Noen som har noen råd til meg ang akustikkplater!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har noen råd til meg ang akustikkplater!?

Jeg flytter om ikke så lenge i et hus som jeg får muligens å lage hjemmekino. Det er rektangel, ca 25 m25. Ca 6x4 meter.
    Et relativt lite vindu helt bakerst.
    Ca 2.50 høyt. Har parkett, men tror jeg vil legge over teppe overalt. (uten å fjerne parketten. Har gips på veggene.
    Så en kamerat reiser til Thailand om iikke så lenge, så spurte jeg om han kunne bestille duk med motiv som jeg tenkte å trekke over rockwool platene som jeg skal bruke som demping.
    Dimensjonene på dem er 60x120 cm. Burde jeg kjøpe 5 cm i tykkelse?
    Og hvor mange burde jeg kjøpe ca til en slik rom på veggene? Så jeg bare tenker på hvor mange duker med motiv jeg burde ha nå som han reiser til en kurant plass iforhold til pris kan jeg tenke meg.
    Og burde jeg dele 1 av rockwoolene i 2 og sette dem bak og lage noen små motiver?? Og resten 60x120? Og hva er det beste materiale til motivene? Har sett en del som bruker filt. Men kan vel tenkas at det er vanskeil å trykke motiv på det!?

Jeg tenker selv at jeg bestiller 5 rockwool, to på hver vegg og 2 halve bak?
    Taket kommer senere.....
    Håper på svar. :-)

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett mye på forumet den siste tiden at akustikk er blitt et hett tema hos de fleste. Noe som igjen har medført at folk pøser inn masse plater og produkter uten noe som helst måling før og etter...

Hvor mye demping du trenger er vanskelig å si, det greieste er å:

-Få på plass alle møbler og tepper osv.
    -Plassere høyttalere der de låter best.
    -Starte prosessen med å måle og behandle rommet med akustikk-remedier.

Det ligger mye info på forumet om måling og behandling av ett lytterom.

Skal du ha motivtrykk foran akustikkplater bør det være på duker som ikke er poretett. Det bør minimum gå an å legge produktet foran munnen og blåse gjennom. Bruker du ett typisk lerret som er tett trykk på vil det reflektere mer enn det demper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •