Hvordan skal jeg feste et lerret på skråtak. Hjelp ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan skal jeg feste et lerret på skråtak. Hjelp ønskes

Har et 106" Dreamscreen lerret som jeg hadde tenkt å bruke til å se film på. Hadde store planer om å sette på en ny lekt mellom skråtakene. Denne ville jeg feste i de lektene som alt går i tak. Og henge lerret på det.

Men etter at alt var innkjøpt så viser det seg at de lektene i skråtaket ikke står rett på hverandre. Det er 10cm forskjell på dem hele veien....

Noen som har tips om hvordan dette kan gjøres? Om ikke så går jeg for et lerret som kan trekkes fra gulv og opp.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der det mangler akkustikk plater i skråtaket er plassen jeg ønsker å henge lerretet. Veggene er ferdigmalt panel som er stiftet fast i lekter.

Her er konstruksjon av knevegg og skråtaket innvendig før resten av isolasjon og veggplater.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det for dårlig feste om du fester det rett i panelet på veggen eller taket ved hjelp av vinkler eller noen klosser?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hvor mye vekt panelet vil tåle. Lerretet er vel ca 20kg og ei lekt over på ca 270cm vil kanskje gi en 4-5kg til. Så totalt ca 25kg?

Tenkte på ei løysing. Om jeg bruker festebrakettene, de er jo ment for å kunne brukes mot tak og mot vegg,

Dvs om jeg later som om jeg skal feste dem i tak og skrur de fast i hver sin kloss.

Mellom braketten og klossen så lurer jeg inn en metalvire som jeg igjen festar på lekta som går i det flate taket. Da vil braketten kun ha den vekta den er meint å ha, samtidig som om at det hele vekta vil kvile på 2 skruar som blir forankra to plassar i ei lekt..... Der kan jeg bruke kraftige skruar

Om det er mulig å forstå hva jeg mener med dette....

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er smart panel du har brukt og de er festet skikkelig til reisverket vil jeg ikke tro det er noe problem. Skruer tåler mye. Kan jo feste de med en liten lenke, i noen kroker i taket. Du må bare passe på så du ikke får for mye bevegelse på lerretet når det er nede. Da blir det ikke så bra å se på ;-).

Den løsningen du beskriver burde vel også fungere.

Ev så må du støtte opp lekten med en bjelke på hver side. Om det lar seg gjøre rent romessig og brukermessig.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Om det er smart panel du har brukt og de er festet skikkelig til reisverket vil jeg ikke tro det er noe problem. Skruer tåler mye. Kan jo feste de med en liten lenke, i noen kroker i taket. Du må bare passe på så du ikke får for mye bevegelse på lerretet når det er nede. Da blir det ikke så bra å se på ;-).

Den løsningen du beskriver burde vel også fungere.

Ev så må du støtte opp lekten med en bjelke på hver side. Om det lar seg gjøre rent romessig og brukermessig.

Hei.

Den løsningen jeg kom på når jeg duppa av, er ment uten ny bjelke.

Fester brakettene til en liten metallplate med skruer og mutter. En wire på hver side, festet til metallplaten og så forankre hele greia i takslekta som går rett over.

Og ha nye lekter som støtter opp langs høyderetningen på rommer er det letteste, men ønsker ikke det.

Tror jeg prøver meg på den løsningen, men nå må jeg bare ha noen som kan hjelpe å løfte/holde lerretet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektet 106 tommer i taket skrinlegges og et foorup lerret fra Avshop bestilles. Dama var slett ikke fornøyd med at jeg skulle lage hull i taket.

AVshop.no / DreamScreen DynaGrey AluMotor FloorUp 16:9 200cm/92"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •