Ny hjemmekino i kjelleren - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg kommet litt videre. Alle høyttaler kabler er trukket i rør og gipsen er nesten på plass. Nå er det bare å få lagt alt inn til teknisk rom og få på de siste platene.

Neste på listen etter at de siste platene er på plass, blir å RYDDE ... Orker ikke jobbe mer i det rotet som har vært, men har hatt liten plass å gjøre av alt mens jeg har holdt på...

Har lagt dobbelt gipslag på veggen som er inn mot huset og i taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått brukt så mye tid på rommet den siste tiden, men 1 time i ny og ned har det jo blitt... Har fått ryddet litt inne på rommet, samt laget et hull i veggen til PJ som skal inn i det tekniske rommet. Så nå må jeg finne en måte å få tettet så godt jeg kan så dette ikke blir en lyd sluse hvor lyden får passere fritt. Har også fått lagt et lag med gips på begge sider av døra inn til teknisk rom/bod.

Har også fått lagt molton i hoveddelen av taket, mangler bare til nedsenkingen og dette var jeg å kjøpte i går Veggen bak lerretet har jeg også lagt sort molton (har forstått på andre her på forumet at det kan være lurt med tanke på lydtransparent lerret etc...)
    Sidevegger og bakvegg har jeg lagt med lysegrå molton. Alle veggene er lagt i ett stykke for å unngå skjøter på veggen. Områdene oppe langs taket som ikke er dekket med molton kommer bak lyskasser så dette blir borte.

Brukte kraftig dobbeltsidig tape og kontaktlim på sprayboks... Fungerte egentlig veldig bra synes jeg og er i hvertfall selv fornøyd med reslultatet.

(Forsøk på panoramabilde med iPhone)

Synes plutselig høytallerne ser litt puslete ut... Kan det være et lite påskudd for å se på noe litt kraftigere???

Neste prosjekt er å lage en scene til høytallere og baffelvegg til lerretet. Håper at dette skal være med å dempe vibrasjoner gjennom gulvet, så bygger dette på Auralex U-boat floor floater så får vi se... Dersom dette ikke holder får jeg vel fjerne parketten og lage et fullstendig flytende gulv. Er bare litt redd for at dette vil bygge opp såpass at jeg får problemer med takhøyden...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere går det ikke så veldig fort fremover, men har fått startet på scene og baffelvegg. Har også montert rammen til lerretet for å lage en ramme rundt som passer akkurat.

Satt opp høyttalere for å teste litt hvor mye lydlekasje som kom fra rommet til nå. Må si meg ganske fornøyd foreløbig. Ikke mye lyd å høre i resten av huset bortsett fra en god del risting i gulvet i etasjen over når jeg drar på litt. Ser ikke det som noe problem for jeg måtte dra på såpas at det var ubehagelig å sitte i rommet. Har ikke tettet hullet til PJ enda + litt andre småting, så resultatet er som jeg har håpet på hittil.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blosti Vis post
    Som nevnt tidligere går det ikke så veldig fort fremover, men har fått startet på scene og baffelvegg. Har også montert rammen til lerretet for å lage en ramme rundt som passer akkurat.

Satt opp høyttalere for å teste litt hvor mye lydlekasje som kom fra rommet til nå. Må si meg ganske fornøyd foreløbig. Ikke mye lyd å høre i resten av huset bortsett fra en god del risting i gulvet i etasjen over når jeg drar på litt. Ser ikke det som noe problem for jeg måtte dra på såpas at det var ubehagelig å sitte i rommet. Har ikke tettet hullet til PJ enda + litt andre småting, så resultatet er som jeg har håpet på hittil.
    Meget bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90 Vis post
    Meget bra!
    Takk for det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering...Skal prøve å få lagt opp noen flere bilder senere, men det er ikke gjort stort desverre. Har testet litt med bilde/lerretstørrelse osv, for å se at åpningen mellom teknisk rom og kino var tilstrekkelig etc. Nå som det er tilpasset skal jeg fullføre baffelvegg, samt legge opp det resterende av ventilasjon/vifte. Må også få ferdig lyskassene rundt hele rommet. Dette skal jo tross alt også skjule alt av kabler ol.

Har bestlit LED strips som ksla gå langs i en 'leppe' på utsiden av lyskassene. Ser at disse er ganske lyssterke hos en del av kinoene jeg ser presentert på forumet, så hadde tenkt å prøve meg med kun dette til å starte med. Hvis det ikke holder har jeg gjort klart for å trekke strøm til LED spot'er i lyskassene også.

Det har også blitt bestilt glass til å ha foran PJ luken til teknisk rom fra Edmund Optics (fant tips om dette på siden til Gunnar, takk... Meget pen kino forresten.)

Til slutt har jeg lagt inn iRule samt bestilt meg en GlobalCache GC-100-12 for styring av anlegg og lys(igjen takk for informative tips på din side Gunnar, og er veldig spent på å høre mer om dine erfaringer med programering og oppsett av iRule)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blosti Vis post

Har bestlit LED strips som ksla gå langs i en 'leppe' på utsiden av lyskassene. Ser at disse er ganske lyssterke hos en del av kinoene jeg ser presentert på forumet, så hadde tenkt å prøve meg med kun dette til å starte med. Hvis det ikke holder har jeg gjort klart for å trekke strøm til LED spot'er i lyskassene også.

Det har også blitt bestilt glass til å ha foran PJ luken til teknisk rom fra Edmund Optics (fant tips om dette på siden til Gunnar, takk... Meget pen kino forresten.)

Til slutt har jeg lagt inn iRule samt bestilt meg en GlobalCache GC-100-12 for styring av anlegg og lys(igjen takk for informative tips på din side Gunnar, og er veldig spent på å høre mer om dine erfaringer med programering og oppsett av iRule)
    Ser bra ut så langt
    Jeg har også planer om kun LED-lister langs sidene. Tenker å montere dem i et spor i en list montert mellom tak og vegg. Sporet skal bli et par cm fra veggen, slik at lyset lyser ned langs veggen. Ca halve veggen blir stofftrekt, og øverst og nederst blir sort, matt plate. Jeg har ikke prøvd foreløpig hvor mye lys det gir, men uansett blir det mest for pynt.

Bare si ifra om jeg kan bidra med oppsett av iRule/Global Cache. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men har nå ihvertfall kommet så langt at det fungerer greit hos meg. Noe arbeid med iRule gjenstår.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du forresten de lydfellene fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Vis post
    Ser bra ut så langt
    Jeg har også planer om kun LED-lister langs sidene. Tenker å montere dem i et spor i en list montert mellom tak og vegg. Sporet skal bli et par cm fra veggen, slik at lyset lyser ned langs veggen. Ca halve veggen blir stofftrekt, og øverst og nederst blir sort, matt plate. Jeg har ikke prøvd foreløpig hvor mye lys det gir, men uansett blir det mest for pynt.

Bare si ifra om jeg kan bidra med oppsett av iRule/Global Cache. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men har nå ihvertfall kommet så langt at det fungerer greit hos meg. Noe arbeid med iRule gjenstår.
    Takker. Har ikke helt satt meg så mye inn i iRule enda, så det er mulig jeg tar deg på ordet og spør om litt hjelp her...

Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Vis post
    Hvor fikk du forresten de lydfellene fra?
    Lydfellene kjøpte jeg hos Stålprofil AS i Revetal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med oppdatering nå... Kjenner at jeg bare vil bli ferdig...

Baffel veggen er mer eller mindre ferdig. Har fått laget bassfeller i begge hjørner foran trukket med høyttaler stoff.

Skal hente MDF til lyskasser i dag samt det som mangler til luka til PJ. LED striper har ankommet, så det er vel bare å begynne å montere... Har mottatt GC-100 og det som hører til, så håper å få dette til å funke etterhvert også...

Beklager dårlig mobil bilde, begynner å slite litt med lys

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •