Hifi-Komponenter inne i skap

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifi-Komponenter inne i skap

Håper noen med peil kan komme med noen tips og råd.

Flytter inn i ny leilighet til uka, og skal endelig få et rom dedikert til hjemmekino. Dette rommet er i utgangspunktet et soverom, derfor befinner det seg en gedigen skyvedørsgarderobe der.

Etter å ha tenkt litt på romutnyttelse (rommet er vel rundt 12-13 kvm inkl garderoben), har jeg lekt med tanken å bygge et lite rack til komponentene inne i garderoben. Det er snakk om xbox, yamaha-forsterker og dvd-spiller.

Spm blir da : hva med varme og ventlilering. Skapet vil jo stort sett være litt åpent i forkant ved bruk, men vil det fort bli tett og varmt inni? noen med erfaringer eller tips?? :?:

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja hvor stort er skapet da?

Hadde mine forsterkere og dvdspiller inne i en lukket skap(relativt lite) en gang, det gikk ikke bra....

Hvis det e litt størrelse på skapet vil det ikke være noe stort problem å la døren være igjen når du bruker det. men det e altids en fordel med litt lufting.. kansje lage et luftehull i toppen eller noe sant

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg hadde hjemmekinoen min før hadde jeg komponentene som PS2, DVD spiller og forsterker stående i ett skap... dette var ikke av de store... men hadde ett luftehull bak ( noe du ikke kan, som isåfall må bli forand) på 5 cd i diameter.... det gikk helt fint!

Er det ett stort skap, som nevt spørsmål i forrige innlegg også, er dette ikke noe problem... men uansett størrelse er det nok greit og ha døra litt oppe ja, og eventuelt ett eller to lufte hull vis det er mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.

Skapet som sådan er ca 160 X 60 i takhøyde, så det er forsåvidt nok volum. Kommer jo også til å bli noen hull i siden til å føre kabler i, og kan lage de litt større.

Tenker jeg forsøker løsningen, rett bort til glassmesteren og bestille noen glassplater!

Kan komme tilbake med noen bilder etterhert, om det skulle være av interesse.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kunne vært av interesse og se ja...

Du skulle ha nok volum da så dette går nok fint!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par hektiske flyttedager, så klarte jeg å overbevise sjefen at vi ikke hadde bruk for det aktuelle skapet, så nå er det borte (!)

Resultatet av det ble et nær perfekt kvadratisk rom på 3,65 X 3,9 meter

Blir fort en bra hjemmekino av såntno

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •