Bassdal Har kjøpt seg hus. total renovering. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Presisjonsarbeid ser jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja prøver vertfall :roll: tusen takk

fått plata veggane, det er en grunn til at eg tar taket heilt til slutt. litt bakvendt, men men.

Måtte prøve 1stk før eg tok kvelden.

lagt opp kabler til rumperistere.

Kasser bygd i bakveggen.

Rackskapet er midlertidig oppe å går. (ja dette bråker)

Forsterkerene so skal i stua. (den nederste går til rumperister)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En receiver til rumperister? Hvorfor ikke selge unna å ha en stereoforsterker til halve prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen stereo forsterkere liggendes. å selge den receiveren får eg nok ikkje mange kronene for, symmetri i stereo benken er viktig og

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusler sakte å sikkert frem og bakover her :shock:

har skada foten på jobb, so går i et rolig tempo fortida.

Endte opp med at eg reiv teglsteins muren som var her.

Litt Tabbe bilder hører med i et prosjekt. fort gjort å fixe men sånt skal ikkje skje.

Begynt å bli en del kabler etterkvert

Spotkasser komt på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner endeleg å se litt fram gang. har vert MYE riving i det siste. er 1 dele vegg som har fått stå i fred "enn so lenge"? har bygd på kjøkken delen. for å få plass til et kjølehjørne. opp med gulvet og inn med bære bjelke. har dessverre glømt å ta bilder når eg gjorde den prosessen. forsterka takstoler. kommer bilde om dette seinare.TJA! Kaos Her er alså veggen so må utvidast. http://s149.photobucket.com/user/bas...ml?sort=6&o=28Gulvet måtte opp å bjelke inn http://s149.photobucket.com/user/bas...ml?sort=6&o=24Her kan en se at den er utvida (25cm) måtte punktere litt plastik dessverre so må av å lappe sammens igjen (hadde "glømt" ombestemte meg i siste liten. til en tv heis so måtte opp med noen extra rør)tja kanskje i overkant av spotter. (tipper eg brukte 3 - 4 dager med tenking . grubling og masse banning med spottane. før eg klarte å bestemme meg.) Tec7 i gjennomføringaneVist en ser til høgre for Spikeren so er det en strek (ca 5cm) (derfor reiv eg veggen i gangen å flytta den 5cm for å få spotter på lik linje. (skal ikkje vere greit å vere litt små pirkete)
    Fleire Kaos bilder

Tja har vist treft sånn noe lunde

Her var det sliping av noe flis lim
    Vegger på
    plass igjen og front veggen har blitt bygd om litt

prøve montering.

Loftsluke var her førDen er blir montert her So var det å rive den verste delen. en skikkeleg DRITT jobbTJa er vertfall brukt NOK 2x2"Her brukt Boremaskin!!! MAANGE hull å bore ja. (se tykkelse!) 25cm på det tykkeste. Den første biten på vei ut! (kjekt å handere desse klumpene tipper den største veide 200-300kg?http://s149.photobucket.com/user/bas...ml?sort=6&o=10ENDELEG treverk igjen Satt opp stenderverk igjen dette ligger på bjelkelaget. vil høre med noen "experter" korleis eg må gjere det med bjelkelaget. vist eg vil ta av det 6 - 7 cm for å få badet i lik høgde med reisten av etasjen. (har aldri bygd "hus" før kun biler so masse er nytt for meg )

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt prosjekt, og jeg likte spesielt godt den in-wall løsningen du laget. Det blir nok utrolig lekkert når det er ferdig

Jeg ser du skriver at dere bare skal bo der 3-5 år? Mye jobb for "kort tid", eller?

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak, fordelen er vel at de kan selge med en pen fortjeneste etter å ha pusset så grundig opp! (Selv om det var min tanke også.9

Uansett, jeg er utrolig imponert, og fatter ikke at folk har mot til å gå på et sånt her prosjekt i tillegg til jobb og alt sammen§

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK.

Tusen takk for det eg håper vertfall eg får det til tja. det har kanskje utvida seg til 10år?. vi har fått kjøpe meir tomte plass so ender opp med en garasje på ca 12 x 12m so då er ikkje vi so langt unna huset eg hadde tegna so kem veit ?

HilRam
    er vel et sjansespill å pusse opp og i grunn?:P ivertfall tanke på kjøkken delen og inwall systemet eg har valgt. Er nok mange so hadde irritert seg på å gå 5 - 6 meter extra, for å komme inn på kjøkkenet, bygger det sånn so eg vil ha det og tenker ikkje på andre

går veldig fint for meg å holde på sånn, har 11,9 rotasjon for øyblikket blir vel 14,21 om ikkje so lenge, men får no gjort litt vertfall

Målet er å vere ferdig til jul med heile etasjen inkl trappeoppgang/gang (sikkert tatt meg vann over hodet )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel påtide med ein liten oppdatering igjen

"litt" oppgitt etter å ha "peppra" taket med spotter. er ikkje greit å vere nybegynner i "husbygging"
    har ikkje tall på kor mange timer eg brukte på å regne ut å få alt til å "stemme" med tanke på takstolane som stod i veien (ville ikkje kappe i desse)
    men nok om det. er blitt som det er blitt, har i grunn veldig lyst å rive ned heile taket å begynne på nytt, men det blir for dyrt dessverre. kanskje eg tar det neste vinter?

koffor vart taket sånn? eg begynte med front veggen. og "låste" meg fast på denne. center tv og treffer høgtalere.

samme bak

Peppra tak! Typisk nybegynner feil (dermed meg)

får ta dei positive tinga her:

Tak i gangen er eg meir fornøgd med. kommer ei lysekrone der "veggboksen er denne skal byttest til en takboks (gjort det sånn at det er enkelt å bytte den)

Skyvedør på plass og eletrikeren har komt å godkjent til å kle igjen (min nabo )

tapet og gulv

Varmpepumpe i gangen nede (er ikkje festa skikkeleg i sporet sitt)

merking av kabler + et koblings skjema på alt i huset er vertfall lurt å ha til neste mann skal komme å rive ned det eg har "prøvd å bygd opp"

Godt eg har regna riktig på nokovertfall. (høgtalarane lander i "midtsona" av mdf platene) so noko har eg vertfall klart

ønsker meg en eletrisk fugepistol

Godt med stifter i enden. "ser tydeleg merking av spotter og streker på veggen."

Pus er fremdeles med å hjelper meg med godt selskap

Phototapet i "enden" av gangen

Håper vertfall eg får resten til sånn som eg har tenkt. reiv 3 meter av taket første gang og begynte på nytt. sukk en smule oppgitt. (hadde ikkje gjort meg noe å rive ned å
    bygd oppigjen 3 - 4 ganger hadde det ikkje kosta meg noko, og eg vart fornøgd

(var litt billigare når bygde bilstereo med glassfiber, ikkje fornøgd RIV og begynn på nytt (gjerne 4 - 5 ganger før en var "fornøgd")

alt som er komt på plass no er gjort på 3dager siden sist oppdatering ( tja kan sei en har Lange dager )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Kan vel oppdatere med at taket blir tatt ned igjen og begynner på nytt, men tar å gjer meg "ferdig" med sove romma før eg motiverer meg opp til det

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt er det mellom spottene?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassdal Vis post
    Tja. Kan vel oppdatere med at taket blir tatt ned igjen og begynner på nytt, men tar å gjer meg "ferdig" med sove romma før eg motiverer meg opp til det
    Hvorfor har du tatt taket ned igjen? Hva var det du ikke var fornøyd med?

Edit: Ok, ser nå at du var missfornøyd med "pepret tak".. Arrangerer du nå alle spotkasser og rørstrekk på nytt? Kjipt med så mye ekstraarbeid. Men jeg skjønner godt at du gjør det hvis du veit du ikke ville blitt fornøyd.
    Sist endret av OleM; 10-04-2013 kl 08:05

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er 103cm mellom spottane blir en del extra arbeid men er betre å ta det no med en gang med tanke på kjøkken innredninga og alt muligt var vel trøtt å "lei" når eg oppdaterte sist å sa at eg kanskje tok det igjen neste vinter har hatt meg 1dag kvile til å tenke litt å motivasjonen er på topp igjen lange dager 14 -18t i noen mnd tærer på kroppen men no er full rulle igjen ))

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fordi du har bort hol til "for mange" spottar du meiner?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Estetisk er der bedre med få, men lysmessig er det bedre med mange. Spoter har begrenset lysvinkel og anbefalingen er, om jeg ikke husker feil, maks 120 cm mellom.

ved å velge spot i samme tone som taket vil det kanskje tones noe ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel uansett har no eg vertfall bestemt meg for å ta ned taket.

får se om eg kanskje tar gips tak med "spottkasser"
    har ikkje bestemt meg enda skal tegne litt når eg reiser på jobb i morra so har eg 10dager å gruble på til eg kommer heim igjen.

Er det at eg må legge om rør, flytte på lekter? og ny plast, men den tid den sorg

Får legge ut ei liten oppdatering av ka dagen har gått med på i dag

Tapet i gangen er komt

Prøver å få ei tett glass skyvedør og pent inni karmen veggen er 15cm.
    her har eg limt på plater i mellom stenderverket til døra

Her er det limt på ei list på døra i bakkant som er litt breiare en "vindua"

Trekking av filt. er pakninger som ligger i forkant.

plater som skal på limest med tec7

Plater på plass

Då var den lettesida ferdig.

Kjekk jobb framfor meg

Børstepakninger * 4 på undersida

Baksida la på noen extra remser i midten og samme innvendig i karmen. når vi "smeller" den låter det veldig pent ingen skramling

Dei siste 1,5cm må en ta litt extra hardt i pga pakningane. so fungerer som tenkt. (lista i bakkant på dørbladet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel Tenkte eg skulle oppdatere med det eg holder på med om dagane.

Skyvedøra:

Klaring til kanten med glasset for hindring av striper.

Lukka. tetter godt langt i frå ei optimal lyd dør, men det hjelper godt.

Kabler gater frå server rommet.

Strøm kommer ned her. til sammens 13 kurser inkl dei som er her "orginalt"

Høytaler kablene er selfølgeli trekt i 20mm. rør, men var gått tom for rør når eg hadde tatt bilde å berre laga litt "lengdene" på kablane

Front veggen på soverommet. den er festa i den einaste veggen som har stått igjen her i topp etasjen. stenderverket er limt fast med tec7 i tillegg til skrudd.

sentralstøvsuger er lagt opp i alle rom i topp etasjen. ser at eg ikkje har lagt ut bilder av det før

Første rullen med 200m. høgtaler kabel oppbrukt

Har lagt 2 lag med plastikk der eg måtte "punktere plast sperra og vert på loftet å fuga igjen etter at taket var komt på plass.

Soverommet vårt:

hadde kun planer om å ha infelt tv. og høytaler til sonos i taket men er so heldig å har ei som er like glad i multimedia som meg.
    og det vart. 5,1 system inkl romperistere i senga so dette vart LITT meir en eg hadde planlagt .

Rommet er etter isolert med 5cm. som resten av topp etasjen. et lag med gips og mdf plater.

Har begynt på "spott" kassane skal Selfølgeli avstive meir, men kutta til alle mdf platene på grunn av fint vær.

VEL no er spørsmålet. skal eg ha spott kassane sånn? i staden for å følge veggen? Har mest lyst det skal vere sånn pga ledlista og det er "likt på alle sider".

Walk in er bygd in sånn pga. nattbord skuffene og et "katte stativ" derfor er veggen til walkin trekt lenger inn en resten av rommet.

Håper noen er flinke å kan svare meg so eg får blitt "ferdig" med kassane i dag desse skal bli malast i grå.
    EVt Tapet. har ikkje bestemt meg men då blir det dessverre ei list eg ikkje hadde so lyst på

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir like imponert hver gang jeg er innom her. Dette blir et flott hus som jeg tipper får en heftig verdistigning.

6000,- i høyttalerkabel allerede. Hvor mange ruller blir det..? Har en mistanke om at du kanskje får en fin pris på de rullene.. Ice ice baby..?

Har lurt litt på hvor jeg skal kjøpe kabler på rull til mitt rom også, men 200m blir nok litt drøyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk prøver vertfall, kan se veldig tomt ut å nakent med mdf plater, men når alt er på plass trur eg det ikkje blir so verst til slutt, men det vil tida vise. SUKK mye lettare å designe trange bagasjerom.:P

kan sei eg gleder meg til å bygge garasjen og kino`n ( Glassfiber arbeid og mdf kurving )

Du har vertfall rett i mistanken om at eg har en grei pris på dei rullane ja iceaudio ja

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •