Bassdal Har kjøpt seg hus. total renovering. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    soundfreak: takk for det prøver vertfall

christr/runjo: Tusen takk for tips! av å få noen prøver i dag igjen. (Lei av alt som heiter gråfarger)

VEL! tja. her var en prøve. blir fort overmalt til vi har funne en betre farge

Sparkel sliping, sparkling.

Blir godt å få vekk alt slipestøv. (legger alltid 2lag med sparkel, deretter et strøk med maling, og et siste lag med flekk sparkling til slutt)
    so blir en god del slipestøv. i staden for å ta det i 3 - 4 omganger.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en noen (mange) timer med jobbing i dag og Endeleg for siste gang

Overskapa er forsterka (limt gipsplate på baksida av skapa (oppigjen på huntonit plata) + litt dempematter) deretter er alt limt og skrudd.

glass på dørene er limt fast med tec7

Det blir nok ikkje heilt lydstille, men det må eg berre leve med, har vertfall prøvd so godt eg kan

Dagen starta sånn: (Rydde rydde)

Blir vel soving langt på dag i morra

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir råflott! Var det slit å få tilpasset benkeskapene rundt innboksingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det. Råflott er å ta hardt i. men prøver å gjere mest mulig ut av det med minst mulig peng

Foringer. er brukt heltre i bunn , og mdf på sider og topp i vinduer og altandør., malt 4 strøk. på baksida, 2 på framsida.

ferdig med baksida, pusser vekk renne merker og et par strøk på framsida,

Tapet på plass.

Var so heldig? (uheldig?) å fekk gratis 6kvm med fasadeskifer, som hadde blitt "knust" SUKK!!! var 1pakke som var 3 stk "Heile" i.

Etter 3 lange dager, so var det på plass, kan sei eg var lei av å lime fast 1 - 3 steiner om gangen. er brukt litt flislim og litt tec7

prøver med detaljer vertfall fornøgd sjøl

Hylle. den skal inne holde, led belysning usb lader, og lade stasjon til ps3/ps4 kontroller, 3d briller. og kontroll til xbmc/hyperspin

Sofa er komt innom døra en snartur, denne skal kappest i fant ikkje en sofa vi likte å sitte i som hadde dei måla eg trengte, so då vart den her
    og modifisering. her skal den kappast av ca 20 cm på den lengste biten og flyttast over på den korte..

Kjedeleg at eg ikkje får gjort meg ferdig med steinen før eg har fått benkeplata på plass.

Beklager dårlige bilder, som alltid.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett utrolig pent! Kan vel ikke være så mye igjen nå?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 Dette ble veldig fint. Du er utrolig flink til å få pene detaljer til på rett sted. Liker veldig godt den sorte AV-kroken. Veldig lurt å bruke heltre på bunnforingene i vinduene. Angrer mye på at jeg ikke gjorde dette selv. MDF har ingenting å gjøre under potteplanter med vannsøl....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Teddy er dessverre mye arbeid enda, men det kommer seg til slutt. I morra reiser eg på jobb i 3veker, og regner med at når eg er komt tilbake står det akuratt som når eg reiste på jobb

Hunsbedt: Tusen hjertlig takk er kjekt å høre frå en Perfeksjonist , Er sant som du seier mdf og vann er dårleg kombinasjon dessverre.
    Sist endret av bassdal; 03-10-2014 kl 00:36

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager Extremt dårlege bilder, og vart ikkje tatt eit einaste bilde i "stress" prosessen

En rask oppdatering. Flytta opp. noe små pirk gjenstår, som blir tatt når eg kommer heim igjen frå jobb,
    er vertfall totalt utkjørt, tipper det har det har blitt max 3 timer søvn per dag i 13 dager,

Sub delen fungerer meget bra!
    Eine kassa er tuna til 37hz, andre til 20hz,
    var som sagt plaga med litt blåse lyder, men etter utallige forandringer i porten, og en god del med sparkel
    vart det slutt på det problemet, og grov kalibrert.

Barnerom:

Veggen mot kjøkkenet, stua, består av, 2lag med gips mot kjøkken, 4" 2lag med gips mot soverom, 5cm luft, 2" 1lag med gips, og 1lag med beverpanel, fungerer Veldig bra!

Loftsluke, mangler ei list i bak kant, som skal ha hengsler og magnet

Stue Kjøkken:

må ha på nokon motstander, og lyset skal vere kvitt, bruker 5050rgb.

Ventilator blir bytta ut en gang seinare, her er laga klart med kabler til en aktuator,
    har tenkt å ha en "skjult" ventilator når den ikkje er i bruk . men dette er sånn "tid"krevende arbeid som madammen ikkje hadde tid å vente på. "mekeleg nok

Då garasjen vart Fult med byggematrialer (kjøpt billig frå et byggefirma) so måtte eg framskynde heile prosessen litt, då eg ikkje hadde et "sagerom"

No har eg fått meg Nytt sage rom! siden dei har flytta opp! ENDELEG!

so i dag blir det å liste ferdig "soverommet vårt, og reiser på jobb igjen i kveld med God Samvittighet
    Sist endret av bassdal; 03-10-2014 kl 11:31

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig fint
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt det noen ganger nå, men dette ble lekkert. Hvor du finner energien, og ikke minst tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Tar av seg hatten!*
    Steike for et pågangsmot og for en innsats, og for et utrolig flott resultat. Gratulerer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjerteleg takk for tilbakemeldinger,

er mildt sagt veldig sliten, so er godt å komt seg på jobb igjen å få sove skikkeleg igjen, og klar til siste innsats når eg kommer heim igjen.
    blir "litt" kose jobbing på kveldstid når eg er på jobb og, Irule

fekk heldigvis litt hjelp i helga av familie av å vaske ned alt byggestøv, og litt maling av listverk,
    sånn at ho kunne flytte opp og få begynt å få litt system på ting,

(vi har hatt ting lagra i papp esker, spist middag i en sofa kver dag no i ca 6 -7 mnd?)
    og sett på grønne gulv å vegger døgnet rundt var vist ikkje favoritt fargen

legger ut noen dårlige bilder til.

Benke plater er i laminat, (valgte billigløsning her og)
    Ser ikkje Heilt poenget med å bruke 50.000 på ei benke plate, men det er mitt syn på det?
    når dei pengane heller kan gå i en garasje eller til kino rommet?

Litt grubling, korleis få fine skjøter, og fram med fresen,

Vart lofts arbeid på meg om natta flytting av høgtaler kasser, tetting av plast, + diverse.

er en skjøt her og, og sentralstøvsuger,

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser virkelig bra ut. God idé å integrere subene i TV-veggen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke LED downlights falt valget på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg: Tusen takk for det. Var en "Slitsom" jobb med prøving å feiling, sub delen er eg mest fornøgd med.
    skal komme med målinger av den delen når alt er ferdig.

Soundfreak:

Valget er Ennå ikkje tatt. vi har prøvd, ca 10 typer + en del led pærer.

so langt er det clas ohlson som er vinneren.

Dette er mi eiga feil, då eg har valgt å bruke nexa sitt system i staden for z-wave eller lignade,
    dette er av pris messige årsaker eg har valgt, vi har 1dimmer på 1stk Spott, i tv delen av stua, resten av huset har max 3stk dimmer,

Tilsammens er det ca 40 dimmer mottakere i huset so langt, regner med når det er ferdig ligger det ca 60 stk + av og på mottakere.

Har brukt nexa før og aldri hatt problemer med systemet so gjekk for det denne gangen og, vi er vertfall fornøgd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering igjen uten bilder.

endeleg funne en led pære til nexa systemet (dimmer ned til 2%) (rettare sagt eletrikeren "min" har funne) skal få lagt ut bilder og namn om den.

Subdelen i stua begynner virkeleg å bli "gøy"

som eg har sagt før , det er 2 forskjellige tuninger på kassa i frontveggen.

+ sono sub på tuning på ca 16hz + romperister.

dette utgjer: 4 "forskjellige" subber med forskjellige tuninger, 37hz, 22hz, 16hz, + rister (sono sub er kun til testing, blir bygd en "skjult" sub i sofaen)

Dette blir styrt med en helix dsp. http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/helix-dsp.html
    med denne kan eg styre opp til 8 subber.

(er totalt 12 romperistere i sofaen, desse er montert i per "pute" pga, skal subkasse i sofaen (ikkje heilt riktig å gjere men fungerer som fy)
    desse har tuning på 19hz.)

skal få komme med litt målinger når eg er "fornøgd" med subdelen.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy steike svarte kaniner du hadde kommet godt i gang her, sist jeg sjekka var vell rundt oktober i fjord å skal si ting har forandra seg her gitt

Når det gjelder subdelen i ståva, hva skal du drive dem med, og hadde det ikke vært greit med gitter etter som jeg ser at du har noen katte/hunde leker der?

Hvilket element er det du har der?

Må begynne og følge med skjønner jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joakimpatos: Tusen Takk kjekt å høre

Subdelen i stua består av:
    Gzuw 12sq * 2
    en stk sono sub gzhw12spl (170l) "test" sub denne blir bytta ut når eg skal til å kappe i sofaen

forsterkere:
    samson sx2400. : subbane i tvbenken
    samson sx1800 : romperistere (med en gammel phillips som forforsterker) (pga volum styring frå irule)
    (fekk desse 2 forsterkerene til rett over 1000lappen derfor desse)

+en nad 218 som går til sono subben

Alle desse forsterkerene står på server rommet og blir overført signal frå cat6 til rca. Optimalt? sikkert ikkje,

Deksel ? Kommer et Stort deksel over heile "tvbenken og subdelen"

Det skal bli styrt med denne:

Ting tar tid fortida: Ødlagt ryggen min , går sykemeldt(mot min vilje) for tida,
    Har vert på MR og venter på svar, har Streng beskjed av legen min MAX 5KG løft.

So det arbeidet som foregår fortida oss meg er Irule.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott arbeid du har gjort Har ikke vært innom på en stund.

Ikke helt greit å gå med dårlig rygg, jeg falt på isen før jul å gikk i 3 mnder uten å få lov å belaste den. Pass på ryggen, om man ikke hører på legen så tar det bare enda lengere tid å komme seg. Tilslutt så går det skikkelig utover humøret også.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK Xclio: Tusen takk for det.

Sant som du seier, med Rygg problemer, (ikkje belastning på 6 - 12mnd alt ettersom)
    er 10STK virvler som er fått brist i seg, og dette har JAMMEN meg tatt på, har vert "sofa" liggende, i fleire mnd følest det ut som og ikkje fått gjort noko so helst.
    dette tærer på økonomi og ikkje minst, humøret mitt. (Har vert borti NAV! for første gang, og F......F for et system, Eg forstår godt at folk vil bombe kontora deiras)

Heldigvis skal eg en tur offshore igjen på tirsdag, og begynne å tjene opp alt det tapte. (har ikkje fått ei einaste kr av NAV enda, dei har lovd og lovd, SJØL på sykemelding klarer dei å rote det til)

Selger derfor familie (frue) bilen
    http://www.autodb.no/bil/view/1674837

Trist nyhet, men sånn er livet av og til. får kjøpe litt nyare bil til fruen seinare når eg har blitt "frisk igjen" å kan jobbe med 2-3jobber sånn som eg alltid har gjort.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •