Lydisolering ut mot gate

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lydisolering ut mot gate

Hei!

Det er mye lyd ut mot gaten der jeg bor (bar i underetasjen, fulle folk utenfor) og jeg vurderer derfor å lage en helt ny vegg innenfor den gamle.

Det store spørmålet er hvordan jeg skal gjøre det med vinduene (det er fire av dem med bredde på 108 cm og høyde på 189 cm). Ja, jeg kan få montert nye yttervinduer som sikkert tar noe av støyen, men jeg tror ikke det er nok.

Det jeg vurderer nå er enten:
    1. To lag med vinduer. Ett i den gamle veggen og ett i den nye indre veggen.
    2. Store dører - med vinduer for å beholde dagslyset - i den indre veggen som kan lukkes ved behov.

Hva er det smarte å gjøre her? Er det noen som har noen tips eller erfaringer, forslag til bedre løsninger etc?

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvfølgelig bygge et rom i rom system, men vil dette bli praktisk ?
    To lag med vinduer, kan fort være problematisk.
    Tenk på ventilasjon også. Man må ha luft (litt luft ihvertfall).

Hvilken type isolasjon har du i eksisterende veg. kanskje kan du forbedre den, og ikke glem takk og gulv. lyd "reise" over alt. se etter vinduer med 3 eller 4 lag glass.

Dette blir ikke enkelt, lykke til... kanskje på tid å flytte eller ?

Se her hvis det er en ekstra vindu som kan gjør sussen:
    Soundproof Windows - Eliminate Your Noise Problem
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Ja, det er litt krøll med to lag vinduer kanskje, men da blir det i hvertfall ikke så mye lyd.

Mulig jeg bare lager en diger lydtett dør som da kan åpnes/lukkes ved behov (dvs om kvelden). Trolig prøver jeg det på ett vindu i første omgang, for å se hva resultatet blir.

Flytte skal jeg ikke, jeg er for sta

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •