LED stripes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Tråd: LED stripes

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LED stripes

Hei lurer på å anskaffe meg led stripes!

Planlegger da å legge stripes rundt listene i taket. Lurer på om noen har erfaringer med ledstripes.no eller har lagt led hjemme og vil dele noen bilder

Har sett litt og tenker

Strømforsyning

Strømforsterker x2

Wifi LED fjernkontroll"]

Skjøtekobling"] x2

12V tilkobling for strømtilkobling"]

LED stripesa"] x3

List over?"] x5

Går dette?? Trur jeg trenger ca.15meter

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE KJØP SLIK FRA NORSKE SIDER. DET ER SKAMDYRT.

Ja. Det var meningen med caps.

Slike ting er mye billigere fra ebay/kina. Er samme vare, bare mye billigere. Så søk på ebay etter de tingene.

5m led strip waterproof | eBay
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp lagt inn bestilling av dette på Ebay. IKKE kjøp fra norske sider. Bestilte to sett på 5m pluss strømforsterker, kabler og mange klips. Endte på ca 500 norske. Fraktfritt levert så jeg bestilte hver del i egen forsendelse så kommer jeg godt under 200,- kr grensa

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaprer denne tråden litt.

Har en Lutron multikanals dimmer som visstnok skal kunne dimme det meste av sære laster, men selvfølgelig ikke LED. Noen som vet om LED-strips som kan dimmes "eksternt", altså utenom sin egen driver/remote?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 måter å koble på.

Enten. Koble rett i høyttaleren.

Eller koble i en sound sensor og omformer.

Billigste du får det:
    DC 12V Sound Sensor Music IR LED Controller 24 Key Remote for RGB Light Strip | eBay

5M 5050 IP65 Waterproof Green Cool Warm White Blue Red RGB 300 LED Strip Light | eBay

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er 2 måter å koble på.

Enten. Koble rett i høyttaleren.

Eller koble i en sound sensor og omformer.

Billigste du får det:
    DC 12V Sound Sensor Music IR LED Controller 24 Key Remote for RGB Light Strip | eBay

5M 5050 IP65 Waterproof Green Cool Warm White Blue Red RGB 300 LED Strip Light | eBay
    Sound sensor var noe nytt :P Mic på den då eller koble til forsterker? ;s

Vil helst ikkje bestille fra Ebay...

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98

handler du ed paypall så er du så og si sikret, har handlet masse billig dill derfra, og har alltid fått det jeg har fått tilsendt

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ebay og PayPal er helt trygt. Jeg har handlet mye derfra uten et eneste problem noensinne.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er sånn at du bare kobler til også følger det musikken/bassen. Er veldig vanlig på det meste av lysutstyr.

Hvorfor vil du ikke bestille fra Ebay? Men du vil heller bestille av et mellomledd i Norge som tar 500kr i fortjeneste per ting? Samme vare, bare 500kr dyrere. Sorry altså, men det er bare dumskap. Bestiller ting fra Ebay hver uke omtrent, og det har aldri gått galt. Begge de selgerene jeg har linket til har nesten 100% feedback.

Alle bruker uansett paypal. Der har du 45 dagers garanti. Dersom det er problemer eller noe, så melder du fra til Paypal. Så fryser de pengene. Slik at selger ikke får de. Og de er fryst til saken er løst.

Siste 12 mnd har den ene selgeren (familyeah ) over 15000 positive tilbakemeldinger fra kunder. Mens den andre selgeren ( Mall-star ) har over 4000 positive tilbakemeldinger.

Begge selgerene jeg har linket til er også store varehus i Kina, som selger via Ebay. Så alt er direkte fra Kina. Lydkontrolleren har solgt 48 stk av. Lysslangen er solgt 26 av.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer kyrregutt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE KJØP SLIK FRA NORSKE SIDER. DET ER SKAMDYRT.

Ja. Det var meningen med caps.

Slike ting er mye billigere fra ebay/kina. Er samme vare, bare mye billigere. Så søk på ebay etter de tingene.
    Og hvorfor er det "skamdyrt" å handle i Norge, tror du? Vi betaler skatt og avgifter, vi har noen av de dyreste fraktprisene i verden, og vi tilbyr noen av verdens beste forbrukerrettigheter. Kan du levere tilbake en vare og få igjen pengene fra "hvem som helst" på eBay? Har du garanti og reklamasjonsrett?

Hilsen eier og daglig leder i LEDstrips.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrregutt

vi har noen av de dyreste fraktprisene i verden:
    Nå er jo ikke frakt inkludert i prisene du oppgir på produktet, så denne "årsaken" utgår på prisen.

vi tilbyr noen av verdens beste forbrukerrettigheter,
    Kan du levere tilbake en vare og få igjen pengene fra "hvem som helst" på eBay? Har du garanti og reklamasjonsrett?
    De som selger på ebay er VELDIG grei når det kommer til slikt. Har jeg hatt et problem med varer jeg har bestilt via ebay, så har de ALLTID ville sende meg ny vare, HELT gratis, uten noen form for retur o.l.

Så, får man problemer med slikt på ebay, så er man gjerne ekstremt uheldig, og er man uheldig, så har man uansett kun betalt 100 kr for et produkt som koster 4-600 kr i Norge. Så man kan feile 4-6 ganger, før man starter å tape på kjøpet.

Så, uansett hvor mye du måtte ha av utgifter knyttet til produktet, så vil det ikke forsvare 4-6x pris. Spesielt om du driver med dropshipping. Noe du mest sannsynlig gjør. Da er 2-3x pris mer fornuftig. Men da vil du jo selvfølgelig ikke ha nok salg, til å kunne leve av det vedsidenav trygda di.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har vel ingen tips til å få lys rundt mine Elko sorte stikkontakter. Vet at Elko selger en lysramme, men 450 kr for EN betaler jeg ikke. Kan godt være fra Ebay eller andre utenlandske nettsider hvis utvalget er større.

Takker for svar:-P

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Nå er jo ikke frakt inkludert i prisene du oppgir på produktet, så denne "årsaken" utgår på prisen.
    Frakt er i aller høyeste grad med i denne diskusjonen. Frakten i Norge er dyrere enn det du betaler for produktet på eBay, og siden de ofte sender gratis kommer ordretotalen sjelden over 200 kroner - og da slipper du å betale mva og fortollingsgebyr (og frakt). Dette er hovedårsaken til at tollgrensa ikke heves. Det ville vært konkurransevridende for norske bedrifter som konkurrerer med utenlandske bedrifter om den grensa ble hevet til 1000 kroner som så mange gjerne vil.

De som selger på ebay er VELDIG grei når det kommer til slikt. Har jeg hatt et problem med varer jeg har bestilt via ebay, så har de ALLTID ville sende meg ny vare, HELT gratis, uten noen form for retur o.l.
    De er greie, ja. Greie. Vi som driver lovlig og registrert følger norsk lov og blir straffet hvis vi ikke gjør det. Det betyr at vi må sørge for at du som forbruker får erstattet et eventuelt defekt produkt, og du har 14-dagers returrett. Uansett!

Så, får man problemer med slikt på ebay, så er man gjerne ekstremt uheldig, og er man uheldig, så har man uansett kun betalt 100 kr for et produkt som koster 4-600 kr i Norge. Så man kan feile 4-6 ganger, før man starter å tape på kjøpet.
    Og hvis du kjøper av en norsk bedrift, så slipper du å "feile", for da er du dekket av norsk lov. Hva tror du forresten at de du kjøper av betaler for produktet på fabrikken i Kina? Tror du de tjener noe mindre i prosent enn det vi gjør? Har du forresten sjekket noen priser i nettbutikken vår i det hele tatt, så du vet hva vi egentlig snakker om av priser? Det er så dumt om du tar feil fordi du ikke sjekker fakta, lissom.

Så, uansett hvor mye du måtte ha av utgifter knyttet til produktet, så vil det ikke forsvare 4-6x pris. Spesielt om du driver med dropshipping. Noe du mest sannsynlig gjør. Da er 2-3x pris mer fornuftig.
    Vi tar 2 x innkjøpsprisen på noen varer, og 1,5 på de fleste andre. Det må vi gjøre for å kunne kjøpe inn nye varer uten å vente på at alt skal være solgt fra lager. Vi tar ikke ut noe i lønn, for hvis vi gjør det vil alt stoppe opp på ganske kort tid. Når jeg skriver "vi", er det fordi vi er to som driver dette sammen.

Vi driver ikke med dropshipping. Igjen; hvis du hadde tatt deg tid til å sjekke fakta før du uttalte deg, ville du superenkelt funnet det ut ved å lese "om oss", der det ganske tydelig fremgår at vi kun selger varer som er på lager i Norge.

Men da vil du jo selvfølgelig ikke ha nok salg, til å kunne leve av det vedsidenav trygda di.
    Da jeg leste dette ble jeg mildt sagt indignert (hvis du ikke er gammel nok til å forstå betydningen av ordet, foreslår jeg at du snakker med en voksen som kanskje kan forklare det for deg). Du skjønner deg tydeligvis ikke på hva som skal til for å bygge opp noe fra bunnen av. Dette er en seriøs bedrift som en dag håper å kunne gi arbeidsplasser til nordmenn i Norge. Jeg håper ikke det finnes for mange av deg der ute, for da spøker det for drømmene våre.

Konklusjonen min er at du er en idiot som uttaler deg om ting du virkelig ikke vet noe om. Du trekker forhastede konklusjoner, og du er frekk. Kom gjerne igjen når du har kommet på bedre tanker.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvorfor er det "skamdyrt" å handle i Norge, tror du? Vi betaler skatt og avgifter, vi har noen av de dyreste fraktprisene i verden, og vi tilbyr noen av verdens beste forbrukerrettigheter. Kan du levere tilbake en vare og få igjen pengene fra "hvem som helst" på eBay? Har du garanti og reklamasjonsrett?

Hilsen eier og daglig leder i LEDstrips.no

Jeg vet godt om alt det du skriver over. Men når Ebay er like lett å handle fra som en norsk nettbutikk så er det også en konkurrent. SPESIELT på varer du får importert for under 200 kr.

På dyrere varer som forsterkere så er jeg enig i at det er greit med disse rettighetene. Men på varer som du kan kjøpe for under 200kr grensen fra utlandet så er det som regel mye billigere å kjøpe fra utlandet.

Vanntett Ledstrips
    Varen tar du 449 kr for
    Varen på ebay koster ca 86 kr fritt levert til Norge.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet godt om alt det du skriver over. Men når Ebay er like lett å handle fra som en norsk nettbutikk så er det også en konkurrent. SPESIELT på varer du får importert for under 200 kr.

På dyrere varer som forsterkere så er jeg enig i at det er greit med disse rettighetene. Men på varer som du kan kjøpe for under 200kr grensen fra utlandet så er det som regel mye billigere å kjøpe fra utlandet.

Vanntett Ledstrips
    Varen tar du 449 kr for
    Koster 200 på eBay og 350 hos ledstrips

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan få det veldig billig på dealextreme.com også. Der er det gratis frakt :razz:

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster 200 på eBay og 350 hos ledstrips
    Nei. Det er helt feil. Hvordan klarer du å få 15 USD til å bli 200 kr? Og står også at det er gratis frakt. Det kommer i tillegg på under 200 kr, så er ingen MVA eller toll eller gebyrer.

Her er følgende på ebay:
    15 USD = 87 NOK

LED stripes-gratis-frakt-jpg

Hvor får du 200 kr fra?

Her er tilsvarende fra den norske nettbutikken:
    LED-strips RGB vanntett : 5 meter flerfarget LED-strips vanntett uten kontroller

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanntett Ledstrips
    Varen tar du 449 kr for
    Jeg sier ikke at det er feil av deg å handle der - for alle del - jeg har gjort det selv. Det jeg reagerer på er at du bruker ord som "skamdyrt" om prisnivået i Norge. Du glemmer at vi bor i et lite land med begrensede muligheter for store volum på nisjevarer, og at vi lever i et høykonjuktursamfunn.

At selgeren du handler fra selger en vare ut for mindre enn det jeg betaler inn, og samtidig tilbyr fri frakt, vitner om en desperat situasjon der marginene er alt for små. Hvis dette er noe han lever av, så må han ha et voldsomt volum for å tjene penger. Han er definitivt ikke alene om å selge slikt, og jeg tror ikke så mange lever av dette alene.

Folk flest på eBay selger til hele verden, mens vi i LEDstrips satser på det norske publikum. Vi må forholde oss til norske regler, og norske kostnader så lenge vi holder til på en norsk adresse og selger til nordmenn. Hvis vi samtidig skal klare å bygge lager slik at vi får ned kostnadene på frakt og fortolling, da sier våre kalkyler at vårt prisnivå er snus fornuftig. Hvis du googler litt rundt, vil du finne at vi faktisk er av de billigste i Norge

Da tror jeg vi lar denne diskusjonen ligge. Vi driver slik vi ønsker å drive, og hvis du ikke handler hos oss - så er det helt OK. Det vi ikke liker er at folk "svartmaler" vår måte å drive på, spesielt når argumentasjonen ikke holder mål. Det er ikke "skamdyrt", det er et prisnivå justert inn mot målgruppen - altså handler det om kjøpekraft og kostnadsnivå.

PS: Jeg har bestilt to produkter fra din kilde, og sammenligningen skal jeg legge ut her

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt derifra. Har en kompis som også har bestilt tidligere. Og han er meget fornøyd, har sett resultatet.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •