under denne time-out'en ble plutselig dagen meget bedre: Jeg har nå et ledig 25 mm rør til takhøyttalere når Atmos kommer....
    Så inntil videre ligger HDMI-kabelen elegant strukket over gulvet og opp i løse luften til projektoren.

Så: Noen tanker etter å ha kjørt auto-oppsett på receiver og kalibrert projektoren vha. DVE.

Det er en god del ting som må gjøres videre. I tillegg til ting som står på planen slik som ventilasjon og mer lys.

1) Akustikktiltak. Alle 4 vegger er nakne, og det høres godt! Her må mikrofon anskaffes (anbefalinger?) og REW læres.
    2) Den røde kabelkanalen blir svart. Etter å ha sett "The Art of Flight" med masse scener med snø, så gir denne for mye refleksjoner.
    3) Plassering av høyttalere/sitteplasser. Jeg har faktisk litt mindre bass nå enn jeg hadde i stua, og det er ikke SVS'en sin skyld.

Som en konklusjon etter å ha sett noen små klipp samt kjørt på høyt volum:

Jeg er kjempefornøyd! Kinoen er "køl svart" bortsett fra denne røde kabelkanalen. Nervøs Fløyel fungerer utmerket hos meg uten at jeg har andre preferanser. Veggene i Jotun Pure Color Dempet Sort 01 reflekterer faktisk mer....

Når det gjelder lyddemping så er målet oppnådd. Jeg har dratt på det jeg har turt, og løpt ut i hagen for å lytte. Og naboene er berget. Det er dønn stille. Nesten... Ettersom jeg vet om støyen og lytter etter den, så hører jeg den.
    Litt verre er det med lydlekkasje opp. Her kan man høre hva som skjer i kinoen, samt merke bassen som vibrasjoner. Men annet var heller ikke å forvente da jeg ikke har utført noen demping oppover.

Så jeg fortsetter på veien mot målet: Den perfekte hjemmekino, etter mine preferanser.....

Videre oppdateringer av "The Underground Theatre" kommer plutselig!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Quizen" din var altfor enkel, Ozzy ble spilt for meg som barn når jeg skulle sove

Ellers er det gøy å se bilder, blir virkelig bra dette her. Flaks med kabelkanalen din Litt plater på veggene for lyden gjør seg nok bra, var dagognatt når jeg hengte opp det i min gamle kino..

Har du handlet inn sofa/stoler?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Quizen" din var altfor enkel, Ozzy ble spilt for meg som barn når jeg skulle sove
    Haha,- tør ikke tenke på hva du hører på nå for å sove....

Ellers er det gøy å se bilder, blir virkelig bra dette her. Flaks med kabelkanalen din Litt plater på veggene for lyden gjør seg nok bra, var dagognatt når jeg hengte opp det i min gamle kino..

Har du handlet inn sofa/stoler?
    Takk for det! Rimelig flaks, ja! Og uansett hva du måtte få av råd,- dårlige eller gode: Tenk igjennom både to og tre ganger....

Når det gjelder lyd så er det rimelig mye "ekko". På høyt volum river diskanten i ørene, så plater er et must. Tenker da på både 1. og 2. refleksjon. Samtidig vurderer jeg noe på bakveggen. Om dette blir absorpsjon eller diffusjon vil tiden vise.

Stoler er handlet inn. Foreløpig tre stykk reclinere av denne typen.
    De er på tilbud nå, så mulig jeg kjøper de tre til bakerste rad også denne uken.

De er forøvrig gode å sitte i, men litt knirking i "læret". Men med en kino på budsjett som allerede er langt overskredet, er disse helt greie. Én Stressless ville vel kostet mer enn hele prosjektet....

EDIT: Når det gjelder akustikk så er jeg fullstendig blank. Så her gjelder det å lese seg opp, og prøve og feile....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - nå hører jeg stort sett kun på bikkje som snorker når jeg sover, men i våken tilstand er det alt fra mer ekstrem metal ja til f eks jazz

Rådet du gir her er meget godt - hjelper ikke å lage tegning hvis man kikker på den etter at man er ferdig f eks

Stolene så jo ganske greie ut, kanskje noe jeg vil vurdere selv etterhvert. Jeg skal kun ha tre seter i min kino, så har kikket litt på fnky sofaene også.

Prøve og feiile er en god måte å læra på hvertfall

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Jeg har kun 49 cm til rådighet fra gulvet til underkant av rammen på lerretet, så jeg er nødt til å lage min egen spesialtilpassede "stereobenk" til utstyret. Denne er under produksjon inne på verkstedet, men ettersom guttungen som sagt blir borte en stund står senter på gulvet midlertidig. Bygget dog opp med en kloss av 48*98 for vinklingens skyld.
    Kommer til å legge ut byggingen av denne benken i en egen post, samt i tråden "AV møbler".

Og her er receiver og Blu-Ray spiller koblet opp:

-2014-prosjekt-hjemmekino-977-jpg
    Dette ble jo veldig flott. Gratulerer!
    Ser ut som du har prøvd å kopiere senterhøyttaler-stativet mitt.

Røret på 25mm var rett og slett for lite.... Hadde jeg bare hørt på Midas!!
    Alltid veldig leit når noen må finne ut dette i praksis etter at veggene er lukket.

Jeg er kjempefornøyd! Kinoen er "køl svart" bortsett fra denne røde kabelkanalen. Nervøs Fløyel fungerer utmerket hos meg uten at jeg har andre preferanser. Veggene i Jotun Pure Color Dempet Sort 01 reflekterer faktisk mer....

Når det gjelder lyddemping så er målet oppnådd. Jeg har dratt på det jeg har turt, og løpt ut i hagen for å lytte. Og naboene er berget. Det er dønn stille. Nesten... Ettersom jeg vet om støyen og lytter etter den, så hører jeg den.
    Litt verre er det med lydlekkasje opp. Her kan man høre hva som skjer i kinoen, samt merke bassen som vibrasjoner. Men annet var heller ikke å forvente da jeg ikke har utført noen demping oppover.
    Flott å høre at fløyelen fungerer fint. Regner med at å bytte fra rød til sort på kabelkanalen er en overkommelig jobb. Bare prøv å gjør det med en gang. Å ha fått plassert utstyret i kinoen er farlig med tanke på motivasjon for videre jobbing. Det er veldig lett å bli hekta på å bruke kinoen fremfor å fullføre til 99%. (Ingen kommer noen gang helt til 100%).

Lyddemping ut er og blir det viktigste. Om man ikke kan kose seg med god lyd etter kl 23:00, så forsvinner mye av gleden. Har selv fått OK fra én nabo, så da tør jeg ikke spørre flere.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90 Vis post
    Ser veldig bra ut!
    Tusen takk for det.

Dette ble jo veldig flott. Gratulerer!
    Ser ut som du har prøvd å kopiere senterhøyttaler-stativet mitt.
    Det er visse likheter, ja. Dog en litt mindre og enklere utgave.

Alltid veldig leit når noen må finne ut dette i praksis etter at veggene er lukket.
    Den var litt sur den smellen der. Men får trøste meg med at jeg nå har et 25 mm rør til trekking av ledninger til Atmos når det blir aktuelt....

Flott å høre at fløyelen fungerer fint. Regner med at å bytte fra rød til sort på kabelkanalen er en overkommelig jobb. Bare prøv å gjør det med en gang. Å ha fått plassert utstyret i kinoen er farlig med tanke på motivasjon for videre jobbing. Det er veldig lett å bli hekta på å bruke kinoen fremfor å fullføre til 99%. (Ingen kommer noen gang helt til 100%).
    Det sorte fløyelen i taket kan jeg ikke klage på. Det er minimalt med refleksjoner. Den røde fløyelen var derimot ikke helt vellykket.
    Det er ikke så store jobben å bytte til sort fløyel. Det brede "lokket" sitter kun i snepperter mens de smale på hver side på skrus ned.
    Fløyelen er bare til å rive av, og med elektrisk stiftepistol er det fort gjort å trekke med sort fløyel. Regner med å begynne med dette idag.

Lyddemping ut er og blir det viktigste. Om man ikke kan kose seg med god lyd etter kl 23:00, så forsvinner mye av gleden. Har selv fått OK fra én nabo, så da tør jeg ikke spørre flere.
    Det var også slik jeg tenkte. Dro på det jeg turte og løp ut for å lytte. Og denne lyddempingsbiten viste seg å være vellykket.

Du får la være å spørre de andre naboene. Det er lettere å be om tilgivelse enn å få tillatelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig artig fortald om denne "generaltabben". Formuleringa di gjorde at eg flirte godt, på ein snill måte, og kjende meg godt igjen Det vart jo ei god løysing på det, og etter å ha lest litt om Atmos, så er eg litt missunneleg på det ledige røyret i taket ditt.

Apropos generaltabbar, så ser eg at du må byggja rack sjølv pga dimensjonane. Då kan eg advara deg mot min generaltabbe. Måtte ha nytt og større rack, men ikkje så stort at eg kunne kjøpa det i butikk. Planla det, kjøpte svindyre hobbyplater, bygde det på millimeteren så det ikkje skulle verta for stort, malte det, festa spikes, kopla frå alt utstyr, sleit det med meg og fekk plassert det, lessa mange titalls kilo med moro i det, tok meg til og med bryet med å laga ein front trekt i høgtalarstoff som eg festa med magnetar. Deretter lente eg meg tilbake og solte meg i glansen av tidenes fottaste møbel, mens eg klappa meg sjølv iherdig på skuldera. Trur til og med eg rakk å skryta av resultatet til eit par kollegare. I tillegg hadde eg endeleg fått sjansen til å byta ut dei to effekttrinna mine med eit 5 kanals trinn, som passa meg perfekt. Dagen kom og kolossen Parasound HCA2205 stod på ein eigen halvpall i oppkjørselen. Sterk som eg er bar eg den i kjellaren og lot den stå på golvet der. Romma i racket mitt (som vart dyrare enn eit frå møbelforretninga) var 1,5mm for smalt

P.S. etter litt skruing, banning, bøying, svetting, pressing, meir banning og skam står no effekttrinnet i racket til evig tid. Fronten til racket står på vaskerommet.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sorte fløyelen i taket kan jeg ikke klage på. Det er minimalt med refleksjoner. Den røde fløyelen var derimot ikke helt vellykket.
    Det er ikke så store jobben å bytte til sort fløyel. Det brede "lokket" sitter kun i snepperter mens de smale på hver side på skrus ned.
    Fløyelen er bare til å rive av, og med elektrisk stiftepistol er det fort gjort å trekke med sort fløyel. Regner med å begynne med dette idag.
    Ble inspirert av at du ble fornøyd, så jeg stakk innom Jysk for å handle inn selv. Den gode nyheten var at de hadde salg, kun 35,- pr pakke. Den dårlige var at de var utsolgt for sort.

Du får la være å spørre de andre naboene. Det er lettere å be om tilgivelse enn å få tillatelse.
    Har dratt på langt etter midnatt ved flere anledninger det siste året. Har ikke vært noen klager, men man vet aldri helt...
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Veldig artig fortald om denne "generaltabben". Formuleringa di gjorde at eg flirte godt, på ein snill måte, og kjende meg godt igjen Det vart jo ei god løysing på det, og etter å ha lest litt om Atmos, så er eg litt missunneleg på det ledige røyret i taket ditt.
    Hehe, jeg skal love deg at det ikke var gøy når jeg oppdaget fadesen, men jeg flirer godt selv i ettertid. Og at jeg i tillegg fikk dette røret til overs gjorde jo saken litt bedre. Vet ikke når Atmos blir aktuelt, men nå er ihvertfall røropplegget klart.

Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Apropos generaltabbar, så ser eg at du må byggja rack sjølv pga dimensjonane. Då kan eg advara deg mot min generaltabbe. Måtte ha nytt og større rack, men ikkje så stort at eg kunne kjøpa det i butikk. Planla det, kjøpte svindyre hobbyplater, bygde det på millimeteren så det ikkje skulle verta for stort, malte det, festa spikes, kopla frå alt utstyr, sleit det med meg og fekk plassert det, lessa mange titalls kilo med moro i det, tok meg til og med bryet med å laga ein front trekt i høgtalarstoff som eg festa med magnetar. Deretter lente eg meg tilbake og solte meg i glansen av tidenes fottaste møbel, mens eg klappa meg sjølv iherdig på skuldera. Trur til og med eg rakk å skryta av resultatet til eit par kollegare. I tillegg hadde eg endeleg fått sjansen til å byta ut dei to effekttrinna mine med eit 5 kanals trinn, som passa meg perfekt. Dagen kom og kolossen Parasound HCA2205 stod på ein eigen halvpall i oppkjørselen. Sterk som eg er bar eg den i kjellaren og lot den stå på golvet der. Romma i racket mitt (som vart dyrare enn eit frå møbelforretninga) var 1,5mm for smalt

P.S. etter litt skruing, banning, bøying, svetting, pressing, meir banning og skam står no effekttrinnet i racket til evig tid. Fronten til racket står på vaskerommet.
    Virkelig flott beskrevet av denne tabben din. Kjenner så godt til stoltheten over å ha fått til noe, som faller i grus....
    Forøvrig en tabbe å tenke på. Sjekket opp litt og fant at at Parasound, Anthem og helt sikkert flere har en bredde på 43.8cm, mens min Yamaha er 43,5cm.
    Nå har ikke jeg noen plassproblemer i bredden når det gjelder stereobenken, så jeg kommer til å øke innvendig bredde i racket til 50cm. Da skulle jeg vel være på den sikre siden når det gjelder bredde dersom jeg skulle få meg et effekttrinn. Uansett blir det da også mer luft rundt komponentene.

Ble inspirert av at du ble fornøyd, så jeg stakk innom Jysk for å handle inn selv. Den gode nyheten var at de hadde salg, kun 35,- pr pakke. Den dårlige var at de var utsolgt for sort.
    Har selv vært og sikret meg tre pakker til denne prisen. Det billigste jeg har vært borte i tidligere er kr. 45,-, så her var det bare til å løpe og kjøpe. I tillegg til at kabelkanalen skal trekkes om, så ankommer også akustikkplater til uken. Og disse skal også trekkes med sort fløyel. Har her gått bort fra prinsippskissen som tilsier røde akustikkplater.
    Stoffet kan forøvrig også brukes på vrangen, og der er det enda mindre reflekterende.[/QUOTE]

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg leste meg fram til at opp til 43.5cm var eit "standardmål" for komponentar. Derfor sikra eg meg med 45cm, som viste seg å vera for lite for somme forsterkarar. Men med 50cm vert eg overraska om du ikkje er på den sikre sida.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke målene på emotiva, men de er både brede og dype - noe å tenke på.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke målene på emotiva, men de er både brede og dype - noe å tenke på.
    Det er vel Emotiva som er i min prisklasse dersom det blir snakk om effekttrinn.
    Sjekket på hjemmesiden: XPA-5 er 59,7 * 30,5 * 62,87 (B*H*D) i cm.
    Forøvrig 31,2 Kg.

Jøss,- det var stort! Det var jeg overhodet ikke klar over. Takk!

Skal få laget en skisse i Sketchup hvordan benken blir seende ut.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget dette selv når jeg kjøpte mine gamle emotivaer - men passet heldigvis akkuratt i jysk stereobenken
    Kjøpte etterhvert solid tech rack, som er helt genialt - men altfor dyrt. Ble solgt det også, sammen med alt annet før byggingen begynte :/

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tråd, dette. Overlegent bra resultat, jeg er veldig imponert!

Så at du hadde lakkert stikkontaktene dine, og kom på at dette er jo noe jeg selvsagt må gjøre, også. Smart løsning med å beskytte jordingen. Kanskje jeg skal kopiere denne Er egentlig ikke i byggemodus selv, men er alltid bra med noen hverdags-hacks til kinoen!

Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Wicewolfs byggetråd for "stuevennlig" 9.x hjemmekino - Tildekking av vegg
    By Wicewolf in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 29
    Siste melding: 09-28-2013, 22:00
  2. Svar: 4
    Siste melding: 10-04-2011, 09:11
  3. Runes "DIY" 2-veis klone prosjekt - "nytt" delefilter!
    By runethechamp in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 39
    Siste melding: 09-14-2010, 17:53
  4. JR's "nye" hjemmekino prosjekt
    By JR in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 196
    Siste melding: 04-02-2010, 18:15
  5. Prosjekt Evelen's Kombinert "Hjemmekino" og Kontor
    By Evelen in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 11
    Siste melding: 12-25-2008, 14:43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine