MorJohan's "Prosjekt Hjemmekino" nærmer seg ferdig.... - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  11
Like Like:  11
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 380
    Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har blitt noen dager siden siste oppdatering, men det betyr ikke at jeg har sittet med hendene i fanget.

Først tenkte jeg å starte med et bilde av dette stoffet fra Spoonflower for å vise "strukturen" på dette. Det er jo et krav at det er lydtransparent dersom det skal benyttes til å dekke akustikkplater og diffusorer,- og etter hva jeg har forstått så er dette kravet oppfylt når det også er "gjennomsiktig". Jeg mekket sammen en ramme og stiftet det fast. Stoffet viste seg å være litt mer fleksibelt enn jeg trodde, så rammen ble litt liten men det fikses på den ferdige utgaven.
    Jeg plasserte rammen foran et vindu, og måtte faktisk dra ned persiennene for å få tatt et bilde. Vet det finnes en funksjon for motlyskompensasjon på kameraet, men hvor aner jeg ikke.
    Tror likevel jeg klarer å vise hvor gjennomsiktig stoffet er, samtidig som det "ugjennomsiktig" dersom man plasserer det mot en vegg. Da er det sorte i bildet dønn sort.

-2014-prosjekt-hjemmekino-740-jpg

Jeg kommer garantert til å bestille flere forskjellige motiver med denne stofftypen.

Vel,- over til kinobyggingen: Jeg har fått alt av El-materiell i hus, bortsett fra spotter. Jeg har siklet veldig på Elko Plus-serien i sort,- men har slått det fra meg da det koster det hvite ut av øya. Og dette prosjektet skulle jo være overkommelig økonomisk. Jeg kunne fått sorte (antrasitt) stikkontakter etc. fra Etman, men da til en dobbel pris av hvitt så da gjorde jeg som mange før meg, lakkerte de.

Jeg har gått og fundert litt på hvordan jeg skulle maskere jordkontaktene. Noen har brukt tape eller fett for å unngå lakk på disse, men det har jeg vært litt skeptisk til. Etter å ha lest litt i Kenti's eminente byggetråd hvor han lager DIY-kabler slo det meg: krympestrømper!

Handlet inn noen 4mm strømper og kappet de opp:

-2014-prosjekt-hjemmekino-742-jpg

Deretter lot jeg varmepistolen "puste" på dem slik at de tettet rundt jordkontaktene. De skal ikke smelte!! Etter lakkering var det da bare til å dra de rett av.
    Den første kontakten pustet jeg "tungt" på,- og tro meg,- det gikk nesten en time før jeg hadde fått skrapet av krympestrømpene.....

Før og etter lakkering:

-2014-prosjekt-hjemmekino-744-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-746-jpg

Og etter at det har tørket:

-2014-prosjekt-hjemmekino-753-jpg

Innimellom lakkeringen så startet jeg på spotkassene. Pga. takhøyden er jeg nødt til å ha skrå kasser, og ettersom det er begrenset hvor mye man kan vinkle spottene laget jeg disse kassene med en vinkel på 22.5°.

-2014-prosjekt-hjemmekino-748-jpg

Jeg smalnet de av i hjørnene slik at presence front og surround back ikke skulle treffe rett i en "avkappet" kasse.

-2014-prosjekt-hjemmekino-749-jpg

Heretter vet jeg forøvrig av erfaring at faren for å kappe feil stiger eksponensielt med antall gjerdinger på et emne,- og med dobbeltgjerdinger stiger dette nok en gang eksponensielt....

Videre så laget jeg rammer til å ha i taket som skal kles med stoff:

-2014-prosjekt-hjemmekino-765-jpg

Disse rammene legges på "lepper" av MDF som er festet i kabelkanaler og spotkasser:

-2014-prosjekt-hjemmekino-759-jpg

-2014-prosjekt-hjemmekino-771-jpg

Og dermed kan jeg vel si å ha nådd nok en milepæl: Alt som skal kappes er ferdig, nå gjenstår bare finpussen. Kan dermed flytte sager, fres, høvel og slipemaskin ut av kinoen og "desinfisere" rommet. Altså støv og sponfjerning. Videre nå så blir det maling av tak og vegger, samt å kle rammer og spotkasser med stoff. (+ å bestemme meg for type spotter og montere disse.)

Begynner (vemodig) å se lyset i tunnellen....

Post #37 er oppdatert med de siste innkjøp.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner jo virkelig å bli bra

Ser ut som en sikker vinner det stoffet, så det er ingen tvil til hva jeg kommer til å bestille når jeg kommer sålangt.

Alltid fasienerende/spennende å se takløsninger syns jeg, ser ut som du har løst "takhøyden" bra. Har du tenkt til å isolere skråkassene i tillegg? Er det LED spotter du har tenkt til å gå for eller? Ellers får du kanskje ett problem med å få plass til spotkassen ved bruk av vanlig halogenspotter.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Dette begynner jo virkelig å bli bra

Ser ut som en sikker vinner det stoffet, så det er ingen tvil til hva jeg kommer til å bestille når jeg kommer sålangt.

Alltid fasienerende/spennende å se takløsninger syns jeg, ser ut som du har løst "takhøyden" bra. Har du tenkt til å isolere skråkassene i tillegg? Er det LED spotter du har tenkt til å gå for eller? Ellers får du kanskje ett problem med å få plass til spotkassen ved bruk av vanlig halogenspotter.
    Takk for det, sirant!

Når det gjelder dette stoffet/trykket så er jeg rimelig overrasket. Til den prisen så 'måtte' jeg jo bestille et prøvetrykk. Har denne rammen ved siden av meg nå, og den står foran en hvit vegg. (Samme veggen som på bildet forøvrig.) Og bildet ser ut som en poster, men uten refleksjoner. Kan ikke se noe av den hvite veggen igjennom. Bestill deg et trykk og se selv før du tar "hovedbestillingen."

Når det gjelder spotkasser så kommer jeg nok til å stappe inn litt isolasjon. Hvor mye det vil si akustisk aner jeg ikke, men jeg vil ihvertfall unngå 'ekko' i kassene.
    Og spotter blir LED i 140mm dype kasser. Men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal bestille.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det går unna med deg. Hadde bare jeg hatt slik fremdrift.

Når det gjelder stoff forran akustikkplater, så er vel kravet at en skal kunne blåse gjennom, ikke at en skal kunne se gjennom

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Skal si det går unna med deg. Hadde bare jeg hatt slik fremdrift.
    Det går vel litt i rykk og napp her i gården,- men nå var alt av materialer på plass, så da var det bare til å trå til.

Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Når det gjelder stoff forran akustikkplater, så er vel kravet at en skal kunne blåse gjennom, ikke at en skal kunne se gjennom
    Hehe,- jeg tok den, Skalle.... Med mine begrensede fotokunnskaper tør jeg ikke engang forsøke meg på å dokumentere et aerotransparent stoff.....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det går da fremover. Kan vel si at jeg skynder meg langsomt som det så fint heter...

Siden sist har det mest blitt pusling. Jeg har tilpasset disse leppene som rammene skal ligge på, samt frest over kantene på disse.

-2014-prosjekt-hjemmekino-776-jpg

Jeg kjøpte noe billig sort maling på Jula og la på et strøk i taket slik at treverket ikke skulle synes gjennom de stoffkledde rammene som kommer opp etterhvert.
    I tillegg har jeg malt frontveggen med Pure Color Dempet Sort.

-2014-prosjekt-hjemmekino-779-jpg

På bildet ser fargen grå ut, men kameraet blir nok litt lurt av en 500 watts arbeidslampe samt blitz. Veggen er ihvertfall ganske så sort når arbeidslampen vris litt bort. Og fargen er i aller høyeste grad matt. Ikke mye refleksjoner fra denne veggen.

Etter at veggen var ferdig malt satte jeg like godt igang med å legge opp stikk til anlegg og subber. Det går forøvrig en egen 16A kurs til frontveggen.

-2014-prosjekt-hjemmekino-785-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-788-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-789-jpg

Har også begynt å trekke leppene med rød fløyel. Her er den første trukket og montert.

-2014-prosjekt-hjemmekino-783-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-784-jpg

En kombinasjon av stiftemaskin og spraylim fra Biltema måtte til for å få skjult festene, dvs. skruene.

-2014-prosjekt-hjemmekino-790-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-791-jpg

Her er første kvadrant ferdig trukket og montert, og jeg har også trukket rammen nærmest frontveggen med stoff og plassert denne.

-2014-prosjekt-hjemmekino-792-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-794-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-795-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-796-jpg

På bildene under så har tydeligvis kameraet fått litt hikke, for fargene på stoffet vises tilnærmet korrekt.

-2014-prosjekt-hjemmekino-797-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-798-jpg

Her sees et detaljbilde av et hjørne.

-2014-prosjekt-hjemmekino-800-jpg

Ble ganske fornøyd med selve stofftrekkingen,- hadde aldri trodd at den sommerjobben jeg hadde hos en salmaker/møbeltapetserer når jeg var 15 år skulle vise seg å være nyttig en mannsalder senere....

Videre planer nå er å få malt resten av veggene, samt at jeg sikkert kommer til å gå på stoff noen dager (for å få ferdig taket...)

EDIT: Jeg beklager dårlige bilder. Dette Olympuskameraet er faktisk ikke så værst, men det er verre med fotografen. Og en lenke er som kjent ikke sterkere enn det svakeste ledd...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott fremgang! Kjenner meg godt igjen i dine selvironiske beskrivelser.. "kamerat må ha klikka for plutselig viste det korrekte farger.."

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humor og ironi er viktig! Når jeg gikk VK I Automatisering hadde jeg en lærer som hadde et livsmotto som var tredelt,- hvilket jeg har adoptert:

1. Du skal være barnslig!
    2. Du skal ha evnen til å drite deg ut! (Utrolig flink til det!!)
    3. Du skal kunne le av det i ettertid! (Pkt.3 er ganske vrient for min del....)

Gjennom hele tråden har jeg lagt skylden på kameraet for dårlige bilder,- og når bildene plutselig ser sånn nogenlunde ut så kan jeg jo ikke ta æren for det selv....
    Det er en vribryter på toppen av kameraet som konstant står på "A" (for idiotfotograf),- har forsøkt meg på "M" men fant ut at dette sto for "Mentally Retarded" og det ville jeg ikke ha på meg....

Forøvrig så går det fremover. Har høyre langvegg igjen å male, og deretter å kle kabelkanal og takrammer med stoff.
    Deretter blir det å kle skråkassene og montere spotter i disse. Bygge et podie for 2. rad og så blir det å legge teppe (fliser?)

Estimert tid for ferdigstillelse: to uker! Dersom man er effektiv! Hvilket jeg ikke er!

Det skal grubles, tenkes, feiles og bannes,- så to måneder er vel mer et reelt estimat.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, ser bra ut dette. Ferdig dato om to uker høres spennende ut - første film er fjols til fjells påskeaften ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,- om kinoen blir ferdig om to uker er vel høyst tvilsomt. Hadde jeg vært effektiv så muligens.... Men så var det denne 30-60-10 regelen, da,

Jeg regner med ca. en mnd. før første visning. Og premierefilmen blir nok ikke "Fjols til fjells", selv om den er en del av samlingen. (Utrolig bra film forøvrig!) Håper å kunne drøye med å pakke ut "Hobbiten - The Desolation of Smaug" til kinoen er ferdig.

Forøvrig så er frontveggen klar,- men nå er det simpelthen så mørkt der nede at det er umulig å ta bilder. Enda "umuligere" enn før... Har dog montert kameraet på stativ idag og eksperimentert med indirekte belysning, ISO-verdier, samt forskjellige blenderåpninger og lukkertider. Legger ut noen bilder imorgen.

Etter dette impulskjøpet av Klipsch RF-82 har jeg blitt litt bitt av basillen, så igår bestilte jeg et par RS-52 II.
    Senterhøyttaler av samme merke kommer også til å bli bestilt,- men trenger jeg egentlig dette monsteret RC-64 II?
    Eller vil jeg klare meg med RC-62 II?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott fremdrift i kinoen din for tiden, det er moro å se.

Det var jo en veldig original vri på måten du løste maskeringen av jordpinnene før lakkering må jeg si, og det er jo rett og slett veldig smart

Ser at taket ditt blir ganske kult, det blir spennende å se når du er helt ferdig. Skal du bruke akustikkplater eller liknende over platene i taket?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, syns fremgangen er bra her jeg - langt mer enn hva jeg kan skryte av selv

Fjols til fjells er en knall film, og en klassiker i påsken - men muligens at hobbiten har litt høyere nivå på effektene..

Jeg kjenner ikke til RC62, men hadde RC64 tidligere selv, kommer definitivt til å gå for den igjen - hvis jeg ikke havner på diy kjøret Har du råd ville jeg absolutt gått for RC64, senter HT er en viktig brikke i kinolydbildet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Flott fremdrift i kinoen din for tiden, det er moro å se.

Det var jo en veldig original vri på måten du løste maskeringen av jordpinnene før lakkering må jeg si, og det er jo rett og slett veldig smart

Ser at taket ditt blir ganske kult, det blir spennende å se når du er helt ferdig. Skal du bruke akustikkplater eller liknende over platene i taket?
    Takk for det, kenti!

Denne løsningen med krympestrømper på jordpinnene fikk jeg faktisk ideen til i din tråd da jeg leste om dine flotte DIY-kabler.
    Og taket med rammer er faktisk også hentet fra din tråd...

Det kommer til å bli akustikkplater over rammene, men de vil bli festet i taket. Kommer nok til å gå for 30mm plater med 15mm luft mellom plater og tak.
    Fikk tilbud på akustikkplater fra min lokale byggevarepusher på kr. 570,- for en pakke,- dvs. kr. 100,- pr. m².

Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Hehe, syns fremgangen er bra her jeg - langt mer enn hva jeg kan skryte av selv

Fjols til fjells er en knall film, og en klassiker i påsken - men muligens at hobbiten har litt høyere nivå på effektene..

Jeg kjenner ikke til RC62, men hadde RC64 tidligere selv, kommer definitivt til å gå for den igjen - hvis jeg ikke havner på diy kjøret Har du råd ville jeg absolutt gått for RC64, senter HT er en viktig brikke i kinolydbildet.
    Jeg ser de fleste med Klipsch går for RC-64,- så det blir nok det på meg også, til tross for prisen. Og som du sier,- senter er vel den viktigste høyttaleren hvor all dialog foregår.

Har forøvrig fått meg en ny venn,- Skatteetaten, som har funnet ut at de ønsker å gi meg et femsifret beløp i juni.
    Så da er det nok mye mulig at det blir en RC-64, selv om jeg må ta den på 3 måneders betalingsutsettelse...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Takk for det, kenti!

Denne løsningen med krympestrømper på jordpinnene fikk jeg faktisk ideen til i din tråd da jeg leste om dine flotte DIY-kabler.
    Og taket med rammer er faktisk også hentet fra din tråd...

Det kommer til å bli akustikkplater over rammene, men de vil bli festet i taket. Kommer nok til å gå for 30mm plater med 15mm luft mellom plater og tak.
    Fikk tilbud på akustikkplater fra min lokale byggevarepusher på kr. 570,- for en pakke,- dvs. kr. 100,- pr. m².
    Ja, synes jeg leste noe om det. Krympestrømper kan tydeligvis brukes til så mangt, hehe..
    Synes også jeg dro litt kjensel på prinsippet rundt takplatene Det ser ut til å bli bra hos deg også!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel på tide med en aldri så liten oppdatering igjen. Litt har blitt gjort siden sist,- hele kinoen er ferdig malt med to strøk Pure Color "Dempet sort" og fremre del at taket er kledd med stofframmer.
    Jeg har også montert kontakter til høyttalere i blindplatene i front. Kontakter til ethernet, HDMI, kabel-TV samt subber er bestilt men ikke mottatt.

Jeg har eksperimentert en god del med dette kameraet, og prøvd meg frem på manuelt med forskjellige lukkertider og blenderåpninger. Jeg har ikke tall på hvor mange mislykkede bilder det har blitt,- men noen har jo blitt litt bedre enn når jeg kun kjørte det på "Auto".

-2014-prosjekt-hjemmekino-809-jpg

Jeg har også gått til innkjøp av teppe som sees til høyre i bildet. Egentlig så var det meningen at jeg skulle gjøre meg ferdig med taket, men for å være helt ærlig så begynte jeg å bli lei av denne stofftrekkingen,- så jeg gikk igang med teppelegging. Det er første gang jeg legger et teppe, og det ble sikkert ikke enklere av at jeg var alene,- men etter litt banning og noen time-outs gikk det tilslutt.

-2014-prosjekt-hjemmekino-843-jpg

Det er en stund siden jeg mottok lerretet, og jeg har vært litt bekymret for dette med å montere rammelerret.
    Etter "suksessen" med teppeleggingen følte jeg at jeg hadde gudene på min side og bestemte meg for å surfe på denne gode bølgen.

Opp-pakking er alltid gøy!

-2014-prosjekt-hjemmekino-845-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-846-jpg

-2014-prosjekt-hjemmekino-847-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-849-jpg

Lerretet er et 110" Elite Screen ezFrame, og monteringen gikk faktisk som en drøm! Mye takket være en meget bra bruksanvisning.

Rammen legges ut og skrues sammen, og duken rulles over:

-2014-prosjekt-hjemmekino-850-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-851-jpg

Det stikkes inn stenger i lommer på de fire sidene av duken, og disse presses ned i spor i rammen og fikseres med en drøss med plastikk-dupeditter.
    Til slutt monteres et tverrstag.

-2014-prosjekt-hjemmekino-856-jpg -2014-prosjekt-hjemmekino-857-jpg

Med god hjelp fra krysslaseren ble det montert braketter på veggen, to oppe og to nede,- og dermed var det bare til å løfte det opp, sentrere det og spenne det fast.

-2014-prosjekt-hjemmekino-860-jpg

-2014-prosjekt-hjemmekino-865-jpg

Neste punkt på programmet nå er å gjøre ferdig den bakre delen av taket, samt kjøpe inn, male og montere gulvlister.

Til slutt: ønsker alle en riktig god påske!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser kjempetøft ut! Og taket blir flott. Du kommer garantert ikke til å få flutterekko her! Burde nok ha gått for akustikkplater i taket jeg også, men stjernehimmelen må foreløpig bestå.
    Fornuftig lerretstørrelse, dette ser også bra ut. Ikke lenge nå før denne kinoen kan tas i bruk...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Dette ser kjempetøft ut! Og taket blir flott. Du kommer garantert ikke til å få flutterekko her! Burde nok ha gått for akustikkplater i taket jeg også, men stjernehimmelen må foreløpig bestå.
    Fornuftig lerretstørrelse, dette ser også bra ut. Ikke lenge nå før denne kinoen kan tas i bruk...
    Takk for det, Hunsbedt!

Det er en del småjusteringer som gjenstår med kabelkanalen, bl.a. å få dekselet helt i flukt med "leppene"/rammeholderne.

Foreløpig så er det ingen akustikkbehandling i kinoen, rommet mellom rammer og tak er tomt, men jeg har muligheten til å legge inn 50mm akustikkplater i alle takets 16 rammer,- evnt. 30mm akustikkplater med 20mm luft bak. Aner ikke hva som er best, men har ihvertfall bestilt en pakke med 30mm plater hos min byggevarepusher som jeg får når de får varer fra Rockwool. Én pakke kom på kr. 570,-, og med kr. 900,- i frakt fant jeg ut at jeg kunne vente til de fikk varer derfra.....
    Tenkte at det kunne være greit å ha en pakke liggende for å plassere plater litt rundt i rommet. For er det noe jeg overhodet ikke har snøring på så er det akustikk! Her blir det prøving og feiling fra første stund....

Jeg hadde forøvrig aldri hørt om flutterekko før i tråden din, men fikk en viss formening om hva det er etter en liten videosnutt med lyd i tråden til RuneW.
    Hvor "plagsomt" dette er hos deg aner jeg ikke, men hadde jeg hatt din stjernehimmel måtte det vært ulevelig dersom jeg skulle gjort noe med himmelen.
    For oss noviser kan du jo kalle det for et "stjerne-ekko" eller si at vi er i "flutterhimmelen",- så skjønner vi at det er et Hi-End ekko det er snakk om....

Når det gjelder lerretstørrelse så ønsket jeg meg opprinnelig et 120", men fant ut at nedre kant på lerretet hadde kommet veldig langt ned pga. takhøyden. Hvilket igjen ville medført at 2. rad måtte blitt betydelig hevet for at man skulle kunne se over hodene på 1. rad. I tillegg hadde jeg fått problemer med senterhøyttaler.
    Uansett så er dette en grei oppgradering fra det 90" lerretet jeg har i stua nå. Og vil jeg ha større bilde så kan jeg jo bare flytte meg nærmere lerretet...

Kinoen blir vel tatt i bruk om ikke så alt for lenge,- venter på litt mer Klipsch samt en del meter Supra Classic 2,5mm² høyttalerkabel + noe annet småtteri.

Skulle gjerne flyttet ned all elektronikk i dette øyeblikk,- men da kommer nok kinoen garantert til å bli værende 79% ferdigstilt som den er idag.....

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hunsbedt: OT her, men hadde det vært mulig å stikke fibertrådene igjennom lydplatene hvis du hadde bygd himlingen med det?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli bra dette nå, ikke lenge til du kan begynne å montere utstyret!

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Wicewolfs byggetråd for "stuevennlig" 9.x hjemmekino - Tildekking av vegg
    By Wicewolf in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 29
    Siste melding: 09-28-2013, 22:00
  2. Svar: 4
    Siste melding: 10-04-2011, 09:11
  3. Runes "DIY" 2-veis klone prosjekt - "nytt" delefilter!
    By runethechamp in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 39
    Siste melding: 09-14-2010, 17:53
  4. JR's "nye" hjemmekino prosjekt
    By JR in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 196
    Siste melding: 04-02-2010, 18:15
  5. Prosjekt Evelen's Kombinert "Hjemmekino" og Kontor
    By Evelen in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 11
    Siste melding: 12-25-2008, 14:43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine