thomas sin (amatør)kjellerkino. Akustiske pris spørsmål? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Jula selger Ryobi elpistol 18V som funker greit. Koster ca 650 spenn uten batteri og lader. 800+++ for lader/batteri. Dytter over 200 kg trykk og holder til endel patroner (de skriver 200 patroner, men det må være med vann, ikke lim/silikon)
    takk for tipset. jeg fikk låne en av en kompis. men d blei noe skikkelig gris. for mye trykk og for lite hull. orket ikke å rengjøre den en gang til så blei huleboer metoden med skjelettpistol:wink:
    funka det og men litt mer arbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -bilde-26-jpg
    da er lydbøyler og lekter på plass. i morgen kommer nok de siste 5cm rockwool og 2 lag gips på plass. har gått unna de siste dagene med masse god hjelp. nice og jobbe turnus så en har hele dager og jobbe på. ikke bare kvelden etter at guttungen er i seng.

-bilde-24-jpg
    fått lagt bunnfyllingsliste på plass. skal vel egentlig mellom 1. lag gips og vegg. men har nok til 2 runder:-D

-bilde-25-jpg
    fått dytta silikon i de fleste sprekker nå. brukt ca 50 tuber

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -bilde-28-jpg

-bilde-27-jpg
    1. lag på plass
    -bilde-30-jpg
    2.lag på plass
    -bilde-3-jpg
    2 runder med bunnfyllingsliste og en god dose silikon på plass
    -bilde-29-jpg
    fikk en gummi matte som de bruker som gulv på gymmet som jeg tenkte å kutte opp i 10cm strimler og legge under bunnsvill på veggene. vet ikke om d hjelper men tviler på d gjør noe verre

fått handlet inn sparkel og maling. n6000 til veggene og sort matt til taket. begge deler er lady pure color

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -bilde-31-jpg
    mangler nå kun ett sett m reisverk og isolasjon. blir ikke en rom i rom løsning men d blir dobble vegger på bakveggen mot hybel, og den høyre veggen mot gang og soverom. så jeg håper d gir en del likevel. time will show.
    -bilde-32-jpg

-bilde-33-jpg
    hullet i frontveggen er der jeg skal kjøre luft til ventilasjon inn og ut.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette. Alltid morsomt å se byggetråder der arbeidet blir gjort skikkelig. Tror det blir bra også med gummistrimler under golvbjelkene. Det vil sannsynligvis hjelpe godt til med å redusere vibrasjoner ned til betongen.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tthygesen
    kommer nok ikke til å bli like petimeter som en del av dere andre. går litt på tålmodighet da jeg helst skulle vært ferdig i går:wink: , å ikke minst kunnskap og kr.

Ser nå ut som du tar det mer enn nøye nok.

Ser veldig bra ut dette,tempoet er det heller ikke noe å si på,går jo Captain Kirk i næringa der jo. :shock:

Fortsetter du i denne stilen og farta blir dette kanon!
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ser bra ut dette. Alltid morsomt å se byggetråder der arbeidet blir gjort skikkelig. Tror det blir bra også med gummistrimler under golvbjelkene. Det vil sannsynligvis hjelpe godt til med å redusere vibrasjoner ned til betongen.
    ja håper d vil gjøre noe bra. har også løftet sponplatene 5mm fra gulv og fyller dette med silikon. samme i topp. har også sløyfet topsville for å ikke skru sammen vegg og tak.satte på en lydbøyle på hver eneste stender. de man fester i eksiterende tak. i morgen(idag i følge klokka) så kommer siste lag m gips på veggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Ser nå ut som du tar det mer enn nøye nok.

Ser veldig bra ut dette,tempoet er det heller ikke noe å si på,går jo Captain Kirk i næringa der jo. :shock:

Fortsetter du i denne stilen og farta blir dette kanon!

he he. jo takk det ha gått unna i det siste. må innrømme t jeg får god hjelp da. har ikke så mange armer:-D
    ellers har jeg vært en tur på fnky sitt lager i dag og pratet med
    Thomas. en av de som driver fnky.no. kjempe kar. kjøpte en stk 2 seter eletrisk american, og en tre seter i samme. kommer til å ta med hjem tre seteren for å se på plass. lurer på å heller gå for to stk tre seter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kommer dagens bilder. kan si så mye som at min kino blir garantert ikke like gjennomført som mange av de andre her inne. tar virkelig av meg hatten for alt det fine arbeid og detaljer dere legger ned. skulle egentlig ønske jeg også gjorde det. men jeg er typen som helst skulle vært ferdig i går men skal få ett bra rom fordet. blir bare ikke en vinner på minhjemmekino
    -bilde-36-jpg
    1 lag p spon på plass. platet over hullet hvor ventilasjon skal være å så kutter jeg senere hull til rørene.
    -bilde-35-jpg

-bilde-34-jpg
    skikkelig klart bilde:-D jaja er vell ikke en foto konkurranse :-D
    her kommer lyddøre etter hvert.
    -bilde-38-jpg
    silikon i alle sprekker.
    -bilde-37-jpg
    ledning oppe i h. hjørne er strøm inn til PJ/ventilasjon/lys. strømmen til anlegget skal komme inn sammen m ventilasjonsanlegget helt fremme i rommet. lager sånne bokser i taket til vent/lys/høytalerkabel og strømmen skal legges i boks langs gulvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen gode tips til en mest for penga høytalerkabel som lar seg trekke i rør. å hva bruker dere til rør? 16mm eller 20mm? hvor handler dere høytalerkabel på rull? burde jeg kjøre samme kabel på alle kanaler eller større kabel på fronter og senter? hilsen en amatør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -bilde-39-jpg
    da var 2 stk tre seter american eletriske fra fnky på plass i garasjen. gleder meg til å få de på plass. men det er jo ikke helt tiden for det enda. har fått på plass d siste laget med gips og sparklet ferdig to ganger. kikket over gulvet med ett vater, nos jeg skulle gjort helt fra starten av:sad: veldig ujevnt, så det blei å hente 6 pakker flytsparkel å få retta det opp. skulle helst gjort dett før veggene kom på plass. men men... har også hente deler av friskluftsanlegget. viftene og lydfellene. fikk også tak i en pakke med himlingsplater som jeg tenkte jeg kunne bruke i spotkassene eller lignende. ps noen som vet om de kan brukes til sånne "lydplater" dere henger på veggen og kler med ett fint bilde eller lignende?

Newcomer Masterfade sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her jobbes det ser jeg ;-)

god bedring med panna...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en bra kino det der. Stå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EMOTIVAS in tha house

da fikk jeg tak i noen effekter fra emotiva. tre stykk xpa-1 til frontene og senter(tror det skal holde, hehe) og en xpa-5 til de 4 siste kanalene. mangler fortsatt en forsterker til å styre dette da. men har på følelsen det faller på en Yamaha. må bare se hva lommeboka aksepterer når den tid kommer.
    -bilde-9-jpg
    her står det stakkars 7.2 oppsettet mitt å venter på å bli pakket ut. må si jeg er spent på hvordan dette kommer til å låte. har aldri hørt en klipsch høyttaler eller en emotiva noen sinne helt grønn på dette felte. ps fortsatt interessert i vite litt mere om rsw-311 bassene mine hvis noen har kjennskap til disse.
    -bilde-11-jpg

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Ser ut som om du skal ha nok effekt til høyttalerne iallefall8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, dette burde dra skinnet av pølsa Inntil du får deg en preamp kan du jo ta noen sveisejobber med Emotiva-tårnet ditt.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe , kjekt å se det finnes andre sjeler på forumet "som skulle ha vært ferdige" i går.. Går unna må jeg si! Gleder meg til å se det ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Gratulerer Ser ut som om du skal ha nok effekt til høyttalerne iallefall8)
    hehe ja håper det holder.:wink: fikk ett godt kjøp følte jeg og da var det bare å klinke til. å nå er det jo rom for oppgradering av høytalere en gang i fremtiden.
    ps hvordan quote flere innlegg i samme svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Dæven, dette burde dra skinnet av pølsa Inntil du får deg en preamp kan du jo ta noen sveisejobber med Emotiva-tårnet ditt.
    hehe ja mulig jeg har skutt meg litt selv i foten. må ringe trikkeren igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Hehe , kjekt å se det finnes andre sjeler på forumet "som skulle ha vært ferdige" i går.. Går unna må jeg si! Gleder meg til å se det ferdig.
    takk. ja liker å ri samme dag som jeg saler opp:wink: har ikke den store tolmodigheten nei. skaal til å begynne på ventilasjonskanalene snart.
    ps er det noen som har god greie på gulv. skal jeg bare legge teppe direkte på betongen? eller burde jeg legge ett tilfarergulv med 5cm Rockwool i. og bruke disse U boats som de selger på avshop? er fremgangsmåten da fra bunn og opp: U boat,lekte(mm?),gulvspoon,gulvgips og så teppe? har varmekabel i gulv men ikke superviktig å bruke det. setter pris på litt svar på dette spørsmålet

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •