Veggfeste til BenQ 7800 (og andre): TV-stativ Clas Ohlson...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggfeste til BenQ 7800 (og andre): TV-stativ Clas Ohlson...

Om du lurer på hvordan du skal henge opp projektoren din...

Kjøpte meg TV-stativ fra Clas Ohlson i matchende sølvfarge(!) til min BenQ 7800. Drillet 4 hull i platen(e) etter å ha målt opp nøye, skrudde sammen TV-stativet med platen opp-ned, og brukte M4 skruer mener jeg til å feste projektoren.

Dette fungerer utrolig bra for meg, da jeg ikke har noen bjelke i taket rett over projektoren (kun gipsplater). I tillegg må jeg ha projektoren foran et vindu, og TV-stativet gjør at den kan henge på siden av der det er skrudd fast i veggen. Platen er omtrent like stor som projektoren, og omtrent samme farge. Kunne ikke vært bedre!

Bare pass på å måle nøyaktig hvor hullene skal være (2 av hullene blir i plater som kan justeres i en retning), og hvor høyt den skal henge (regn og mål 3 ganger!). Og lange nok maskinskruer. Tror også at det ene "leddet" i stativet kan droppes om man ikke har behov for at projektoren skal henge på siden av "veggfestet".

Eneste negative er at det er litt trøblete å finjustere, men det er bare å plassere den riktig første gang og skru til alle skruer. (Og etter det evt. å bruke litt makt for å få den der du vil). En ting som er litt kult, er at det er svingbart, så deter veldig lett å svinge projektoren til siden om man f.eks. skal koble til/fra ledninger. Stativet er festet med 8 skruer i veggen, så tviler på at det detter ned med det første...

Pris: 498,- + Skruer. (Drill, borr, målebånd, markeringstusj og en hjelpende hånd er også kjekt å ha).

{Link Clas Ohlson}

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt opp tidligere og her er en mye billigere versjon av festet

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10329

Se også bilder av veggfestet på min hjemmekino

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over det ja... Clas Ohlson stativet derimot er mer solid, og har et ledd til for de som har behov for det (som også kan taes av). Platen er også rimelig perfekt størrelse, men har kanskje biltemastativet og.. Det beste er imidlertid sølvfargen (som man nesten bare må se!).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bilde?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonm
    Har du bilde?
    Ikke noe annet enn det på hjemmesiden til Clas. Og det er vel bare sort. Men sølvfargen er omtrent lik som BenQ-fargen. Bare litt mer grå i stedet før søv, men på litt avstand skulle man tro det var originalt BenQ stativ.

Knipser etter hvert bilder fra stua, men må først finne ut hva slags kabler jeg skal bruke og få på plass kabelkanal.. Om jeg gidder kanskje jeg knipser et par bilder før allikevel....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på min hjemmekino! Temmelig likt men i sort og fra Biltema!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Se på min hjemmekino! Temmelig likt men i sort og fra Biltema!
    Ganske uinterresant vel, for bildet på hjemmesiden til clas ohlson er ganske bra. Men sølvfargen vises ikke på noen bilder. Om man ikke har omtrent sorte vegger, så vil jeg tro at sølvfarget uansett ser penest ut.
    Holdt forresten på å kjøpe biltema-stativet, men som nevnt kunne jeg ikke bruke det fordi projektoren min må henge litt foran vinduet. Og ble veldig glad da jeg pakket opp clas ohlson-stativet i butikken for å måle, og så sølvfargen. Og ble også utrolig happy når det viste seg at platen var perfekt til projektoren (litt dypere, men det gjør ikke noe pga kabler som stikker ut der allikevel - fungerer nesten som støvfanger i stedet for at støvet legger seg på kabelfestene). Merk at platen består også av to (tre) plater som gjør at totalbredden kan justeres.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilt?

Får man tilta selve plata som prosjektoren henger på?
    tenkte på å kjøpe en sånn, men stativet må henges over et vindu sånn at hvis den bare peker rett frem som blir det for høyt.

-OEH

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Biltema sitt feste (likner men er sort) kan ytterste arm fjernes og tiltingen er fremdeles der. Om Clas sin er sånn vet jeg ikke.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan tiltes i en retning ja, men husk å montere platen slik at du får tiltet den veien du vil (for sporet til skruen som holder platen går kun fra midtten og litt utover til kun en side.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •