Mørke gardiner!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mørke gardiner!

Hei!

Har etter hvert fått satt opp lerret og projektor i kjellerstuen.

Kjellerstuen har hvitt tak og relativt lyse vegger.

Har tenkt å kjøpe skinnesystem som dekker hele sideveggen og deler av frontveggen - slik at man kan trekke for gardiner å gjøre sideveggen sorte.

Noen spørsmål:
    1) Hva slags gardiner anbefaler man til dette..? Bruker man scenemolton også her...?

2) Jeg har vinduer bak lerretet - et DreamScreen V3 - har det noen hensikt å ha gardiner bak lerretet - eller er dette helt lystett...?

3) Er det noen som har en løsning hvor man kan få en sort duk eller lignende til å trekke frem fra lerretet og dekke taket mellom prosjektor og lerret...?

Mvh
    OMF

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til gardiner kunne du kanskje brukt dekomolton istedenfor scenemolton. Litt tynnere og lettere å ha med å gjøre. Den scenemolton jeg brukte i min gamle kino var svært tung og loet en del den første tiden. Den var også en solid støvmagnet da den hang som en gardin fra tak til gulv, og hver gang jeg trakk for gardinen dro den med alle hybelkaniner fra gulvet

Hvis du har mye direkte sollys bak lerret kan det vel være ett poeng å ha gardiner her og, men til kveldsfilm tror jeg ikke det er nødvendig.
    Om du tenker på at bildet vises på baksiden av lerretet er jeg ganske sikker på at dette ikke er tilfelle.

Til taket må man kanskje lete etter type maskeringsgardiner eller noe lignende på fjærbelastet rulle, men vet ikke om noe spesifikke produkt/merker der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •