LED stripes - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: LED stripes

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kyrregutt
    Jeg sier ikke at det er feil av deg å handle der - for alle del - jeg har gjort det selv. Det jeg reagerer på er at du bruker ord som "skamdyrt" om prisnivået i Norge. Du glemmer at vi bor i et lite land med begrensede muligheter for store volum på nisjevarer, og at vi lever i et høykonjuktursamfunn.

At selgeren du handler fra selger en vare ut for mindre enn det jeg betaler inn, og samtidig tilbyr fri frakt, vitner om en desperat situasjon der marginene er alt for små. Hvis dette er noe han lever av, så må han ha et voldsomt volum for å tjene penger. Han er definitivt ikke alene om å selge slikt, og jeg tror ikke så mange lever av dette alene.

Folk flest på eBay selger til hele verden, mens vi i LEDstrips satser på det norske publikum. Vi må forholde oss til norske regler, og norske kostnader så lenge vi holder til på en norsk adresse og selger til nordmenn. Hvis vi samtidig skal klare å bygge lager slik at vi får ned kostnadene på frakt og fortolling, da sier våre kalkyler at vårt prisnivå er snus fornuftig. Hvis du googler litt rundt, vil du finne at vi faktisk er av de billigste i Norge

Da tror jeg vi lar denne diskusjonen ligge. Vi driver slik vi ønsker å drive, og hvis du ikke handler hos oss - så er det helt OK. Det vi ikke liker er at folk "svartmaler" vår måte å drive på, spesielt når argumentasjonen ikke holder mål. Det er ikke "skamdyrt", det er et prisnivå justert inn mot målgruppen - altså handler det om kjøpekraft og kostnadsnivå.

PS: Jeg har bestilt to produkter fra din kilde, og sammenligningen skal jeg legge ut her
    Vi kan være enig i å være uenig hva angår pris. Jeg mener at en pris som er 5 ganger så høy som det den billigste er kvalifisert som skamdyrt. Selv om du ikke er enig.

Jeg vet godt at det kommer alle mulige ekstra kostnader inn i regnestykket deres. Noe som gjør at det er dyrt å drive bedrift i Norge. Det er ikke noe nyhet, og det tror jeg alle vet. At det da kanskje blir dyrere enn rett fra frabrikken i Kina er naturlig.

Men du må huske på at verden er VELDIG global, og det er veldig lett å handle andre steder i verden. Jeg vil påstå at er lettere å handle på ebay enn på en normal nettbutikk. Er også tryggere å betale med paypal enn med visa. LED strips ligger under 200kr grensen er er derfor noe du lett kan importere selv uten å måtte fortolle eller legge på mva.

Edit: La til youtube film:

[YOUTUBE]tf6_GaXPOEQ[/YOUTUBE]
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man også må tenke på i en global verden, er:

Det man ikke kan konkurere på i pris i markedet, er det ikke vits å konkurere om.

Skal du ha en bedrift til å gå rundt i Norge, så har du 2 alternativer:

Tilby produkter som er vanskelig/dyrt å få importert fra utlandet.
    Tilby produkter ingen andre tilbyr.

Alt annet blir bortkastet tid og penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venta spent på testen te kyrregutt

Newcomer kyrregutt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Det man også må tenke på i en global verden, er:

Det man ikke kan konkurere på i pris i markedet, er det ikke vits å konkurere om.

Skal du ha en bedrift til å gå rundt i Norge, så har du 2 alternativer:

Tilby produkter som er vanskelig/dyrt å få importert fra utlandet.
    Tilby produkter ingen andre tilbyr.

Alt annet blir bortkastet tid og penger.
    Det du sier her rimer jo ikke med virkeligheten. Det finnes jo mange butikker i Norge som fører varer som er billigere direkte fra for eksempel Kina (la oss bare si at omtrent alle varekjeder uansett kategori handler varer fra Kina). Jeg tror dette handler om at noen velger å handle fra utlandet, mens veldig mange liker tryggheten ved å handle fra en norsk bedrift i Norge.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Venta spent på testen te kyrregutt
    Jeg bestilte for tre dager siden. Varene har ikke kommet ennå. Jeg har ikke fått noe trackingnummer, så jeg aner ikke når det dukker opp. Hadde jeg kjøpt dette hos LEDstrips, så hadde jeg hatt varene hos meg nå (Bring)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrregutt
    Jeg bestilte for tre dager siden. Varene har ikke kommet ennå. Jeg har ikke fått noe trackingnummer, så jeg aner ikke når det dukker opp. Hadde jeg kjøpt dette hos LEDstrips, så hadde jeg hatt varene hos meg nå (Bring)
    Ekke lang fraktid i Norge

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Ekke lang fraktid i Norge
    i forhold til hva?

UPS bruker kortere tid å sende ting fra Europa til Bergen, enn det Bring/posten bruker innenlands.

Det tar naturligvis litt tid å sende en vare fra Kina. Hva forventer du når det er gratis frakt fra Kina? ekspress eller normal frakt?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    i forhold til hva?

UPS bruker kortere tid å sende ting fra Europa til Bergen, enn det Bring/posten bruker innenlands.

Det tar naturligvis litt tid å sende en vare fra Kina. Hva forventer du når det er gratis frakt fra Kina? ekspress eller normal frakt?
    I forhold til å bestille fra utlandet ? På de meste jeg har bestilt har komt etter ca 3virkedager

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mine bestillinger fra utlandet, så er det Posten/Bring som har brukt lengst tid på å få levert varene.

Uansett, så er ikke ventetid noe man trenger å bry seg så mye om når man handler over nett, da handler man heller i butikk =)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Alle mine bestillinger fra utlandet, så er det Posten/Bring som har brukt lengst tid på å få levert varene.

Uansett, så er ikke ventetid noe man trenger å bry seg så mye om når man handler over nett, da handler man heller i butikk =)
    Jeg fikk omsider det jeg bestilte. 18. mai lå det i postkassa. For meg er 13 dagers leveringstid tøysete selv om det er gratis. Det er ikke mange som er villig til å vente så lenge. Det er en grunn til at Bring har et produkt som heter "Dør til Dør" - et produkt veldig mange benytter seg av.

Problemet er at disse varene ikke akkurat gror på hyllene i norske lampeforretninger. På de få stedene jeg har funnet LED-stripspakker har de kostet 1.500,- for 5 meter ikke vanntett RGB. På andre steder som tilbyr 3 x 30 cm, kan prisen for 5 meter sammenlignes med ran på høylys dag. Jeg husker ikke nøyaktig, men jeg mener det var snakk om rundt 850 kroner for 90 cm. Da må du ut med 3.825,- for 5 meter... Et svært godt alternativ er da å handle fra en norsk nettbutikk med svært konkurransedyktige priser, og kun vente på varene i to-tre dager

Så lenge jeg har kunder som verdsetter mitt servicenivå, og aksepterer prisnivået - så er det greit for meg at du handler direkte fra Kina - til en pris som er lavere enn min innkjøpspris.

Jeg har sendt det jeg kjøpte til søsteren min slik at hun kan teste dem over tid. Hun vil da sammenligne med mine varer for fargenøyaktighet og stabilitet i bytte av farger etc. Tro meg; det kan være store forskjeller.

Hvis søs finner store avvik i de billige produktene, melder jeg fra her. Hvis dere ikke hører noe mer, var de så like at det ikke er noe å snakke om. Jeg er ydmyk nok til å innse at det faktisk kan være tilfelle. Jeg vet samtidig at det er store forskjeller i produksjonsteknikk og komponenter.

Jeg har solgt varer jeg har vært nødt til å erstatte pga dårlig kvalitet. Ved å bytte leverandør et par ganger, har jeg nå kommet opp på et kvalitetsnivå som jeg kan stå inne for. Slikt koster penger. See?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •