Bassdal Har kjøpt seg hus. total renovering. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper endå å få et svar ang spott kassane på sove rommet. "over walk inn" bør eg forandre ?

men tenkte eg kunne legge ut et bilde til av ka eg har gjort på i kveld.

Lagt tapet for første gang

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig tapet, så sikkert kan skremme svigermor dersom du inkluderer tigerbrøl og dimmet belysning

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Siden eg min forlovede er veldig glad i dyr. (vi har 2 hunder og 1stk katt) vi hadde ulve løve bilder og tiger å velge mellom so då vart det en tiger LITT utenom det vanlige, men synst det er greit å gjere det sånn so VI har lyst til å ha

Men har vertfall skjedd litt siden sist.

spottkasser (høgtaler kasser ferdig) vart no jobb med dette og ( har dessverre ikkje tatt bilder av prossessen )

Kommer tilbake om kommoden som skal holde center og sub på plass. som skal stå under tv.

er lagt opp til 12v som skal vere til led list i taket. walk in. + div.

fekk elektriker regninga i dag. og har brukt tilsammens 1350m. med trekke rør har igjen ca 10 meter
    so kan vel sei at det er trygt nok for framtida for multimedia delen vertfall

Beklager bilde kvalitet. er mobil kamera. kommer vel skikkelege bilder når alt er ferdig.

inni eine garderobeskapet skal det stå. 2forsterkere, ps3 blir vertfall tatt rundt 60 cm av plassen der til kompenter
    (kommer tilbake om koffor det er boks i "gulvet" av garderobeskapet)

Benke plate på plass.

ALT av "hull" til hyller blir sparkla igjen i garderoben (bruker først et lag med glassfiber sparklel og deretter vanleg sparkel)
    her som eg har tatt bilde av er lagt finsparkel for bil første lage

Er bygd med. 2 x 3" og gips kassane er 17 x 32cm (fylt med glava å trekke rør til spotter)
    deretter er det bygd vegger og lagt 2 lag med gips rundt høgtaler kassane. som rommer ca 35 - 40liter kver.

Måtte sette inn et bilde på rommet sånn at det dempa rommet litt. .

Over walk in er det klar gjort for "sub i taket" (kassa er på 70liter Vist en gang finner ut at eg vil prøve det, tviler på at det skjer) Har vertfall muligheten.

Begynner å ligne på et rom

Rydda Heile etasjen. so no er alle rom tømt. og vi begynner å se litt lysare i tunnelen. so motivasjonen er på topp til å begynne på taket i stua.

Det siste som er gjort etter bildene vart tatt murt i nytt røykutak i pipa, fått på plass sensorer til eswa i gulvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel har fått gjort noko siden sist. skal Endeleg offshore igjen (idag) so då blir det fri til over jul håper eg = eg får gjort noko

Sove rom å gang har fått lys
    soverom har 3 soner.
    gang har 2 soner.

Spotter: lumens Infinity COB 7w
    styring: nexa - rfxcom/telldus

Soverommet har fått gulv

i stua har det skjedd litt forandring. var kjekt å jobbe med et matriale som var nytt for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FOR ein energi du har!:-)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    FOR ein energi du har!:-)
    Ha ha ha. Mens jeg scrolla meg ned så fant jeg ut at jeg skulle si akkurat det samme. Pågangsmotet imponerer meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Tusen takk for det energi og energi går ikkje so veldig fort når eg holder på, er mange pauser innimellom, MEN kan gjerne holde på i 16t, men tar det rolig
    å prøver å ikkje stresse (Har gått på smell før og skal ikkje gjere dette igjen)

håper å bli ferdig til jul er vertfall det som er målet med gang begge soveromma og stue .

Etter jul er programmet.
    Server rommet. deretter trapp og inngangsparti. og badet til slutt.

Kom heim for et par dager siden men føler ting har skjedd.

tak på barnerom og bever panel på plass.

gulv i halve stua på plass.(vart litt sparkling her)
    legger ikkje resten før kjøkken. frontvegg, og foring av vinduer er ferdig.

Gjenstår mye arbeid bland anna halve taket i stua skal ned.
    (må prøve å få tak i en kamerat til å hjelpe meg med dette, orker ikkje tanken på å prøve å gjere dette åleine igjen, det går, men er ikkje lett so får håpe eg får nokon som stiller opp en kveld)

Noe kobling blir det. (kobler alt sjølv, so ringer eg til min nabo og so kommer han å ser over alt å godkjenner, vist nokon lurer)

er ikkje montert strekkavlastninger på dimmer mottakerene enda, fordi vi skulle få nokon nye frå nexa som skulle klare å dimme desse spottane ned heilt ned, men dei mottakerene vi fekk klarte selfølgeli ikkje dette.

Då vart en tideleg kveld på meg i dag for å kunne oppdatere og trenger tips om
    nye spotter.

Dette er dei spottane vi skulle bruke, men vi får ikkje dimma dei langt nok ned med nexa sine dimmere. (vi har venta ei god stund på dei nye dimmarane dei fekk
    vi i dag og dei klarte ikkje å dimme langt nok ned dei heller)

en rask tur på clas`n og fekk henta et par gu10led dimbare. Fungerer NESTEN godkjent. mangler dei siste 5% før eg er fornøgd
    er ikkje so pene som dei andre, men Dimming er mest viktig her.

KAN nokon anbefale meg ei Led pære 10gu? KRAV: dimbar. ned til 5-10%? uten flimring. Reflektor. 1stk ledpære. (gjerne ebay varer?)

Gulv på plass

Ovnen er kjørt GODT inn

Dører på plass i gang. ( døra til badet skal stå andre veien men i bygge prosessen står den denne veien pga lager for matrialer)

Treffer vist sånn som eg har tenkt med skyvedøra center med spotter.

på lørdag reiser vi av å henter kjøkkenet, forhåpentelegvis om ei vekes tid er det gjort følgende.

montert kjøkken.
    frontvegg ferdig.
    tapet i stua
    tak i stua
    begynt på foringer.

men sikkert berre ei ønsketenkning

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spottene tar seg meget godt ut. Den enorme tigeren kan jo skremme vettet av noen og en hver. Mørk gang og i halvsøvne... bare å finne seg en ny truse. Liker skiferen du har dekorert pipen med og tenkter å gjøre noe lignende her hjemme. Er det en Aduro 9 peisovn du har der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det er audoro 9 ja godt fornøgd med denne iforhold til pris. er heldigvis enkelt å ta igjen taket hadde besøk av en snikker i går som viste meg en lur måte å gjere det på med å kun ta ned dei borda spottane er i burde jo tenkt på det sjøl͵ men godt er no det vertfall å spare massetid penger og ikkje minst arbeid

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut noen bilder av baksida av frontveggen i stua. Har tatt en SMULE lengre tid en det eg hadde planlagt med rør opplegget.

Når alt av demping og plate på toppen og baksida av røra er det ca 0.7-1cm til det kommer til å ta borti skuffene med normal høgde på kjøkkenbenken får Håpe alt passer som eg har tenkt (finner ut svaret i morra då skal alt platest igjen forhåpentelegvis )

center høytaleren får dessverre ikkje den størrelse på kassa som eg ville hatt, men blir dette noe problem seinare når vi evt. skal bytte ut til et større oppsett
    so blir det å demontere litt kjøkken for å få bygd større kasse og fjerna ei skuffe. ingenting er umuleg tar berre litt lengre tid

Som eg har vist heilt i begynnelsen av tråden. so skal subbane stå "fritt" i forhold til resten.
    dette blir gjort av "støydempings matter" kommer tilbake til dette under neste oppdatering det ser ut som dette KANSKJE fungerer.
    når dette var prøvemontert.
    So kunne eg bevege kassa ca 1-2mm alle veier. untatt bakover, men det vil tida vise når alt er ferdig Krysser fingrene for det.

er ikkje å anbefale å trekke:
    13stk cat6,
    2stk høyttaler kabel
    2stk phono kabel

i 50mm flexirør på 30mstrekk vi måtte skjøte trekkesnora pga den var 25m

Glad det er kun 6 - 8 stk som skal i dei andre røra. rundt om kring
    kjører alt over cat6 , hdmi, usb, + div komponenter som skal ha internett kobling. som blir forsynt i frå server skapet.

Sånn ser kjøkkenet ut i framkant av kjøkkenøya som høyskapa står
    blir det bygd høyskap av matrialer som: fasadestein, skifer og glass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten oppdatering benkeskap kjøkken montert oppe og nedre del subber prøvespilt og det kjekke Ingen vibrasjoner og bassen sitter akuratt der den skal vere FLAKS En fin søndag

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter dette bassdal. Alt er lekkert utført som vanlig her ser jeg. Hva blir ferdig til jul?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for det ser ut som det nermer seg ferdig oss deg og etterkvert ser eg vel eg har et håp om å bli ferdig med stue og kjøkken men alt tar lengre tid en planlagt tidskjema er vel til å sprengest ? har satt inn en byggesub (sono sub på 170l tuning 18hz)i stua som eg bruker til å leite etter vibrasjoner f.eks vintredørene lager litt lyd i frå seg so dei må modifiserast litt. Er på veldig høgt volum/lave frekvenser. er uansett veldig glad for at sub opplegget virka over all forventing og bassen satt akuratt i sofa høgden og ikkje i motsatt ende av rommet. til helga får eg en masse folk på dugnad so har et håp blir vertfall ikkje flytta inn før alt er 100% ferdig

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er lurt å vente, selv om det er fristende å komme inn før jul. Det er langt lettere å fullføre når man ikke bor i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må eg ønske ALLE en God Jul å masse harde pakker i vente ?

Jul å nyttår for min del blir feira på havet i år blir vertfall litt penger av det so det er jo positivt.
    hadde tenkt å oppdatere med bilder, men det får bli over nyttår en gang når eg kommer heim.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul til deg og, bassdal. Me ventar spent på oppdateringar etter nyttår.

Har faktisk misstanke om at eg har vert såpass snill at det ventar ein hard pakke på meg i morgon...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komlo: Tusen takk for det

Etter en lang offshore tur, kom heim og der stod det jammen meg en båt som måtte sprøytast (2dagers jobb) og diverse bilstereo montering til kunder
    kunne eg Endeleg få tid til å gjere noko igjen.

Begynte med litt kose jobb på soverommet. (lister) Har ikkje tenkt å montere nokon lister eller foringer før. Alle romma er blitt mala et strøk, men vart et untak på soverommet, som en liten "gave" Baklager dårlege bilder som vanleg.

Lista ligger ca 8mm frå taket.

Vel nok fy fy Kose jobb før alt er ferdig no.

Front veggen ferdig sparkla.

Fargevalg ??????? tok med meg 4 prøver vart ikkje fornøgd med noen av dei. so blir ei ny runde i morra. nokon som har tips ?

Lyskasser, ventilator, og innfelte gardinskinner, (ferdig med runde 2 på sparkling,)

Nokon monterer kjøkken på 1-2-3..... Meg: uten kunnskap, monterer opp, prøve spiller, finner feil, modifiserer, monterer, blir fornøgd. demonterer, og Monterer for en siste gang heilt til slutt

Har gått til innkjøp av Irule og GC-100-12, var so heldig at Gunnar på forumet. sendte meg over Irule fila si, og tok nokon timer å gå igjennom alt han hadde gjort.
    synst det var en god måte å lære seg programmet fort. Blir Mange timer i Photoshop regner eg med

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott stykke arbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassdal Vis post
    Fargevalg ??????? tok med meg 4 prøver vart ikkje fornøgd med noen av dei. so blir ei ny runde i morra. nokon som har tips ?
    Har selv brukt fargen S 5502-Y, og vi er veldig fornøyd. Bruker den på TV/lerretsvegg. Det er en mellomgrå farge med en anelse gult i (i motsetning til en gråfarge uten, som fort kan virke blå). Sjekk den ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt en farge som heter Elegant fra Lady Pure color, veldig fornøyd med den. Til og med samboeren ble fornøyd, overraskende nok.
    En liten byggelog kommer, kanskje i løpet av kvelden.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •